/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Autoradio virker ikke før bilen/radioen ~
Fra : ktl2
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 09-01-03 13:33

Jeg har et problem med min Blaupunkt autoradio. Den er begyndt ikke at kunne finde stationer før bilen/radioen er blevet varm(Hverken hvis man søger eller hvis man vælger en specifik frekvens). Problemet er først begyndt efter at det kolde vejr er sat ind. Tager jeg radioen med ind over natten, virker den uden problemer næste morgen.
Rådet om at tage den med ind hver aften har jeg allerede fået fra flere vittige kolleger....
Er der nogen der har en løsning på problemet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 14:09

opvarmet garage

"ktl2" <ktl2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:_YdT9.32469$Hl6.3351793@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et problem med min Blaupunkt autoradio. Den er begyndt ikke at
> kunne finde stationer før bilen/radioen er blevet varm(Hverken hvis man
> søger eller hvis man vælger en specifik frekvens). Problemet er først
> begyndt efter at det kolde vejr er sat ind. Tager jeg radioen med ind
> over natten, virker den uden problemer næste morgen.
> Rådet om at tage den med ind hver aften har jeg allerede fået fra flere
> vittige kolleger....
> Er der nogen der har en løsning på problemet?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 15:51

Sjovt du siger det. Fordi forleden dag ( jeg har en blaupunkt CD51) og en
sprit ny bil (polo 9n) da jeg startede bilen skrattede venstre højttaler, så
jeg skruede op og ned på radioen, jeg troede virkelig højttaleren var i
stykker.. Men det kan da godt være at det er fordi det er så koldt.....

"BJ" <altech@inet.uni2.dk> wrote in message
news:3e1d745e$0$150$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> opvarmet garage
>
> "ktl2" <ktl2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:_YdT9.32469$Hl6.3351793@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har et problem med min Blaupunkt autoradio. Den er begyndt ikke at
> > kunne finde stationer før bilen/radioen er blevet varm(Hverken hvis man
> > søger eller hvis man vælger en specifik frekvens). Problemet er først
> > begyndt efter at det kolde vejr er sat ind. Tager jeg radioen med ind
> > over natten, virker den uden problemer næste morgen.
> > Rådet om at tage den med ind hver aften har jeg allerede fået fra flere
> > vittige kolleger....
> > Er der nogen der har en løsning på problemet?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 16:29

"BJ" <altech@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> opvarmet garage
>
Det vil være billigere at montere et "oliefyr" med kabinevarmer :). Det er
utroligt hvad vi forlanger af vores "gear", det skal fungere ligeså godt
i -2X°C en vintermorgen, som i 4X°C. en varm sommer dag. Det svare faktisk
til de krav man stiller til militært udstyr, og alligevel betaler vi helst
kun 0,- for det :O/.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-01-03 17:16

Prøv engang at gå ledningerne efter, det kan være der er lidt kondensvand, som muligvis også har irret stikkene.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-01-03 18:48

nej. det er pga. af fugt på de kobber plader der skaber forbindelse imellem det aftagelige frontpanel og selve radioen. vores iøvrigt også en blaupunkt virker også først efter et stykke tid, så vi er begyndt at tage fronten med når vi går fra bilen.

Men du kan prøve at give den lidt "pronto" som er en spraydåse som du kan købe næsten på alle tankstationer. det fortrænger fugt og is.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 19:14

"ktl2" <ktl2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:_YdT9.32469$Hl6.3351793@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et problem med min Blaupunkt autoradio. Den er begyndt ikke at
> kunne finde stationer før bilen/radioen er blevet varm(Hverken hvis man
> søger eller hvis man vælger en specifik frekvens). Problemet er først
> begyndt efter at det kolde vejr er sat ind. Tager jeg radioen med ind
> over natten, virker den uden problemer næste morgen.
> Rådet om at tage den med ind hver aften har jeg allerede fået fra flere
> vittige kolleger....
> Er der nogen der har en løsning på problemet?

Radioen skal repareres.

Lyder som en defekt komponent eller en kold lodning.

Spørg evt. i news:dk.teknik.elektronik

Claus