/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tale på vers
Fra : mariasmor
Vist : 6823 gange
50 point
Dato : 22-01-07 15:53

Hej
Er der nogen der har en tale på vers liggende? Det skal være til en der fylder 60. Eller som ved hvor der er færdige taler på vers henne
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-01-07 17:42

Det må da være som en festsang uden melodi. Og sange skriver man da selv, ud fra de oplysninger man har til rådighed, så det sjove og rosende kommer med...!

Citat
Det skal være til en der fylder 60

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 19:37

En tale er vel personlig, ikk'?

Prøv at skrive alt ned, som du kommer i tanker om, der har noget med personen at gøre - alt!

Så dukker der lisså stille noget op............. vent med opstille vers, til du ikke kan lade være.

Henad vejen vil du også opdage, at der måske en masse, der rimer. Nogle gange skal ordene bare vriiides lidt, så de stadig er forståelige.

Dér er'et så skjøønt med en pc!

HanneMoster

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-07 23:09

Prøv at sætte nogle ord op om personen så må vi jo se på det
Mvh Sune

Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 23-01-07 22:16

Hejsa!

www.festsange.dk kan du under "Taler" øverst oppe finde mange forskellige forslag.
Måske du kan få lidt inspiration der.

Hilsen lsdmulle

Accepteret svar
Fra : klemme2006

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-07 20:31

Tal rent ud om manden, fremfor at læse et digt om en anden. Har du intet personligt at sige, er det helt ærligt bedre at tie. Det følgende skal kun inspirere. Skriv selv! Det ka' ikk' blive være.

"Tillyke! Du har nu nået den alder
hvor hver nat, Naturen Kalder,
klokken eet, klokken to, klokken tre, klokken fire.
Men jeg er høflig, og derfor jeg tier
og taler istedet om det der er godt:
Dag for dag bli'r dit hår mere gråt,
men sand at sige var det da værre
hvis hver dag de grå hår blev færre.
Lad dig ikke tynge af alderens trykken
at blive gammel er ikke lykken,
men du kan nu være ganske tilfreds
de fleste er ældre når de fylder treds.

Godkendelse af svar
Fra : mariasmor

Dato : 26-01-07 15:22

Tak for svaret klemme2006.