/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Som lovet: Mads Pedersen
Fra : modersvilje
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 21-01-07 14:24

Nu har jeg fundet ham!!
kbhv, København (Staden), Hof & Militæretaten, Nyboder 2.Divisions Artillerikompagni, Rævegade 25 til Gaarden, 1024, FT-1787, B5763
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Eilersen 47 Gift Hosbonde Constabel ved 2.Art.Comp
Mette Madses 48 Gift Hans Kone
Lars Pedersen 9 Ugift Søn af 3.Ægteskab Ruug Dreng ved 2.Divis.4.Mat.Comp

Dette par fik yderlig en dreng
Mads Peder Johansen døbt 10 maj 1788 Fundet Ao

Det vil sige at han er døbt Johansen (mod al logik)
Han er konfirmeret Mads Pedersen i 1801
Jeg har også fundet ham på Holmen der hedder han Mads Pedersen

Samtlige personer i husstanden
København (Staden), Hof & Militæretaten, Hof- & Militæretaten, Pindsvinegaden 11, 2610, FT-1801,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Henrich Pedersen 64 Gift Meister ?
Anne Larsdatter 65 Gift g H.Pedersen
Mads Pedersen 12 Ugift Tømmerdreng
Anne Marie [Pedersen] 15 Ugift Søsterdatter (sansynligvis kans kommende kone)

Da han blev gift i 1812 hed han Mads Pedersen Kiel
Og hans børn kom til at hedde Kihl hvilket slægten stadig hedder,
Så nu mangler jeg bare at finde ham død.
Mine oplysninger siger 1826,
men jeg har også en oplysning om at han fik en datter d. 9. 9. 1827
Så det bliver spændende at se hvornår han er død,og at se hvad han så hed der!
Dette er virkelig en ane der udfordre en slægtsforskers evner og vedholdenhed!!!
PS: dette er egentlig ikke et spørgsmål
kun et ønske om at i vil undres/glædes med mig.

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-01-07 16:19

Ok det er en glædelig begivenhed.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 21-01-07 18:16

Hej modersvilje

Tillykke til dig, jeg ved jo hvorlænge du har søgt, det er herligt når det endelig lykkes.

Hilsen Påsse

Annuller spørgsmålet
Fra : modersvilje

Dato : 23-01-07 17:34

hej alle