/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
fjernbetjening til NikonD50??
Fra : Brøndt
Vist : 1019 gange
65 point
Dato : 23-01-07 14:26

jeg har et Nikon D50, som jeg utroligt gerne vil have en fjernbetjent udløserknap til, men såvidt jeg er orienteret eksisterer en sådanne ikke til dette kamera. Er det korrekt?

Er der mulighed for at købe en en 'forlængerledning' til udløserknappen - som f.eks. en del portrætfotografer har??

Hvis ej heller dette eksisteret, hvad dælen gør jeg så, når jeg gerne vil tage billeder uden at stå ved bag kameraet??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-01-07 14:38

her er der en den passer til D70 spørg hos din fotohander om den også passer til D50
http://www.europe-nikon.com/product/da_DK/products/broad/367/overview.html

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-01-07 15:03
Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 23-01-07 15:06

Check lige din manual om der ikke er en indgang til et remote control cabel, en sådan indgang er der på de Nikon kameraer jeg kender, D70 og D200, ellers kan du benytte en kabeladapter du sætter i flashskoen ovenpå dit kamera

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 24-01-07 06:48

Jeg blev fortalt at trådløse fjernbetjeninger ikke udnytter automatisk afstandsindstilling, men nedennævnte med ledning gør så den har jeg købt kr. 399,- og den virker, som en lang trådudløser.
D 70 s
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=2309&MenuItemID=161

Mvh.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-01-07 13:54

Hvis man brugen den originale fjernbetjening, så går den ind og laver skarphedsindstilling før den skyder af - Har lige kontrolleret og det virker.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 24-01-07 18:39

Så har jeg dummet mig for den ville jeg da hellere have købt, De sagde det var lige som selvudløseren hvor man stiller skarpt før den startes.

Kommentar
Fra : Brøndt

Dato : 25-01-07 22:31

Er der nogle, der har erfaringer med fjernbetjening/forlænger til D50??
Det ser ud som om det er lidt tvivlsomt, at de ovennævnte skulle være kompatible til min model.

Måske skal jeg bare anskaffe D70... eller DX-2

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 25-01-07 23:54

Nikon ML-L3 trådløs fjernbetjening - original Nikon infrarød fjernbetjening, anvendes til følgende Nikon kameraer;

Analoge modeller:
Nikon F-65
Nikon F-75

Nikon digitale modeller:
Nikon D50
Nikon D70
Nikon D70s

så skulle der ikke være tvivl om det mere - Den virker og det funger præcis, har kontrolleret det og det er OK

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 65 point
Dato : 25-01-07 23:56

Hej Brøndt,

som angivet tidligere:

Se her:

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=1889 Kr. 199,-

ifølge teksten kan den benyttes til:

Nikon ML-L3 trådløs fjernbetjening - original Nikon infrarød fjernbetjening, anvendes til følgende Nikon kameraer;

Analoge modeller:
Nikon F-65
Nikon F-75

Nikon digitale modeller:
Nikon D50
Nikon D70
Nikon D70s

Hvis du er i tvivl, kan du jo kontakte PhotoShop Denmark ApS - Kærvej 2 DK-2970 Hørsholm - Tlf. +45 70 20 10 61

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : Brøndt

Dato : 10-03-07 22:01

Tak for svaret IBM760.