/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Overførsel af musik til iPod
Fra : Alenemor
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 20-01-07 21:08

Hej alle sammen

Al min musik ligger i Realplayer-"format" og jeg vl gerne have det ind på min iPod, men jeg kan ikke finde ud af det. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Det er alt sammen købt på Tdconline eller lagt ind via cd'er

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-01-07 12:41

iTunes ændrer da selv formatet, så det kommer til at passe til iPod! Det plejer ikke at være et problem for mig.

For du bruger vel iTunes??

http://www.apple.com/itunes/download/

Kommentar
Fra : Alenemor

Dato : 21-01-07 15:01

Jeg har itunes, men det kunne ikke spille de cd'er jeg havde lagt ind på computeren, så jeg måtte downloade REalplayer. Da jeg gjorde det blev alle filer til Realplayer-"format"

Kommentar
Fra : Alenemor

Dato : 21-01-07 15:07

Når jeg prøver at konvertere siger at den ikke kan pga de er i beskyttet WMA-format

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 23-01-07 18:28

Det korte men måske noget nedslående svar er at TDC har valgt at benytte et DRM (digital rights management) system som ikke virker med iTunes og iPod. Af samme grund har jeg selv valgt ikke at handle hos TDC. Så vidt jeg er orienteret tillader TDC ikke engang at du brænder den musik du ærligt og redeligt har købt og betalt for på en almindelig audio-CD. Hvilket da kun kan siges at være skod-agtigt ringe. Musik du selv har lagt ind i din computer fra audio-cder kan du jo heldigvis bare ligge ind igen, blot skal du så huske at bruge iTunes til det denne gang. Musik du køber hos iTunes Store kan unden problemer brændes på audio-CD, faktisk opfordre Apple direkte sine kunder til at gøre dette for at sikre at dyrt indkøbte musiksamliger ikke går tabt hvis en harddisk går i stykker. Den slags hensyn tager TDC ikke til sine kunder. Det er ikke helt uden grund at det er iTunes og ikke TDC der er den absolutte markedsleder på online musik salg. Tag ikke fejl, Apple benytter skam også en slags DRM. Deres system er blot langt smartere og tillader f.eks. brugerne at dele musikken på lokale netværk samt som sagt at fremstille almindelige audio-cder. Man for kort sagt meget mere valuta for pengene hos iTunes Store end hos TDC.

Kommentar
Fra : Alenemor

Dato : 23-01-07 18:56

Der står at man har rettighed til ubegrænset cd brænding og overførsel til afspiller, så det burde da kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 25-01-07 00:00

Jeg kan ikke se at det fremgår af TDCs betingelser at du kan brænde din musik til en audio-CD. Så vidt jeg kan se skriver TDC kun at du kan kopiere de downloadede musik arkiver til en CD-ROM og det er jo noget helt andet. Fordelen ved et DRM system der tillader at man brænder en audio-CD er at netop dette format er den de facto standart som stort set alle afspillere på en eller anden måde er kompatible med, herunder også iPod.