/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
a-kasse
Fra : elha
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 19-01-07 19:28

Hvor mange timer er det, man skal have inden man kan stemple?

Mvh. Elha

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 19:31

1 års medlemskab i en A-kasse.

Kommentar
Fra : elha

Dato : 19-01-07 19:33

ja, men det var antal timer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 19:34

Regn det ud så, 37 timer om ugen.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 19-01-07 19:36

Citat
Har du arbejde, kan du blive medlem af a-kassen.

Som medlem af a-kassen, har du ret til dagpenge ved arbejdsløshed, når du har været medlem i 1 år. Udover 1 års medlemskab, skal du også have arbejdet i 1.924 timer, hvis du er fuldtidsforsikret og 1.258 timer, hvis du er deltidsforsikret.

Du skal være opmærksom på, at det kun er de arbejdstimer du har haft, mens du har været medlem af a-kassen, som tæller. Derfor er det vigtigt, at du får meldt dig ind så hurtigt som muligt efter, at du er begyndt at arbejde.

Hvis du vil være medlem, skal du udfylde og underskrive en optagelsesblanket, som vi skal have.

Godkendelse af svar
Fra : elha

Dato : 19-01-07 19:40

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 19:42

Velbekomme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 19:48

Citat
Optagelse
Når du får arbejde, kan du blive meldt ind i en a-kasse og en fagforening, der har overenskomst og forhandlingsret inden for dit arbejdsområde. Du kan blive medlem af a-kassen, hvis du:

er mellem 18 og 63 år

bor og opholder dig her i landet
har lønarbejde
har lønarbejde som bierhverv
har lønarbejde og får tilskud til din løn (gælder dog ikke fleksjob).
Fuldtids- eller deltidsforsikring

Du kan blive optaget som fuldtids- eller deltidsforsikret. Du skal være opmærksom på, at hvis du som deltidsforsikret har 360 arbejdstimer i løbet af 12 uger eller 390 arbejdstimer i løbet af 3 måneder, skal du have ændret dit medlemskab, så du bliver fuldtidsforsikret.