PopUps/HiJackThis
Fra : Asrock
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 22-01-07 17:09

Jeg købte en bærbar HP for ca. 3 måneder siden, og den har kørt godt lige indtil for et par dage siden. Jeg er begyndt at få popups når jeg surfer på internettet.
Jeg installerede Spybot og fjernede det den fandt, men det hjalp ikke. Så online-scannede jeg med Panda og den fandt 42, men det kunne jeg selvfølgelig ikke fjene med den, så jeg installede AVG Anti Spy Ware 7.5, og den fandt så 45 som jeg fjernede, men lige lidt hjalp det.
SpywareBlaster og SpywareGuard blev installeret, men det hjalp heller ikke. Så scannede jeg med Stinger, men den fandt ikke noget. Til sidst installerede jeg PopupPopper og det hjalp i et par timer, men så kom det igen. Nu har jeg så kun tilbage at lave en log-fil med HiJackThis, og håbe der er en her der kan hjælpe mig. Min sidste udvej er at køre backup-filen, men det tager jo tid at få installeret diverse programmer igen, og det er jo en udfordring, at få den til at køre godt igen.
Her er så lof-filen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Download\HiJackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\PROGRA~1\POPUPP~1\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Partexitdentroad] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\warnrefpartexit\List Bait.exe
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Grim Link] C:\DOCUME~1\JRNLIL~1.MAI\APPLIC~1\THISHI~1\less roam.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Control Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Program Files\PopupPopper\SiteList.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1169071422968
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Asrock

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-07 17:36

Du er blevet "beriget" med noget lop.com adware. Det er SuperAntiSpyware den bedste til at fjerne:

Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer, og opdater scanneren manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-07 18:30

Husk så på at vira og spyware, samt andet snavs fjernes bedst, når du køre i fejlsikret tilstand. Disse snavs programmer kan sjældent fjernes når de er aktive (startet). Det undgår du ved at køre fejlsikret!
Husk også at slå gendannelsen fra!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 19:37

Severino -> Hvis du liige kigger på mit indlæg 22-01-07 17:36, så ser du fejlsikret tilstand , med fremhævet skrift.

Systemgendannelsen skal først deaktiveres efter rensningen, i tilfælde af at noget skulle gå galt.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 22-01-07 20:03

Så har jeg kørt en scanning med SuperAntiSpyWare, men der var ikke gemt en log, men der var 7 lops og 38 cookies, som den fjernede. Jeg har lavet en ny log med HiJackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Download\HiJackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\PROGRA~1\POPUPP~1\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Grim Link] C:\DOCUME~1\JRNLIL~1.MAI\APPLIC~1\THISHI~1\less roam.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Control Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Program Files\PopupPopper\SiteList.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1169071422968
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Jeg håber det er nok til du kan se noget, ellers må du sige hvad jeg ellers skal gøre.

Jeg skal lige indskyde: jeg var i fejlsikret tilstand, da jeg scannede med AVG Anti-Spyware

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 20:17

Lad os lige dobbeltjekke for flere lopper:

Hent NoLop exe til skrivebordet:
http://www.spywareedge.net/nolop/NoLop.exe

Kør den, tryk på - Search and Destroy - knappen. Så vil den scanne efter lop infektioner, og planlagte lop job´s. Hvis den finder noget, bliver du bedt om at trykke på Reboot-knappen, det gør du.

Efter genstart ligger der en en fil: C:NoLop txt
kopier indholdet af den herind sammen med en ny hijackthis log

Hvis du får en fejlmelding - "mscomctl.ocx eller en af de tilhørende komponenter ikke er registreret ordentligt, download mscomctl.ocx til window/system32 mappen (sig ja til at overskrive, hvis du bliver spurgt). Du kan hente filen herfra --
http://www.ascentive.com/support/new/support_dll.phtml?dllname=MSCOMCTL.OCX

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 22-01-07 20:38

Så har jeg kørt NoLop (ikke fejlsikret) og den fandt ikke noget.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 20:49

Ok, fix lige "grim" her med HijackThis:

O4 - HKCU\..\Run: [Grim Link] C:\DOCUME~1\JRNLIL~1.MAI\APPLIC~1\THISHI~1\less roam.exe

og tjek lige at denne mappe er væk:

C:\DOCUME~1\JRNLIL~1.MAI (navnet er forkortet)

Så skulle maskinen være afloppet:

Efter et virus/spyware angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Ryd op i tempfiler. Hent evt ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 22-01-07 21:11

Så er "grim" fixet, men mappen C:\DOCUME~1\JRNLIL~1.MAI er der endnu. Jeg har også undret mig over den er der!!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 21:20

Tjaeh, en som scannerne ikke kender endnu. Slet den endelig. Gerne i fejlsikret .

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 22-01-07 21:37

Så lige en sidste ting:
nu har jeg hentet og installeret AVG-AntiSpyWare, SpywareBlaster, SpywareGuard og SUPER AntiSpyWare er der noget af det jeg skal afinstallere igen så de ikke konflikter med hinanden.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 21:54

Jeg vil da foreslå dig at beholde alle progrmmerne. Den eneste konflikt der kan være, er at SuperAntiSpyware og Spywareguard begge to passer på startsiden, men der slår du jo bare beskyttelsen fra i en af dem.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 22-01-07 22:33

Så er startside-beskyttelsen slået fra i SUPER, så mangler jeg bare at få slettet mappen. Tak for dit hurtige svar det var virkelig en fornøjelse Havde jeg haft mange flere point på kontoen havde jeg øget point, men du får da de 100.

Asrock

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-07 11:31

Asrock - stl_s får da ikke sine nok så velfortjente point før du accepterer svar

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 25-01-07 21:31

Tak for svaret stl_s.