/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdateringsproblem
Fra : clou
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 21-01-07 17:52

Hej derude

Har lige været ude hos min datter, hvor jeg ville hjælpe med at få opdateret hendes Windows XP, men........... når computeren står og søger efter opdateringerne, bliver den blot ved med at søge, der sker overhovedet ikke mere, hvorfor?

Clou

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-01-07 17:58

windows update er efterhånden ret længe om at kontrolere om du mangler nogle opdateringer , har tit set det kan tage op til 10 min , så bare lad den søge videre til den er færdig

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-07 18:26

Fejlen kan ligge flere steder. Du kan prøve at fixe det med dette lille program http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Sæt flueben i "Fix Windows Update", klik GO, lad det køre færdig, og genstart maskinen. Det plejer at virke.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-01-07 19:15

Sæt den på auto opdatering så kommer den selv og siger når der noget. Det kommer så an på den hastighed din datter har.

dr.dem

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-01-07 20:26

Du skal TILLADE at der køres AKTIVE X på din puter, eller slå din firewall fra.
Andet er der såmænd ikke galt-- medmindre den ikke er godkendt _ Hæ
Første gang, bliver du bedt om at installere et AKTIV X fra MS
herefter kører det bare, muligt du skal genstarte din puter,
men hvad så ______ indtil du sletter X´et igen.
Så er det på den igen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-01-07 16:13

Så er der nyt fra datteren!

Til sti_s hun har prøvet at omtalte program, men den går i stå og står bare og bliver ved med at søge.

Hun har også prøvet at gå ind på Microsofts hjemmeside for at hente Internet Explorer 7.0 men så begynder den at søge efter andre opdateringer og søger bare hele tiden - ret længe og der sker ikke yderligere - kan maskinen være inficeret med vira eller hvad?

Maskinen er ellers sat op til at hente opdateringer automatisk, men det sker bare ikke altid

Clou

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-07 18:23

Jeg tror nu ikke umiddelbart at det er virus, men det kan ikke udelukkes. Prøv lige at lade hende køre "Fix Windows Installer" i Dial-A-Fix, og "Fix Windows Update" igen bagefter. Ellers er din datter velkommen med en HijackThis log http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 09-02-07 19:16

Tak for svaret stl_s. Hjalp ikke på min datters problemer, men har lige brugt dit bud på en andens computer, og det virkede!

Clou

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-02-07 22:05

Lyder da godt, men når det ikke virker hos din datter, kunne det være en indikation på, at hun har noget "snavs" på maskinen. Du er velkommen til at sende hende her ind, med en HijackThis log. Så skal jeg nok kigge på det .