/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Autisme / pictogram
Fra : keno
Vist : 21252 gange
100 point
Dato : 20-01-07 15:47

Hejsa

Jeg vil høre om i ved hvor man kan se nogle pictogrammer her på nettet
Det jeg er ude efter er

Billed af ( tandbørstning )
Billed af ( vaske sit ansigt )
Billed af ( kam i håret )
Billed af ( tage "deo" under armen )

Jeg har prøvet mange steder her på nettet,men uden held så derfor spørger jeg så her.
Med venlig hilsen keno

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 20-01-07 17:06

Hey

Du kan downloade Boardmaker i en prøve version - Dette program er meget udbredt som hjælpemiddel i danmark til børn/unge med Autismne.

http://www.mayer-johnson.com/Downloads.aspx

Håber det hjælper dig

Fusses

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-07 20:51

Færdige pictogrammer som du søger tror jeg er svær at finde på nettet.
Der findes flere bøger om autisme.
Prøv evt. denne side.

http://jam.web.student.hum.au.dk/

Jeg kan heller ikke finde nogle pictogrammer med det du søger i mine kataloger, men alt mulig andet.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 21-01-07 15:20

Hej
Jeg arbejder til dagligt med børn med autisme, og vi bruger boardmaker. Selv om kataloget er fyldt med billeder, så kommer vi ud for, at der ikke er et billede af det vi skal bruge.
Vi laver så en stregtegning af det vi skal bruge, og det virker. Du kan også tage billeder af tandbørste osv. Der skal ikke så meget til at illustrere meningen, men det betyder utroligt meget for et barn med autisme at tingene bliver vist i billeder/tegninger.

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 29-03-07 06:27

Tak for svaret hawaii7.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 27-11-08 18:21

Citat
Indsæt dit citat her

Hej. du kan også finde en masse Pitrogrammer med flotte farver og sjove motiver, hos os:

stjerneboern.dk