/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PDF filer
Fra : Dieter
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 20-01-07 19:13

Hvordan konverterer man PDF filer til WORD? Jeg har Adobe reader 8.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-01-07 19:23

Det kan du ikke, men du kan kopiere teksten fra PDF filen - side for side - over i en Word fil.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-01-07 19:27

Jo det er muligt. Jeg har konverteret én fil. Men lagde faktisk ikke rigtig mærke til hvordan !! Typisk, ikke ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-07 19:49

Jeg mener ikke, at du kan konvertere et PDF dokument til Word, men hvis PDF dokumentet ikke er sikret, kan du markerere et tekstområde og kopiere den markere del.
Derefter gåt du til Word, hvor du indsætter teksten.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-01-07 20:07

Hej allesammen. Som sagt jeg HAR gjort det ! Ved bare ikke hvordan !
Mon ikke der en, der kender fremgangsmåden.
At kopiere side fort side tager en krig !

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-01-07 20:21

Hvis du søger på Google findes der mange muligheder
http://www.google.dk/search?hl=da&q=konverterer+PDF+til+WORD&meta=

Men det ud som, at de fleste koster kroner!!!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-01-07 20:25

Enig i, at det tager en "krig", og formateringen mistes.

Men jeg ser da frem til at få din forklaring af, hvorledea man ellers kan.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-01-07 20:45

man kan IKKE benytte Adobe Reader til at konvertere pdf-filer til word. Det eneste man kan gøre er at benytte kopier og indsæt metoden.
ELLER så kan man redigere direkte med f.eks. Adobe Acrobat (og det koster knapper)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-07 22:22

Hvis man har adobe acrobat kan pdf filer saves i word format.

Ellers kan du bruge dette link til software, specielt til formålet. Det er noget billigere

http://www.digitalriver.com/dr/v2/ec_Main.Entry17c?SID=22396&SP=10023&CID=289588&PID=882063&PN=1&V1=882063&CUR=208&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=289588

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-01-07 22:29

Det var direkte fra PDF til Word, der blev spurgt om, og det er der ikke nogen, der - indtil nu - har kunnet anvise en løsning på.

Det var ikke via et betaling program.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-07 22:41

Når man har word installeret, kan de par yderligere håndører til et program, som kan indlæse pdf filer i word , da ikke betyde så meget i forhold til prisen på word.

Men du pan da også printe ud fra den gratis reader og scanne ind i word. De nyere word udgaver kan læse filer direkte fra scanneren, eller grafikfiler, og gøre dem til tekst.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-01-07 00:03

direkte fra pdf til word kan IKKE lade sig gøre uden brug af et 3.parts betalingsprogram
Adobe Acrobat http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/
PDFgrabber http://www.pdfgrabber.com/index.html?source=google_EN

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-01-07 00:03

Adobe Reader er er program til at LÆSE (READer) pdf-filer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-07 09:35

Hejsa
Det er korrekt, at det ikke kan lade sig gøre uden et 3'parts program.
Selv benytter jeg PDFil fra http://www.pdfill.com/pdf_tools_free.html
men der også andre mulligheder f.eks OpenOffice, som er en gratis og eminent erstatning for selve MS-Office "pakken". Du kan læse mere omkring OpenOffice på: http://da.openoffice.org/
Hygge... og held og lykke med PDF konverteringen
Søren

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-01-07 09:45

Tak Søren, det var det jeg skrev fra starten. Kun Dieter mener noget andet.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-07 09:55
Kommentar
Fra : golivegolive

Dato : 21-01-07 10:57

Jeg fik Omnipage da jeg købte min scanner, og hvis jeg højreklikker på en pdf fil og vælger 'Åbn med' og vælger Word, så vips åbnes det fint og der kan redigeres i filen.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-01-07 11:13

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-07 16:33

Velbekomme... kun godt du fik løst "problemet". Der er ikke noget mere irriterende, end hvis det man er i gang med ikke fungere
Takker for pointe...
Søren