/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Radio via internet, giver lydfejl i min ~
Fra : tams
Vist : 264 gange
100 point
Dato : 09-01-03 18:23

Når jeg hører radio, kommer der ofte lydfejl. Som let krads, eller sådan nogen "klik"-lyde, hvis i ved hvad jeg mener. Også selvom jeg overheovedet ikke belaster netværket.

Kommentar
Fra : A.Wegge

Dato : 09-01-03 18:35

Det kan godt være at din internetforbindelse ikke er belastet 100%, men det er kun på kablet mellem din PC og din internetudbyder. Der er ofte mange (10-20) mellemstationer mellem en netradiostation og dig, og der skal ikke mere end en enkelt prop til, før de datapakker der indeholder lyden kommer for sent, eller endda slet ikke, frem.

Du kan enten lære at leve med det, eller prøve at se om du har mulighed for at sætte din afspiller til cache (hente data på forhånd) noget mere.

Kommentar
Fra : tams

Dato : 09-01-03 19:56

Når man høre musik over internettet er den en buffer. Jeg har nemlig prøvet at tage stikkt ud i flere sekunder. Næsten 10 uden jeg lod mærke til noget, så der må jo være en buffer.

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-03 01:27

Hvis du vil undersøge om der er trafikprop på forbindelsen kan du benytte en af de mange udvidet PING programmer og lade den tidtage alle de enkelte etaper (hops) der er mellem din PC og stream serveren. Disse skal heslt være rimelig konstante. Hvis der er høj belastning undervejs på nogle af etaperne vil det fremgå af udsving i pingtiderne for de berørte hops og ofte resultere i "tabt" data . se dette eksemple af høj latency undervejs - http://www.pingplotter.com/nessoftgraph.gif

Ping Plotter kan dowloades herfra - http://www.pingplotter.com/featurecomp.html
Fås både som freeware og 30dage shareware.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-01-03 09:29

Det er umiddelbart 2 ting som kan gøre sig gældende her:
1) din forbindelse
* Din linie er måske ikke hurtig nok, og din buffer bliver derfor ikke fyldt op (hvilken forbindelse har du)

2) Det er din computer som er overbelastet, og din afspiller, får ikke nok cpu-tid til at kunne gøre det flydende.
* Prøv at afslutte alle programmer som du har kørende og se om det hjælper noget. bemærk at alle de små iconer nede ved uret også er kørende programmer (hvilken afspiller bruger du)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-01-03 01:18

tams, fik du løst dit problem ????