/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvej til stifinder...
Fra : refi
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 23-01-07 13:06

Findes der en smart måde at få stifinder til at starte et BESTEMT sted i biblioteksstrukturen...

Kan man "fjerne" enten "dokumenter" eller dokuments and settings" i denne struktur....

Det var 2 spørgsmål i 1 - men det er ski.. irriterende at man HVER GANG skal bladre fra det ene til det andet, når det alligevel altid er "dokuments and settings" man skal have fat i....

At bede genvejen "starte i" hjælper ikke.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:11

Wintasten + e åbner stifinder i sammenklappet tilstand.
Ja der kan laves en genvej til et bestemt sted i stifinder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-07 13:14

Du kan oprette en genvej ved at højre klikke på mappen og vælge Send til, der vælger du Skrivebord (opret genvej) Stifinder i sammenfoldet tilstand, kommer frem når du du trykker på Windows tasten+E tasten, er det noget i den retning du ønsker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:14

Citat
Ja der kan laves en genvej til et bestemt sted i stifinder

Det lyder da godt.....

HVORDAN

Den er jo ikke bare "sammenklappet" - den ligger som icon på processlinien

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-07 13:15

Enighed er en god ting e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:17

Du kan benytte to metoder til at lave en genvej til hvorsomhelst på comp.

Stil dig der hvor du vil have genvejen til.
Marker og kopier adresselinien.
Stå i skrivebordet > h-klik og vælg ny > genvej
Indsæt stien du kopierede før.

eller du kan surfe hen til dit sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:17

o.v.n.

Når jeg åbner stifinder åbner den i "dokumenter....

Jeg vil have den til at åbne i "dokuments and settings" og HELT fjenne "dokumenter....

Der ligger blot en "tons" tomme biblioteker som programmerne opretter (da mappen findes)...

ALT hvad der skal bruges ligger alligevel i "dokuments and settings" under brugernavnet....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:24

H-klik på skrivebordet > ny > genvej >sæt dette ind:
"C:\Documents and Settings\All Users" (incl " ")
næste
udfør..........

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-07 13:24

Som e.c skriver kan du browse dig frem til mappen, som du vil have en genvej til, Denne computer-Lokal disk (C)-Document and settings- Mappen Dit navn, højere klik og opret genvej til mappen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:25

Nej e.c

Det funker ikke....

Det eneste der er i adresselinien er C:\documents and settings og det kan du ikke kopiere nogen steder hen.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:26

H-klik på din genvej og nu kan du rette i genvejen eks. hvordan den skal åbne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:29

Dette er genvejen....

%SystemRoot%\explorer.exe - den starter i dokumenter (som jeg gerne vil have slettet..)

Start i.... Hjælper ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:30

I øvrigt kan det der står i adresselinien altid kopieres ved at markere og ctrl+c eller h-klik og kopier.

"C:\Documents and Settings\All Users" all users skal bare udskiftes med dit navn.
"C:\Documents and Settings\refi"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:33

Prøv lige denne:

H-klik på skrivebordet > ny > genvej >sæt dette ind:
"C:\Documents and Settings\All Users" (incl " ")
næste
udfør..........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:34

Jeg forstår godt jeres ide - den er forsøgt flere gange....

Men den åbner blot det pågældende bibliotek og IKKE resten af hvad der findes på komputeren....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:38

Prøver at forklare på en anden måde....

Når jeg åbner stifinder åbner den i dokumenter....

Derefter kan jeg bladre ned/op til det bibliotek jeg nu vil ind i....

Når jeg når målet kan jeg STADIG se resten af hvad komputeren indeholder....

Det kan jeg ikke ved blot at lave en genvej til det pågældende bibliotek.....

Er det mere forståeligt ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:41

Har været ude for at i nogle installationer står "dokumenter" NEDERST i filstrukturen i min ØVERST....

Kunne jeg så blot få den nederst ville den starte i Denne komputer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:45

Citat
"C:\Documents and Settings\All Users" (incl " ")

Der sker det samme.....

Biblioteket bliver åbnet - men "strukturen" er væk - jeg kan f.eks. ikke gå ind i et andet - kun i underliggende mapper....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:46

andet = andet bibliotek

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 110 point
Dato : 23-01-07 13:52

Hvad med den her: %windir%\explorer.exe /n, /e, c:\documents and settings\

/e viser den aktuelle mappe i mappeoversigten.
/n åbner altid i nyt vindue.

Simon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 13:52

Nu har jeg fattet hvad du vil (tror jeg) og jeg har den genvej liggende på en af mine harddiske.

Du vil se filstrukturen i venstre side men højre side skal vise det sted du har valgt til genvejen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:59

Lige præcis e.c.

Prøver lige "sions" forslag.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:00

For fanden sion - du skulle have været på banen noget tidligere - det virker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:02

Men inden jeg lukker.....

Kan man "fjerne" "Dokumenter" - det er jo primært tomme biblioteker oprettet af diverse programmer der alligevel ikke gemmer filer der....

Kommentar
Fra : sion

Dato : 23-01-07 14:07

Jeg ved ikke, om man kan slette dokumenter... (jeg regner med, at det er det, du mener med "fjerne"). Jeg tror dog ikke umiddelbart, det vil være smart, netop fordi den benyttes som standardmappe af så mange programmer.

Du kan i øvrigt også prøve at tilføje /select i din sti... Husk at adskille med kommaer.

Simon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 14:13

Nå det var godt - jeg skulle ellers til at lede for det står et eller andet sted i et spørgsmål - men hvor.
Men du burde kunne fjerne de ubrugelige mapper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:14

Jeg tør "næsten" slet ikke at røre ved når den nu virker som jeg gerne ville have den....

Det jeg mener med at fjerne er at mappen "Dokumenter" ligger seperat udenfor "denne komputer"
Ydermere ligger den OGSÅ i "documents and settings" / mig / dokumenter....

De er identiske....

Der er IKKE flere brugere på maskinen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:15

PS.

SLETNING hjælper ikke....

Den kommer aut. igen ved nystart......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 14:15

Øh nej det må og kan du da ikke - dokumenter hører jo til referencer i forskellige office programmer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 14:19

Men du kan forenkle det lidt.
H-klik på dokumenter og lav en anden sti til den.
Hos mig hedder den:
E:\Dokumenter
Og når du laver denne nye adresse, kan du vælge at tage det hele med .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:33

Tror du misforstår......

Den ligger jo to steder og gemmer hele tiden det samme begge steder...

Mappen "dokumenter" ligger jo pr. automatic under WinXPs brugernavn....

Derudover ligger den aller øverst i filstrukturen udenfor "denne komputer".....

Det er den sidste jeg gerne ville af med....

En sletning hjælper ikke - den kommer bare igen....

Kommentar
Fra : sion

Dato : 23-01-07 14:42

Citat
Den ligger jo to steder og gemmer hele tiden det samme begge steder...

Nej, den gemmer ikke dine filer to steder. Den mappe, som du gerne vil af med, er blot en henvisning til den fysiske mappe, som normalt ligger under documents and settings.

Jeg tror ikke, du kan fjerne denne henvisning til mappen dokumenter.

Simon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:57

Ja hvis jeg tager "egenskaber" på mappen viser den ganske rigtigt blot til den der ligger i documents and setting - bruger - dokumenter......

Hvorfor i himlens navn lader den sig så ikke fjerne ????????

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 15:10

Tak for svaret sion.

Du skal da ikke gå glip af dine point....

Det andet kan vi tage ved en senere lejlighed

Kommentar
Fra : dk