/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DIGITAL CAMARA EXTRA UDSTYR
Fra : dhmoelsted
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 21-01-07 21:28

Jeg har nu besluttet mig for et HP photosmart R727....
der er jo muligheder for videosekvenser, der tager en del mb , så nu er spørgsmålet : hvor STOR SD kort skal jeg købe, de er jo faldet en del i pris og skal det være et pro eller standard.....
og endelig litiumbatteriet der medfølger skal man osse ha sådan et ekstra ... eller er man dækket ind med det ene der medfølger og bare sørger for det er opladet hele tiden...

mvh
hans

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 21-01-07 21:58

Jeg ville nok vælge et SD kort så stort som muligt, dog skal kameraet understøtte den størrelse som du vælger at købe.
Litium batteriet holder længe, og du kan uden tvivl klare dig med et, men hvis du skal være væk fra stikkontakten i længere tid, vil et ekstra batteri nok være at fortrække. Dog er der nogle kameratyper med litium batterier, hvor batteriet er af samme størrelse som AA batterier, så her har du et alternativ, hvis du mangler strøm.
Men check lige det i butikken!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-07 22:10

Så stort sd kort som muligt Jeg har lige købt et nyt kamera der bruger en anden størrelse kort så du ku måske købe mine brugte Hvid du er interesseret så kontakt mig via posten
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-07 22:11

Og ja det er altid rart at have et ekstra batteri ......men er det nødvendigt??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-01-07 22:26

Du bør have 1 GB kort og ekstra batteri. Den flotte solnedgang og de sjove børnebilleder, er der.................................... når batteriet er fladt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-07 22:36

Det kan jo være at dhmoelsted går tidligt i seng!
Litium batterier holder meget længere end Ni-Mh batterier, bl.a. på grund af forskellen på den lægstrøm der er i Ni-Mh.
Og som jeg nævnte, hvis batteriet har sammen størrelse som AA batterier, kan man jo sagtens få fat i et par batterier, da de kan købes over det meste af verdenen, ellers må man have en pakke med som sikkerhed, evt. som opladelige batterier.

Jeg har altid holdt mig til digital kamera der bruger AA batterier, det er i længden den billigste løsning, især hvis man bruger genopladelige batterier!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-07 23:57

Citat
der er jo muligheder for videosekvenser, der tager en del mb

Det behøver du ikke bekymre dig så meget om, det kommer du ikke til at bruge ret meget, for kvaliteten er ikke synderlig bedre end en almindelig gennemsnitsmobiltelefon

Men okay, videoklip kræver meget stort kort, og det skal være det hurtigste kort du kan få, de kaldes ultra, highspeed o.lign....de er dog en del dyrere end standard.

I højeste opløsning kan der være omkring 7 minutters optagelse på et 1 GB kort

Hvor stort kort kameraet kan bruge aner jeg ikke, men man kan få et hurtigt (150x) 4 GB kort, men det tvivler jeg på du kan bruge, vil tro 2 GB er maximum, hvis det endda kan det.

Og ekstra batteri.....sådan nogen går altid tom på de mest ubelejliget tidspunkter.....men køb nu et originalt batteri eller sørg for en god brandforsikring

mvh dova

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 22-01-07 05:41

Maksimal hukommelse:
32 MB intern hukommelse, kapacitet: op til 15 fotos (accepterer SD-kort med en kapacitet på op til 2 GB).
Kilde>>> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06a/2211-2531-2633-2633-5753667-12286150.html

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-01-07 06:14

JA anskaf dig et 2 giga SD kort når nu kamaraet understøtter dette...de har dem til halv pris i Bilka i denne uge (368,- kr for et 2 giga) .... og køb for alt i verden et ekstra batteri også...

AL mulig HELD og LYKKE med det!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-01-07 10:23

hej DOVA
ville du antage der er en risiko for dette batteri fra et af landets største forhandlere online

iøvrigt er det svært , ok kvaliteten på klip , ikke som dvd , det med hastigheden på SD kortet er det ikke bare den tid kortet lagrer der gøres mindre ??
link er dette brændbart

Uoriginale batterier for HP Digital Camera

HP

PL60B-530
A1812A, L1812A, L1812B, Photosmart R07, Q2232-80001
(Photosmart R507, R607, R607 BMW, R607 Gwen, R607xi, R707, R707v, R707xi, R717, R725, R727, R817, R817v, R817xi, R818, R927)
Li-ion 1050mAh 3,7v (26g)

L=53.20 B=35.30 H=7.10

Pris: kr. 179,-

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-01-07 17:06

Tak for svaret severino.og alle andre for gode råd nu er det skåret ud i pap, jeg har fra hp osse fået meddelse om at det er kun overførselshastigheden mellem camara og pc der går hurtigere hvis jeg vælger et high speed kort..