/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
HP PHOTOSMART R727 OK ELLER...
Fra : dhmoelsted
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 19-01-07 20:28

skulle der være nogen der har erfaring med ovennævnte camara evt en test af samme ville jeg gerne høre om det...
jeg var omkring japan foto i storcenter nord i århus, her kunne man blot sige at den slags app. var noget man købte i føtex og aldi og sådanne steder, der var altid en vrøvl med dem, altid til rep...
står det virklig så dårligt til med HP, vi har da flere af deres produkter her i huset der virker fortræffeligt go weekend

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 19-01-07 20:39

Hej

Her er en video presentation af R727

http://www.digitalfotoonline.dk/download/video/2006-10_r727dk.wmv

Vi har da også flere HP produkter, de virker upåklageligt.

Vh

Thomas

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-01-07 21:18

Ja, og nogen af modellerne kan bare lige pludselig finde på at brænde.

Ikke om jeg nogensinde kunne finde på at købe et HP kamera...umiddelbart kan nogen af dem da godt tage billeder af rimelig kvalitet, tilsvarende andre i samme prisklasse, men synes efterhånden man har hørt mest dårligt.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-01-07 21:26

F.eks. et apparat som Canon IXUS 60 kan fås til noget nær samme pris, og det er du betydeligt bedre stillet med.

Læs også evt. denne lille forbrugertest http://ekstrabladet.dk/forbrug/test/article257841.ece

Læg mærke til Canon Powershot A540 som havde bedste billedkvalitet af de testede.

Olympusmodellen der er heller ikke så ringe, det tager gode billeder, og Olympus er ligesom Canon et af de "gamle velrenommerede kameramærker".

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-01-07 21:30
Kommentar
Fra : janing

Dato : 19-01-07 22:57

Jeg har både et 717 og et 727.

Der er ikke noget i vejen med kvaliteten af billederne, men 727 kan godt have lidt problemer med at kunne indstille afstand, ved for lidt lys.

Men lære du det at kende, så er det et nemt og udmærket kamera.

Der findes jo altid noget at klage over og det gælder også andre mærker af kamera'er.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-07 03:14

Canon laver nogle gode cameraer i forhold til deres priser.
Du kan, hvis du vil spare købe et af de lidt ældre ( 1år) modeller. Det går hurtigt i den branche og det sidste nye er ofte dyrere uden nødvendigvis i praksis at være bedre.

Skal det være småt og nemt, så køb en Ixus. Skal der være lidt mere teknik, og må godt fylde lidt mere , så køb en powershot.

Uanset hvad så køb et kamera, hvor der også er en optisk søger, det mangler vist på de fleste hp modeller. Det er ikke til at bruge nogen lcd skærm i solskin, uanset hvad reklamerne siger.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-07 09:37

Du har helt ret: HP's fotoapparater er UDMÆRKEDE til "almindeligt" brug for os amatørfotografer
Jeg har selv 3 HP apparater (dvs det ene er "udtjent" , så sønneke har overtaget dette nu).

Du behøves ikke have skrupler over at erhverve dig det omtalte apparat.

Selvfølgelig findes der givetvis andre mærker som er bedre, men når du nu har dette i "søgelyset" kan jeg kun støtte dig i at købe dette .

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-01-07 10:27

det er jo iøvrigt mærkligt når man nu "oser" så står der made in china på de fleste så det må så udelukkende være supevisionen fra moderselskabet der afgør kvaliteten, har iøvrigt fundet denne model det handler om til 1299.- det er da ikke galt så mon ikke ....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-01-07 10:38

Jeg ville som nævnt ikke have nogen betænkeligheder ved at købe det...

Hvor har du set det henne til den pris?...måske jeg skulle have mig et også... så min datter også kan få et af de "gamle" HP'er jer har...

/Palle

Kommentar
Fra : janing

Dato : 20-01-07 16:09

Hej dhmoelsted

Ja, du skal ikke være bange, for at dine billeder ikke bliver meget fine.

Dei er lige som med biler, nogen tror de køre bedre i en BMW.

Men i næsten 100% af alle tilfælde, er altså TOSSEN der trykker på knappen, som ødelægger billdet og ikke kamera'et. Og sådan er det også med biler.

Så køb du bare det kamera, kvaliteten er god, det er bare med at fange det rigtige øjeblik og tage billedet, der er svært.

Hilsen Jan

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-01-07 16:36

Tak for svaret pallenoc. elgiganten sælger til 1299.- billigt har set de svinger meget i pris
go weekend

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-01-07 16:45

hej jan
jeg føler lige at jeg må sige dig tak for de bevingede ord , ja det er sku nok helt korrekt , et f. eks hasselblad i de forkerte hænder giver nok ikke gode billeder selv om det er på spidsen
mvh
hans