/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Filmklip på mobil - duer ikke!
Fra : akaup
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 21-01-07 16:25

Hejsa...
Har Nokia 5500D Sport med 2 GB Sandisk MicroSD.
Har fundet nogle 22 mb's filmklip på nettet i 3GP-format. Jeg kan fint afspille filerne via nokias pc-mediesoftware.
De er overført til telefonen via nokias PC-sync.
På telefonen vil jeg via Realplayer afspille filen, men der kommer ikke noget billede - kun lyden.
Jeg har forsøgt at konvertere filerne til mp4 via nokias mediesoftware, men efter at have overført filerne til telefonen er der samme problem.

Er det et codec jeg mangler, eller hur?

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-01-07 17:54

Hej akaup

Prøv at få fat i et program der hedder MOVAVI Video Suite det har løst mit problem, jeg har godt nok en Sony-Ericsson.

Det kan konvertere flere forskellige video formater om til noget som mobilen kan bruge.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-01-07 17:57

Glemte lige et link

www.movavi.com

PPK

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 21-01-07 19:03

Tak tak - men ifølge nokia.dk understøtter telefonen netop 3GP og MP4, så det er derfor jeg ikke helt forstår problemet.

Mvh. Akaup

Accepteret svar
Fra : ppk

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-07 19:14

Hej akaup

Så vidt jeg husker bruger min mobil 3GPP filer, og det er disse filer der skal bruges på telefonen for at man kan se film (videoer).

Jeg prøvede først at lægge AVI filen direkte ind på mit memory kort, og det kunne mobilen ikke afspille. Så måske skulle du alligevel give MOVAVI chancen for at konvertere dine film klip.

Programmet er ret enkelt at bruge.

PPK

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 21-01-07 19:34

Tror alligevel jeg betakker mig - synes at 60$ er lidt for meget for at fikse noget som telefonen burde kunne - i og med, at den jo understøtter formaterne, samt Nokia's eget konverteringsprogram jo har konverteret filerne til mp4, der skulle kunne bruges.
Mvh. Akaaup.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 27-02-07 11:10

Programmet kan da dowloades Gratis???

Jeg skal ihvertfald ikke betale noget for at klikke på download..

http://www.movavi.com/suite/download.html

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 01-03-07 18:35

>Jeg skal ihvertfald ikke betale noget for at klikke på download..

Hvis man ikke betaler kan man kun konvertere 30% af sin fil...

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 01-03-07 19:21

Nu vil jeg ikke opfordre til noget, men jeg ved der findes andre løsninger til at undgå betalingen.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 02-03-07 15:54

>Nu vil jeg ikke opfordre til noget, men jeg ved der findes andre løsninger til at undgå betalingen
Ok - det vil jeg da lige overveje

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 06-03-07 13:18

Tak for svaret ppk + andre.
Mvh. Akaup.