/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
"Pernillechokolade"
Fra : mango
Vist : 1618 gange
50 point
Dato : 09-01-03 18:38

Kan nogen huske den flødechokolade i en gul pakning, der hed Pernillechokolade? Var der en mørk chokolade ogsÅ og hvad hed den?
Venligst
Mango

Accepteret svar
Fra : freud

Modtaget 60 point
Dato : 09-01-03 18:46

Hej Mango

Der var 2 forskellige, den gule hed Pernille fløde, og så var der den blå (Senator) som var en mørk chokolade.

hmmm dem savner jeg da også

Freud

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-01-03 21:13

Hej Mango

Ja får helt tårer i øjnene - den husker jeg specielt godt Pernillechokolade, sådan en købte jeg meget tit på vej hjem fra skolen hos købmanden - uuhh det var helt nostalgisk at tænke på dem - hva`hulen holdt de op med at lave dem for ?

Hilsen en der savner Pernille ( nu jeg kom i tanke om hende )

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-01-03 21:35

Hej Fnollerpige
Ja ikk? Jeg har også undret mig over at de ikke findes mere..men men, vi bliver jo ældre, tiden går og alting forandres nogen gange kan jeg også blive helt trist. Men på den anden side, er det jo også dejligt med noget nyt, så kan vi jo også sidde og komme i tanke om det fra dengang og få os en lille snak om det, det er da hyggeligt ikke?*

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-01-03 21:45

Jo Mango er enig med dig - det er først når man mister, at man ved hvad man havde - andet er kommet til .... men helt som i "de gamle dage" bliver det jo aldrig ..... ikke engang de her små MiniMuh chokolader, smager idag som de gjorde dengang.

P.S Nu du husker Pernille, husker du så den is der hed Bjørn Borg is ( ispind ), har tit nævnt den for nogen, men aldrig rigtigt mødt nogen med glimtet i øjet, når den is nævnes ( efterhånden tror jeg sørme endda det bare er noget jeg har drømt )
men ville da lige nu emnet slik fra "gamle dage" er oppe at vende - høre om du måskre erindrer den ?!? ( eller nogen andre måske )

Fnollerpige/ Karina

Kommentar
Fra : familiendanmark

Dato : 11-05-05 20:46

Hej Alle her.

Jeg kan oplyse at Pernille & Senator chokolade bar kommer i handlen igen. Den forventes at komme på gaden til august 2005. Den blev taget ud af handlen i 1991.

Med venlig hilsen

www.familiendanmark.dk

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-05-05 22:34

Hej Familiendanmark...

Se det var da en dejlig nyhed, tak for det, håber så bare at smagen er helt som den var i "gamle dage"...

Karina

Kommentar
Fra : familiendanmark

Dato : 13-05-05 14:31

Hej Karina mf.

Jeg har fundet et foto af pernille og senator chokoladen fra dengang.
Du kan se det på min side www.familiendanmark.dk Jeg glæder mig vildt til at smage.

Med venlig hilsen

Lars

www.familiendanmark.dk