/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vista 64 Bit Firewall
Fra : Manse9933
Vist : 506 gange
500 point
Dato : 22-01-07 12:47

Er der en af jer der kender en god Vista 64Bit firewall som jeg kan teste i en periode,jeg har fundet AV programmet(AGV-Pro)som jeg kan kører i en trial periode
på 30 dage,men jeg mangler en firewall,Vista firewallen
er meget besværlig at sætte op for udadgånde trafik,
den sættes op med lokal sikkerheds politik,ingen auto der,længe leve dovenskaben
Problemet er at Bullguard først sætter deres Vista
64 Bit version ud til Beta test om en til to uger(tids punktet er ikke officielt)har mailet med dem,jeg foretrækker deres fem i en version.

Problemerne er allerede opstået inden man har installeret skittet
Jeg kender godt denne side software/drivere,er der
nogen der kender andre?????.
Jeg er også klar over at mange først udgiver deres
software/drivere efter Vista's officielle udgivelse.
Men jeg regner med at få Vista før denne dato,sidste
kendete oplysnig på shg's sider at de muligvis
får Ultimate på lager i dag,måske holder det,hvem ved.

Manse Vista64 Bit feber befængt 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 12:48
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 17:17

Jeg mener ikke der er nogen endnu, men Symantec er på vej med en. Ellers prøv at kigge på den her. Vist nok kun en kontrol til den eksisterende, men den kan måske virke for dig http://sphinx-soft.com/Vista/index.html dl http://sphinx-soft.com/Vista/order.html

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 17:26

Hov, der er sørme en her http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/32288

Og Jetico er god, men kan godt give en hel del advarsler.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 20:06

Det ser ud til at den er programmeret til intel Itanium prosessor.

Windows Vista <<<når der kun står Vista er det til 32Bit.

Windows Vista Itanium 64-bit >>>prosessor

http://en.wikipedia.org/wiki/

Så den vil nok ikke virke sammen med en Amd 64 Bit prosessor,den er programmeret specielt til Itanium
prossesor,ligesom der skal laves specielle drivere til en sådan fyr

jeg tjekker lige Vista Firewall Control i morgen,kender du den eller du hørt om sphinx før?,jeg har aldrig hørt om dem,deres HP ser lidt uproffessionel ud

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 20:08
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 20:12

har.

prossesor,ligesom der skal laves specielle drivere/software til en sådan fyr.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 20:38

Ups, ja du har da ret . Den kører sikkert kun med den processor.

Sphinx HP er indrømmet ikke så imponerende, men firmaet er respekteret nok, og deres software er ok. Har selv prøvet noget af det en gang.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 20:59

Der kan ikke være meget krut i den fyr med 793KB i størrelse
Manual>

http://sphinx-soft.com/Vista/using.html

Jeg skimmede(nær læser i morgen) lige siden det virker som om det er en
adon til window's egen firewall,vis den så kan gøre det lettere at styre udadgående aplikationer så kan det jo godt virke til Bullguard vista 64Bit udkommer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:04

Vis en firewall kan være så simpel og så ville det jo være perfekt
http://sphinx-soft.com/Vista/pict/programs.jpg

http://sphinx-soft.com/Vista/pict/permis.jpg

http://sphinx-soft.com/Vista/programs.html
Den begynder at fange min interesse,nå film tid.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:05

Vis en firewall kan være så simpel og så være sikker at bruge så ville det jo være perfekt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 21:07

Jeps, det er en addon, og de laver en tilsvarende til XP.

Det undrer mig bare at Vista firewallen er så besværlig. Hæng mig ikke op på det, men jeg mindes noget om, at man kan slå udgående kontrol helt fra i den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:16

Vista firewall er blevet ændret på firmaers opfordrig,påstår microblød,virksomheder vil have administrator kontrol med udadgånde aplikationer så
de vil styre firewallen på bruger profil level,så det
siger microblød så at de har imødekommet på grund af
massiv opfordring,det er heller ikke så svært at styre
men lidt besværligt,nå der ikke poper en boks op hvor
man kan give/nægte programmer adgang til nettet,men
at man skal forud indstille hvilke programmer der
må gå online,og er der så nye progremmer man vil give adgang så skal man ind og rette det i lokal sikkerheds politik,på profil level.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:25

udgående kontrol helt fra i den>jeg skal have kontrol med alt der går ud/ind på nettet,jeg stoler ikke på et eneste program,jeg godtager på grund af behov,selv
microblød spionerer på ens pc og det bliver garanteret værre og værre,alle der tjener gysser på at sælge
et eller andet er intresseret hvad vi almindelige mennesker har/gerne vil ha/ og en's interesser så de kan målrette deres støvsuger angreb mod en'spenge pung.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 21:25

Jeg forstår ikke helt, at det skal være så bøvlet. Jeg vil mene der er nogle indstillinger så man får popups på normal vis, og også helt kan undlade udgående kontrol.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:28

og skulle man blive medlem af fammilien bot net,så
har man en sjangse for at smide babyen ud med badevandet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 21:29

Jeg gider ikke udgående kontrol. Har ikke nogen "statshemmeligheder" på maskinen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:31
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:37

DET har jegmin værdighed/stolthed/og en enorm sans / forlangen for meneskerettigheden Privat liv.
På Nettet/Tlf er man ved at miste retten til fri bevælighed,i terroren's navn og politikernes angst for at miste stemmer,Big Brother is a'round the corner,bare
for at holde på magten

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:42

Her er en god side hvor man kan få næsten alle de info/screenshot's o.s.v man har brug for hvad vista angår>
http://www.winsupersite.com/

Nå film tid,hygge.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:44
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-01-07 21:47
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-07 15:44

Nå der ser ud som om Avast Free AV kan køre Vista 64Bit,selv
om der er lidt snak om der kan være problemer med at den skulle kører med både 32/64 bit filer/driver(dll) og så ikke give så god en beskyttelse på 64 Bit(driver/programmer/root) filer,men det kommer an på en prøve når jeg får skittet hjem,min logig siger
mig at kører man ikke Admin konto(slået fra som default) så skulle det ikke være et problem.

Vista 64 Bit er allerede en udfordring

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-07 15:50

hjem

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 24-01-07 15:58

Jeg er rimeligt overbevist om, at når Vista bliver officielt løsladt, så myldrer det frem med sikkerhedsprogrammer til det. Også til 64 bit, som sikkert vil blive rimeligt populær (bare noget jeg tror)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-07 16:15

Det tror jeg du har ret i,men det kan være jeg får det før den 30 jan(og jeg kan ikke vente med at lege til den 01-02-07),sidst lovede dato fra min forhandler er den:25-01-07jeg har tjekket med de fleste større av/fw producenter og deres 64 Bit av/fw vil først udkomme inden for et par md,den tidligste i 02 md den seneste jeg
har fundet frem til sidst i 03 md,de fleste er i 1'st beta test stadie, og bullguard begynder først på en beta test i begyndelsen af 02 md så vi får se.

til 64 bit, som sikkert vil blive rimeligt populær (bare noget jeg tror)>>>det håber jeg også for det vil
få gang i programmørene

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-07 16:25

Også får man lige denne meddellese ind i indboksen>
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29796

Mit fede lydkort der bliver ballade
Men jeg tror at min sorund forstærker kan ordne det(emuleret)har indbygget splitter,føj microblød

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-07 21:32

Tak for svaret stl_s.

Den historie er vist ikke længere

Jeg må væbne mig med tålmodighed

Manse9933

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 21:44

Ja jeg vil heller ikke rose mikroblød for det der .

Jeg gætter så på, at sphinxen ikke duede ?