/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Fastnet + internet Vestjylland
Fra : palle22
Vist : 1559 gange
200 point
Dato : 21-01-07 21:41

Hej
Mine forældre som er bosat i vestjylland har længe haft fastnet telefoni og 512/128 bredbånd hos tdc. Det koster dem over 500 i måneden. Er der nogen der ved om de kan gøre det billigere andre steder?
De vil helst undgå IP telefoni, fordi de skal bruge telefon mere end et enkelt sted i huset, og så vidt jeg har forstået kræver det en masse adaptere med ip-telefoni?
Håber I kan hjælpe.
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 21:48

Det kan gøres billigere, men måske ikke bedre
http://www.elro.dk/elro.asp?m=13&s=fastnet.asp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 21:50

Du skal kigge på Talk & Surf under bredbånd

http://www.elro.dk/Telefoni/bredbaand.asp#priser

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-01-07 21:53

det er så 399 pr måned, for 256/128 forbindelse... det er da ikke meget billigere?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-07 22:05

TDC køre med et tilbud, hvor der kun betales et lille beløb + forbrugsafregnet nettid. - Så det skal du nok lige regne på, om det kan betale sig. Det er noget med 99 øre pr. Mb, så det kan hurtigt løbe op, hvis man er til download af større filer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-07 22:09

OK 512/128 til over 500 kr. om måneden, det må så være incl telefon forbrug. Så det skal holdes uden for. Ellers er det dyrt, da jeg har 2048/128 til 499 kr. incl fast telefonafgift.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-01-07 22:11

De 500 er for det hele, og de skal også bruge det hele. Så gerne en pakkeløsning med frit internet forbrug og fri telefoni til fastnet i DK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 22:12

Der er ikke meget der er billigere ved lave hastigheder og så er det desværre sådan, at selv om TDC's service er ringe så er der mange fordele ved at være fastnet og bredbåndskunde hos dem fordi det er dem der vedligeholder kabler og centraler.
Jeg har selv været så dum at skifte fordi jeg var træt af TDC's manglende service, men det kan tilsyneladende kun blive ringere da det hele bare skaligennem flere led.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 22:13

Jeg nævnte den der Talk & surf fordi den er med frit forbug på begge dele dog takseres telfonopkald ud over en time.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-07 22:29

Den narresut med fri telefoni, betaler man ekstra for, så det er et spørgsmål om hvor stort telefonforbruget egentligt er i virkeligheden. Selv TDC forærre ikke noget væk. Deres priser er opsat så det lyder billigt, men det er det kun, hvis man udnytter de muligheder der er i den aftale.
Reklamens magt er stor, men lad dig aldrig forblænde af tågesnak.

Jeg har valgt et gammeldags abonnement i et DUET format, og med fast pris på internet. Det har vist sig at være den billigste løsning i længden for mit vedkommende, da alt telefoni uden for landets grænser forgår via en af de to IP-telefoner jeg har.

I dagens Danmark skal man virkelig holde ørene stive, hvis man ikke skal betale for meget på telefonregningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 22:34

Hvis man har et lavt tlf. forbrug skalman da have minutafregning, men et kig på telefonafregningen afslører da hurtigt om det er billigt, men det koster altså kun 181 kr ekstra om måneden for samtalerne og det er ikke specielt meget (hvis man ikke anvender andr emuligheder).

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-07 22:41

181 kr ekstra svarer til over 800 minutters taletid, altså over 13 timer. (HOTLINE)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 22:50

Det er faktisk mere når minutprisen kun er 20 øre, men ½ time pr. dag er såmænd heller ikke specielt meget i gns. for en hel familie.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-01-07 07:42

TDC kører p.t. med et tilbud på oprettelse af bredbåndstelefoni. Dette har vi kigget lidt på, hvorfor jeg har de aktuelle tal.

Internetforbindelse/-forbrug 2048/128 samt frit telefonbrug til samtlige fastnettelefoner i Danmark: kr. 488,00 pr. måned.

Engangsudgifter: Oprettelse kr. 195,00 + fragt kr. 49,00. Uopsigeligt i 6 måneder.

Vi kan beholde vort nuværende fastnet tlf.nummer.

Oprettelse skal foretages inden 31. januar, ellers er oprettelsen kr. 300,00 dyrere.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-01-07 07:48
Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-07 08:34

Cybercity til 239 kr. - er der noget galt med dem?
Jeg bor to km uden for en stor by og er tilsluttet en "landcentral". Cybercity kom med det tilbud (mail) til mig - tre dage efter, jeg have tilmeldt mig Elrotel, som kræver fastnettelefonabonnement til 97 kr. + opkalderafg. og samtaler, 148 kr. for 256/128 som kører med 210/190 efter TDC's måliing, og så 150 kr. for overflytning af tlf.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-07 09:17

Jeg overvejer også Cybercitys tilbud. Fri fastnettelefoni OG ultrahurtig Netforbindelse til 248 kr. pr måned. Skal lige have undersøgt om jeg kan få det på min adresse. Hvis jeg kan, er jeg stærkt tilbøjelig til at forlade TDC.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-01-07 10:23

Links til cybercitys tilbud?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-07 10:37

Gå ind på www.cybercity.dk der finder du alle deres tilbud og kan annmode om en opringning for samtale.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-01-07 11:03

alka og arne...
Hos Cybercity får man ip telefoni, ikke? Så man kan kun tilkoble telefonen der hvor modemet sidder?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-07 11:07

Ikke så vidt jeg er orienteret. Men jeg kan da lige checke det igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-07 13:54

Hvis det er en "håndfri" telefon er det da underordnet.....

Vi har 3 DualPhoner - de dækker nemt både hus og have (og snakker sammen)

Hovedstationen skal af ledningshensyn dog helst stå ved modem.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-01-07 14:02

Refi har ret. Der er kun 1 telefon der skal stå ved Routeren, men hvis det er en ledningsfri telefon er der ingen problemer i det. Jeg får en 4 gane så hurtig netforbindelse samt gratis fastnettelefoni for de samme penge som jeg idag betaler hos TDC.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 22-01-07 14:16

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-07 14:45

Før man køber CyberCity eller andres IP/bredbåndstelefoni skulle man måske læse denne artikelog gøre op med sig selv om det er godt nok. Behov er jo forskellige så nogen siger fra og andre vægter prisen og tager ulemperne med.
http://www.pcworld.dk/art/7027?a=search&i=0

Kommentar
Fra : Jeepson