/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Looxxxl
Fra : svendgiversen
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 20-01-07 22:10

Et meget simpelt spørgsmål:

Hvad betyder egentligt Lool ?

er Loool værre end Lool ??
er jeg ikke helt så dum, hvis det kun er Lol ???
og hvor mange o indgår i den/det ultimativ værste Looooo...l ????

Supplerende:
Hvorfra kommer disse ny-danske værdi ladede ord?
og hvordan er de kommet ind i vort daglige tale, mail, mobil og kandu sprog??

Svend, født mens vi havde mørklægning her i landet

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-07 22:30

Chatsprog, LOL = Loughing Out Loud
Flere O'er er nok mere et ekko fra tomrummet i opfindernes hovedskal end noget af egentlig betydning, men enhver kan jo opfinde sin egen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 22:32
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-01-07 22:32

LOL står for Laughing Out Loud. (Griner højlydt)

flere o'er er bare ligesom f.eks. Griiiiiner, altså der bare bliver kørt lidt længere på vokalen.
Det har altså ikke nødvendigvis noget at gøre med om du har gjort noget dømt.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-01-07 22:37

LOL (also written lol) is a common element of Internet slang used, historically, on Usenet but now widespread to other forms of computer-mediated communication, and even spread to face-to-face communication. It is an abbreviation for "laughing out loud"[1][2] or "laugh out loud"[3] "LOL" is one of many initialisms for expressing bodily reactions, in particular laughter, as text, including initialisms such as "ROTFL" ("roll(ing) on the floor laughing")[4][5], a more emphatic expression of laughter, and "BWL" ("bursting with laughter"), above which there is "no greater compliment" according to Magid.[6]

Hentet her:
http://en.wikipedia.org/wiki/LOL_%28Internet_slang%29

Så vidt jeg er orienteret så findes det kun med et O

På dansk er det vist det samme som at skraldgrine.
Nogen broger så flere O'er for at forstærke udtrykket, men der bør i stede
anvendes "ROTFL" hvor man skal rulle rundt på gulvet for at grine.

LOL er måske også det samme som :- D

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-01-07 22:38

dømt = dumt

SKAL altså snart ha' opdateret min staveplade

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 22:42

Civic, det skyldes jo at hjernen arbejder hurtigere end fingrene og så er dømt jo ikke så dumt endda.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-01-07 22:57

Det kan der være noget om

Tak for oplysningen. Nu har jeg det meget bedre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-07 23:11

Foreløbig tak,
jeg frygtede det var værre end det...

Svend, der har konstateret at Loo(o)l er et af de mest benyttede ord her i det muntre kandu køkken.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 23:14

Tja man kan vel LOL'e både gement og muntert.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:54

*LOL* kan også betyde Lot of Laughs

Her er Klummes forklaring:

Citat
Hmmmm Oprindelig hedder det kun LOL = Laughing out loud. Men der er et par brugere der er møgirriteret over at jeg sætter flere O'er ind, så det gør jeg. Samtidig er antallet af O'er et udtryk for hvor morsomt noget er...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:56

Her er f.eks. noget som Klumme finder MEGET morsomt:
Citat
Good heavens LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Hvor snotdum kan man være.......... helt alene.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:59

Personligt vil jeg mene at *LOL* er at sidestille med smiley'en eller

..meden *LOOOOOOOOO...........L* bedre stemmer overens med denne grimasse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 00:02

Jeg syntes da at de der lange loool'er mest minder om noget jodliahoo med ekko og da vi jo ikke bor i bjergene må ekkoet komme et andet sted fra

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-07 08:36

God Morgen og tak igen.

I modsætning til det nævnte Grine, Griine og endnu bedre lydord som Hjælp, Hjæælp
ændres udtalen på engelsk jo fra o til oo, der udtales u...

Så ikke særlig COOL at øge LOL med flere O' s til LOOL, det kommer bare til at ligne FOOL.

Have a nice day (without too many LOOL' s) Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-07 19:23

Jeg ser at andre også har undret sig over de mange O i LO..OL
og har spurgt om det samme i KLummes lange blacklist spørgsmål herunder.
Havde jeg ventet lidt, kunne jeg altså have sparet mig dette spørgsmål.
(af hensyn til de mange B mennesker i kandu lader jeg det nu stå natten over).

På faldrebet: LOOL minder mig også om TOOL' s
og dem har vi mange af i det globale firma hvor jeg arbejder,
(også forkortet, eksempelvis CAD, CAE, CFD og SIM værktøjer).

Så lad mig lige gentage en yndet, ikke LOOL, men TOOL replik:
"A FOOL with a TOOL is still a FOOL".

Serious, no LOOL, og nok derfor for lange LOL' s minder mig om FOOL' s, Svend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 05:38

</MOLOOOOOOOOLKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-07 08:55

Tak for svaret BjarneD.

Svend, der foretrækker LOL, eller bedre "helt til grin".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-07 09:07

Det syns jeg er i orden Svend. I øvrigt er det ikke til diskussion hvilken udgave jeg bruger.... som du ved - Hver fugl pipper med sit næb

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 13:44

<POOOOOOOOOOOOOOOOP>

</MOLOKYLE>