/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Polo - vand i handskerum!!!
Fra : kbone
Vist : 485 gange
20 point
Dato : 23-01-07 10:47

Hej

Min Polo årg. 90 har fået en lidt irriterende tilbøjelighed til at samle vand i handskerummet. Jeg har kigget rundt ved vindueslisten, men kan ikke se umiddelbare defekter.

For kort tid siden havde jeg den løftet ganske højt under kun det ene hjørne. Kan jeg havde forvredet noget i den forbindelse?

Nogen bud?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 11:03

Sikkert ikke.....

Vand kan komme de mest besynderlige steder fra....

Ruder, motorrum, defekte slanger, døre osv....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-01-07 11:31

Enten kommer det alligevel fra vinduet selv om du ikke kan se det, det er det mest sandsynlige. Vinduesrammen kan være endda meget tæret og dermed utæt, under listen, næsten ude i hjørnet, selv om du ikke kan se det ved at kigge på ruden.
Eller også har du et hul, rust højst sandssynligvis ude i motorrummet: Hvis du åbner motorhjelmenog kigger derind , så helt oppe øverst og inde i hjørnet, ("bag ved handskerummet") der hvor der er ligesom en lille "hylde/et rum")
Nogen biler er der et afløb oppe i de hjørner, kan ikke huske om det er på Poloen, men hvis der er, kan det også være dem der er stoppet til med skidt.

Jeg har kørt lidt i en Golf der gjorde det samme, der var det vinduesrammen der var tæret under listen.

mvh dova

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-01-07 22:28

Jeg har set på et par polo'er at de er tæret i batteri kassen, den sidder jo lige over handskerummet, sikkert det der er sket med din.. Rust hul der kan løbe vand ind af.

Enten få det svejst, eller fyld noget silikone i hullet

Ved godt det er noget fusk med silikone, men såden kan jeg være

- Anden