/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kender du Dora
Fra : underworld
Vist : 711 gange
300 point
Dato : 20-01-07 01:28

Hej Alle

Jeg har før fået hjælp her på siden.

Det får mig til at prøve igen.

Jeg har søgt efter Joseph og Dora Eisenbichler.

Jeg har bagefter fundet ud af at Joseph er født 13/12 - 1857 i Neukirchen Oberbayern i " Esban Haus ".

Joseph er søn af Joseph og Kreszentia født Vroppelstatter.

Nu søger jeg efter slægtninge til Dora.

Dora Sophie Margrethe Kjær født 31/01 - 1855 i Flensborg.

Dora er datter af Christian og Anna Christina født Jensen Flensborg.

Dora og Joseph fik 8 børn, hvoraf kun 4 af dem overlevede.

Olga
Joseph Ikke overlevende
Johannes
Elly
Clemens

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af noget om Doras familie.

Hvor levede familien i Flensborg
Hvor mange søskende havde hun
Er der stadig noget familie tilbage

På forhånd tak

Underworld

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-01-07 01:56

NEJ_______Ecko

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 20-01-07 17:36

Hej Underworld

Tab ikke modet over dit første svar - som åbenbart kommer fra en som ikke har andet end en dum kommentar. Vent blot i løbet af få timer/dage får du sikkert det svar du søger.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-07 18:58

Samme her, andre skal nok hjælde dig...

Jeg har søgt lidt men ikke fundet Dora i Schlesvig...
Du ved vel ikke hvordan hendes efternavn staves i lande uden æ, ø og å?
Hed hendes far kun Christian Kjær??

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : underworld

Dato : 21-01-07 02:13

Hej Svend

På efternavnet må jeg desværre sige at det ved jeg ikke, den der har skrevet de sider har stavet kjær sådan.

Jeg spekulere på om slægten på et tidspunkt er udvandret til tyskland og det er derfor Kjær staves sådan.

Den person der har skrevet dette er et barnebarn, men han er død så man kan ikke engang spørge.

Jeg har snakket med Doras oldebarn men han ved heller noget.

I det skrevne jeg har set hedder han kun Christian Kjær.

Hilsen Vibeke

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 21-01-07 10:16

Jeg vil tro Kjær kun er Kjer syd for grænsen, men har (endnu) ikke fundet Dora Kjer...

Her er nogle kontaktmuligheder hvor du kan få hjælp:

Først i det danske Sønderjylland:
http://www.shfs.dk/start.htm

Klik dig frem til medlemmerne med fotos; én af dem kan sikkert hjælpe dig videre...
Området var jo tysk 1864-1920 og Flensburg er det jo endnu; så vi har specielle søgninger hernede.

Og her en tilsvarende slægtsforsker oversigt Syd for Grænsen:
http://www.genealogienetz.de/reg/SCN/sh-d.html

Hvis du ikke er skrap til tysk, forstår mange dansk eller engelsk,
ellers sig til og vi skal nok hjælpe dig videre...

Og her en af mange fundne dansk sprogede slægtsoversigter med mange Kjær:
http://nis-edwin.list-petersen.dk/2_48.html

Hovedpersonen, der også kan hjælpe eller henvise, har Email:
nis-edwin@list-petersen.dk

Her er en tilsvarende tysk sproget slægtsoversigt med nogle Kjer, dog ikke Dora:
http://www.die-ginzels.de/ahnen/gd_30.htm

Også de tyske Ginzels her kan måske hjælpe dig:
postmaster@die-ginzels.de

Håber det kan hjælpe dig lidt videre, Svend

Godkendelse af svar
Fra : underworld

Dato : 09-03-07 00:09

Tak for svaret svendgiversen.