/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lus + Hedrin
Fra : Ch0b
Vist : 1561 gange
20 point
Dato : 21-01-07 22:41

Hej allesammen..

Jeg står i den 'fede' situation at ha' fået lus..
Jeg har hørt at midlet Hedrin skulle være effektivt..

Er der nogen der har erfaringer med det?

Accepteret svar
Fra : mag-nolia

Modtaget 10 point
Dato : 22-01-07 07:17

Jeg har ikke prøvet det men en forældre i min drengs klasse siger det er sk... godt fordi det ikke er besværligt at bruge som det gamle og det tager lusene bedre både æg og voksne.

Kommentar
Fra : Ch0b

Dato : 22-01-07 22:19

Så sidder det i hvert fal i mit hår...

Jeg kan lige tilføje at hvis man har langt hår, eller stort hår, kræver det hele flasken..
Vejledende pris er 149,95kr, men hos mit lokale apotek fik jeg det til 121,25kr.

Det er rimeligt fedtet, men eftersigende skulle man få blødt hår af det :S

Man skal ta' det i (tørt) hår en dag, og lade det sidde i mindst 8 timer.. Passende at ha' det i imens man sover, husk dog at tage en plasticpose under hovedpudebetrækket, da silikonen (der er i) eftersigende kan trække ind i hovedpuden og ødelægge den..
Behandlingen skal igen gentages en uge efter, for at fange de sidste æg osv. Det tager 7 dage for et luse-æg at klække..

Midlet skulle være anti-resistent.. Altså kan man både bruge det mod lus som er resistente imod alt andet OG lusene kan ikke blive resistente overfor midlet..

Godkendelse af svar
Fra : Ch0b

Dato : 22-01-07 22:19

Tak for svaret mag-nolia.

Du får point, da du var hurtigst (og den eneste)..