/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Råd søges til fejlknæoperation
Fra : barrett
Vist : 1389 gange
100 point
Dato : 23-01-07 11:05

P.g.a. slidgigt fik min mand nyt knæ for 7 mdr. siden.
Det gik desværre alt andet end godt. Han fik betændelse i nerverne, dagen efter operationen fik han en blodprop i benet og ca. 10 dage senere fik han så yderligere Rosen i benet.
Selve genoptræningen gik rigtig godt, og han har idag stor bevægelighed i knæet, MEN han har SÅ MANGE smerter (sover f.eks. aldrig en hel nat p.g.a. smerterne).
Hospitalet aner ikke hvad de skal stille op. De har flere gange taget røntgenbilleder men kan ikke se hvad der er galt.
Vores egen læge aner heller ikke hvad hun skal stille op.
Er der nogen der har en ide til andre steder man kan henvende sig ?

Barrett

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 11:10

Citat
Hospitalet aner ikke hvad de skal stille op

Et eller andet har de vel sagt....

Hvilket sygehus taler vi om ???

Det kunne jo være de ikke lige har expertisen til præcis det problem, men så vil de "normalt" henvise dig til et andet sygehus....

Så at de bare siger "desværre" tror jeg ikke på.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-07 11:11

Min mand har også gennemgået to knæoperationer, efterfølgende har det hjulpet lidt at han har fået en skinne, jeg kan ikke huske navnet på den noget med Don tror jeg nok.

Min mand mangler brusk i knæet, og skinnen kan aflaste på en måde, så knoglerne ikke støder sammen hele tiden.

Skinnen findes både som sommer og vintermodel, han får den efter henvisning fra egen læge til en ortopæd.

Sådan noget møj..

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 23-01-07 12:00

Min mand har fået udskiftet hele knæet på Herlev Sygehus.
Efter operationen har han været til undersøgelse 6 gange og den læge der har med ham at gøre og som også er ham der har opereret ham har taget diverse røngenbilleder af knæet uden at han kan se nogetsom helst galt.
Og p.g.a. alle de komplikationer der stødte til sidst, vil han ikke åbne benet igen da der ikke er noget af det man kan se på røngenbilleder der er noget i vejen med.

Han har fulgt genoptræningsprogrammet og der er ingen problemer overhovedet m.h.t. at bruge/bøje knæet.

Min mand forklarer smerterne i retning af at det føles som at der stkker en kniv ud af siden på knæet.
P.S. min mand er normalt IKKE pivet (han lider også af kronisk Horton, og for dem der ved lidt om denne lidelse, er det meget slemme smerter)

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 23-01-07 12:04

korrektion:
M.h.t. hans smerter:

Det føles som en kniv der bliver jaget ind i knæet og at en en del af knæet vil ud gennem ydersiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 12:19

Så har det jo helt sikkert været en "kompetent" læge der har stået for det....

Hvis der INTET er at se er det logisk de ikke vil "åbne" det igen....

Men smerter er der ingen grund til....

ALLE smerter kan fjernes - mere eller mindre....

Men det er jo et opvejningsspørgsmål om smertebehandlingen derved har andre komplikationer som er sværere at leve med...

Det må patienten jo tage stilling til....

Det kunne være alt fra bilkørsel til "at miste følelsen" i benet....

Men er smerterne "generelt", kan der gøres noget ved dem.....

Det kan både din egen læge samt sygehuset hjælpe dig med at finde en løsning på....

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 23-01-07 12:22

Det jeg søger er nogen der kan give et/nogle KONKRETE gode råd.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 23-01-07 12:26

tilføjelse:
Han har også været igennem 3 behandlinger med antibiotika, for hvis det skulle skyldes en eller anden form for betændelse selv om blodprøverne ikke gav noget tegn på det.
Barrett

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-07 12:29

Efter min mands første knæoperation havde han stadig ulidelige smerter, efter et par år!!! ville kirurgen godt åbne knæet igen, selv om de intet galt kunne se på røntgenbillederne, og jow der
var noget galt, jeg kan ikke huske hvad det var men noget der var kommet en fold på ved den
første operation, folden blev rettet ud, og det hjalp meget, men pga den manglende brusk har han stadig mange smerter.

Jeg syntes din mand skal be' om at blive undersøgt hos en anden ortopæd, helts på et andet sygehus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-07 12:31

og jow jeg kender til Horton, den er så ulidelig at den ikke bliver kaldt for selvmordshovedpinen for ingenting, så din mand er bestemt ikke pivet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 12:51

Citat
Det jeg søger er nogen der kan give et/nogle KONKRETE gode råd

Udover de råd du har fået vil du ikke finde nogen her der kan råde dig.....

Uanset hvad kan du jo ikke kurere den slags pr. korrespondance...

Men som tidligere nævnt kan du/I jo opsøge et andet sygehus og dermed en anden ortopæd....

Alternativer er der - men om de er bedre eller værre må man jo så gøre op med sig selv....

Garantier ved operationer kan aldrig gives.....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 23-01-07 13:51

inflamasionsproblemerne kan hjælpes med kortisoninsprøjtninger direkte i knæet..det har jeg lige været igennem i mit slidgigtramte knæ og det har taget betændelsestilstanden, men ikke min slidgigt, selvsagt..
mon ikke det ka være expertisen...eftersom det er bispebjerg og frederikdsberg hospitaler, der har den overordnede expertice i ortopædiske operationer i knæ her i området...
og i århus, der hvor dronningen blev opereret....de tre har den største erfaring og har de dertil bedste ortopædkirurger.
men ikke altid, det får man jo desværre også at vide, ikke altid vil det blive bedre, men man håber..
jeg er en af dem der forhåbentlig på et tidspunkt får mig et nyt knæ, da jeg har så store stærke og konstante smerter i det, at det ganske simpelt hæmmer min livsverdi og udfoldelsesområde...med dertil følgende begyndende diabetes pga manglende motion, som jeg ikke rigtig ka grundet mine smerter....
en stor dum cirkel.....så vilman prøve alt...
men mon ikke du skal gå til patientklagenævnet i 1. omgang...ikke at du får medhold, men det er da værd at forsøge..
kan hospitalet ikke sige noget, så forlang at komme videre til nogen der har en større expertice på området...det er bl.a det vi betaler vores skat til...
slå i bordet og forlang....det er manden der har smerterne og ikke hospitalet....
mvh...miss.j.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-02-07 22:43

Faldt over denne her ved et tilfælde. hvis I ikke er kommet videre ville jeg bede egen læge om at henvise jer til andet sygehus mhp. second opinion. Har I overvejet om patientforsikringen kunne have lyst til at kigge på jeres sag. Jeg tror ikke der er begået deciderede fejl. Men måske er det et sammenfald af uheldige omstændigheder, en almindelig knæoperation skulle meget nødig give så ringe resultater.
Held og Lykke

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 24-03-07 07:14

Hvis ikke duvil have guldkornene til at forsvinde ud i det store cyberspace, skulle du måske se at få lukket spørgsmålet inden det bliver annulleret 3 måneder efter start.
KH Mette

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-03-07 12:29

der er jo visse ricici ved en sådan operation...det får man altid at vide og det kan også læses på de sider der findes om operationen......
selv skaljeg gennemgå en lign. til maj, skalha et halvt nyt knæ pga. slem slidgigt og overlægen der skal operere mig er sikker på at det vil hjælpe mig i mit smertehelvede....
jeg har fundet flere sider på nettet, hvor der kan læses både om selve operationen og de efterfølgende evt. gener genoptræning og mm....siderne kan findes hvis i skriver kunstigt knæ eller knæprotese i søgelinjen...spscielt den fra hvidovre hospital er omfattende og godt beskrevet....der får i alt at vide...
alle der har adgang til internettet burde gå ind og læse om de ting de skal behandles for, så ville mange spørgsmål ikke blive misforstået så ofte...og ricici er der desværre ved alle indgreb i vores legeme....dertil ikke ment at vi skal finde os i det hele, det gør jeg bestemt ikke, men det er jo nu engang frivilligt om vi vil ha den protese og forhåbentlig slippe for smerterne, uden garanti eller leve i et smertehelvede resten af livet....
god weekend......en kommende metalomvandrende humpegøg.....miss.j.