/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hus på tvangsauktion?
Fra : janinna
Vist : 1021 gange
200 point
Dato : 21-01-07 11:32

hvis man selv begære sit hus på tvangsauktion, hvor hurtigt /langsomt går det inden det bliver solgt?

Kommentar
Fra : Letmatronen

Dato : 21-01-07 12:41

Det er vel ikke tvang når man selv begærer det????
Tvangsauktion er kredirtorer udvej til at inddrive forfaldne (misligholdte) på pantgæld.
Hvis du har overholdt alle dine forpligtigelser er tvangsauktion uaktuel. Du kan sælge din ejendom på normal vis, eventuel ved en auktion (frivillig), hvilken burde værde det mest fordelagtige for dig.

MVH

LetMatronen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-01-07 13:25

Du kan evt. erklære dig insolvent, hvis økonomien tilsiger det.
Derefter vil kreditorerne efter en tid - ofte efter ½ år - begære dit hus på tvangsauktion.

Jeg mener ikke, at du selv kan begære dit hus på tvangsuktion, og som før skrevet, hvorfor skulle du også det, når du "blot" kan sætte huset til salg og formentlig få betydeligt mere for det.

De tvangsauktioner, jeg har været med til (som byder), har aldrig indbragt nok til at tilgodese alle fordringer.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 21-01-07 14:23

jo man kan godt selv begære huset solgt på tvangsauktion!!!
Men det var IKKE det der var mit spørgsmål, jeg har fået svar på

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-01-07 14:56

Jamen, tidsrammen er meget forskellig afhængig af, hvilken retskreds, der får auktionen berammet.
Hvis minimum budsum ikke opnås skal der jo fornyet auktion til osv.

Citat
jo man kan godt selv begære huset solgt på tvangsauktion!!!

Lyder besynderligt - kan du skitsere, hvorfor man skulle gøre det ???
Blot for at oplyse min formørkede hjerne !!!

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-07 14:58

3 måneder...

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 22-01-07 10:06

Tak for svaret Stouenberg.