/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejser for handicappede
Fra : lwj
Vist : 1568 gange
200 point
Dato : 20-01-07 18:36

Hej!

jeg søger oplysninger ang. rejser der kan anbefales for handicappede/rolatorbrugere. Det skal gerne være en tur, hvor man får set/oplevet noget.

Med venlig hilsen,
Betteklaus

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 20-01-07 18:42

Hej.
Dansk Handicap Forbund www.dhf-net.dk har udgivet en bog. Prøv det. Når du kommer ind på hjemmesiden så klik på materialer.
Torben

Accepteret svar
Fra : bfksorte

Modtaget 210 point
Dato : 20-01-07 19:29

Jeg har en veninde, som kørestolsbruger og vi har fundet frem til et lille rejsebureau - Handi-tours, som har specialiseret sig i gode oplevelsesrige ture for handikappede, dårligt gående og ældre eller alle andre.
De har rejser til en række storbyer og de sender altid en kørestolsbruger ud for at afprøve tilgængeligheden.
De har også mere vovede rejser til Thailand og safari Afrika.
Jeg vil tro, at det måske kan bruges a fdig.
Held og lykke med rejseriet - det er bare så godt at man stadig harlyst, selvom helbredet halter

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 20-01-07 19:37

Her er jeg igen. Jeg kom i tanke om en udmærket bog skrevet af kørestolsbruger med vejledning til en række storbyer, hvor hoteller anbefales, restauranter og gennemgår seværdigheder, som man komme til og hvordan.
Bogen hedder handiguide og kan lånes på biblioteket.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-01-07 20:33

Snakker vi rejser her i Danmark, busture til udlandet eller med fly?

Der er flere ældre/pensionistforeninger der arrangerer ture med bus med lift m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-01-07 21:27
Godkendelse af svar
Fra : lwj

Dato : 26-01-07 22:57

Tak for svaret bfksorte.