/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Håndbold musik
Fra : Broderpivert
Vist : 4789 gange
85 point
Dato : 22-01-07 11:38

Jeg søger en sang som de meget ofte spiller i ostseehalle.. Der er ingen sang på. De har spillet sangen her til vm.. Hørte den nemlig mod Ungaren! Tror muligvis de spiller den når der er straffekast. Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-01-07 12:51

Prøv evt. at kontakte louise.dreisig@dhf.dk
Louise Dreisig er DHF's pressekoordinator http://www.dhf.dk/composite-1566.htm

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 22-01-07 20:40

Jeg har særligt lagt mærke til at de har brugt:

Opus: "Life is life"
Survivor: "Eye of the tiger"

Så det kunne være én af dem du eftersøger.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 23-01-07 09:35

Hmm selve musiken er uden sang, og kan vist nok mest betegnes som en russiskmelodi.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 21:19

Jeg har ikke fulgt med i håndbolden, men det har min familie, og lige før tog jeg mig i at sidde og synge med på Gigi D'agostino's L'amour Toujours og kom til at tænke på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 25-01-07 09:47

Desværre det er heller ikke den..... Der er ingen sang på, tror nærmest det lyder som en banjo som spiller..... En slags rusiskmelodi.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 25-01-07 10:13

Mon det kunne være Katyusha

http://www.kaikracht.de/balalaika/english/songs/katy_mel.htm

(selvfølgelig i en lidt hurtigere version)

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 25-01-07 16:17

Desværre, det er heller ikke den. De spillede sangen lige før start mellem Tjekkiet-Ungaren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-07 22:28

Den smugle de spiller med Gigi, er uden sangen

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 26-01-07 09:45

mmm rigtigt nok, men det er ikke den..... Der er slet ikke sang på den, og den starter i normal tempo men så begynder den at sætte tempoet lidt op!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-07 20:47

Nå nu ser familien IGEN håndbold... Jeg har lige lagt mærke til at de har spillet Komodo med Mouro Picotto, Speedy Conzarles jeg kender ikke kunstneren og en jeg tror er Russisk nemlig Kalinka, jeg ved ikke om navnet er stavet rigtigt

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 28-01-07 15:46

hmm desværre heller ikke den.....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-01-07 16:10

Der er rigtig mange russiske folkemelodier hér. Prøv at lytte igennem http://www.kaikracht.de/balalaika/songs/index.htm

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 28-01-07 16:35

Hmm Heller ikke dem, den minder bare lidt om en rusisk vise. Men er næsten overbivist om at det ikk er en rusisk vise. Det spiller det meget til vm når der bliver lavet mål

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-07 21:29

Der har lige været et straffekast og der spillede de noget fra filmen High chaparral - Bonanza - men det er nu ikke Russisk

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 85 point
Dato : 30-01-07 21:26

Nu har jeg lige set / hørt håndbold. Har jeg ret i, at den melodi, du mener, lige er blevet spillet, for så er det Zorba - http://www.geocities.com/mkininis/Zorba1.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 21:32

Hvor er det bare typisk, at for første gang stritter jeg familien ind på et "børneværelse" for at jeg for en gangs skyld kan slippe for at hører håndbold, og fadme om de så ikke spiller en melodi, som
jeg havde kunne genkende med det samme, hvis ellers det er rigtigt det er Zorba.. men jeg må sige
at det lyder meget sandsynligt, godt gået Balcanard

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-01-07 21:38

Altså om det er Zorba, Broderpivert mener, ved jeg jo altså ikke, men de har spillet den gentagne gange her i aften. Jeg ser normalt ikke lige håndbold, men det gør "mænnerne" lige i aften, og den melodi er jo netop genkendelig, så nu er det spændende.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 21:54

Nu har jeg også lige hørt et brudstykke af Zorba, jo jow jeg er sikker på du har ramt plet ..

Zorba er vist nok Græsk, bare for at sige noget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 21:56

Hold da helt kæft, hvor der bliver råbt højt i det lille hus nunu.... øv nu kommer der mere håndboldt i tv om to dage jubler familien

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-01-07 22:08

Men så til lykke med sejren da

Ja Zorba er græsk, lavet af Mikis Theodorakis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 23:06

Balcanard....klap i

Ej det er da vist meget godt gået, men når jeg nu ikke interesserer mig synderligt for håndbold, så er det da irriterende at der bliver vist så meget af det i tv, når jeg næsten har meldt alle andre tv-kanaler fra

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 31-01-07 10:23

Tak for svaret Balcanard. Endelig fik jeg fat i den rigtige sang. takker mange gange

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-07 10:32

Velbekomme - godt det langt om længe lykkedes.
Og Nordsted1, det har ej heller min store interesse, men nogle kampe slipper vi da vist ikke for nu, hvor holdet har klaret skærene så langt, som de har.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 10:47

Balcanard.... Jeg overvejer om jeg ikke skal få noget nyt musik på min mp3 afspiller, så kan jeg lytte til det imens jeg strikker, så slipper jeg for at hører de der bothorn mm

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-07 10:52

Det var da en go' ide.