/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering af pc`er
Fra : Tr4nE
Vist : 671 gange
110 point
Dato : 19-01-07 14:41

Hej Jeg har prøvet på at formater min computer og når den er gået halv i gang skriver den dette: Setup did not find any hard disk drives installed in your computer make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer and that any disk related hardware configuration is correct this may involve running a manufacturer supplied diagnostic or setup program..!? mit bio´s system er K7upgrade-880 bios p1.50 og processor type er AMD Duron(tm) Hvad kan jeg gører for at rette op på mit problem..!?

Mvh
David

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 14:51

Troede det var løst ?????

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 14:53

ja det troede jeg skam oss
men den skriver det samme igen og igen...

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 14:55

kan det værer fordi at jeg skal ind og tilsluttet min HD i bio´sen..!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 14:55

Citat
Setup did not find any hard disk drives installed in your computer

Prøv at søg på dette.....

Det giver mange hit og der er jo ingen grund til at remse alle op her....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 14:56

Altså HELE sætningen.....

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 14:56

altså min HD hedder Exclstor tech J880S

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 14:57

hehe nej okay.. men det har jeg lige været inde og prøve, og jeg kan ikke rigtigt finde noget omkring min HD

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 14:58

Total wierd...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 15:10

Den SKAL være på SATA 1 (det er den eneste der understøttes af XP selv)

Derudover er det muligt der skal en opdateret SCSI driver til...

Prøv lige at læse Microsofts egen forklaring http://support.microsoft.com/kb/234054

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 15:16
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 15:17
Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:22

hmm okay.. ved du så hvordan jeg kan opdater SCSI driveren..!?

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:24

hehe ja tak det tror jeg på..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 15:29

..måske

Vi ved; at det er en: Exclstor tech J880S (..dette giver imidlertid INTET svar på Google : http://www.google.com/search?q=Exclstor+tech+J880S+&rls=com.microsoft:da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1 )

Hvis du oplyser:

1.) Fabrikat.
2.) Model. (evt. størrelse?)
3.) Serie nummer.
4.) Produktions nummer.

..så er hjælpen 'måske' på vej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smik

Dato : 19-01-07 15:35

Med "systemdisk" menes der at der skal installeres Windows XP på harddisken.
Find ud af hvilken controller der styrer det SATA stik, som harddisken skal tilsluttes. Oplysningen finder du i manualen til dit bundkort. Denne oplysning skal bruges for at identificere hvilken driver der skal bruges under installationen af Windows XP på harddisken
Hvis der ikke allerede fulgte en diskette med SATA driveren på med til bundkortet, skal du gøre følgende:
Find en computer hvor windows allerede er installeret
Læg den CD-ROM der fulgte med bundkortet i CD-ROM drevet
Læg en diskette i diskettedrevet
Dobbeltklik på "Denne Computer". Højreklik på diskettedrevet <A:\> og vælg formater. Marker "Hurtig formatering" og tryk på <OK>
Med oplysning om hvilken controller der styrer det SATA stik, som harddisken skal tilsluttes, skal der på CD-ROM'en ledes efter den rigtige driver. Oftest ligger der en fil med navn MakeDisk.exe. Ved at dobbeltklikke på denne kopieres de nødvendige filer til disketten. I andre tilfælde ligger der en mappe på CD-ROM'en, hvor indholdet manuelt skal kopieres over på disketten
Sluk computeren
SATA harddisken monteres i kabinettet og tilsluttes bundkortet ved hjælp af SATA kabelet. SATA disken tilsluttes enten et molexstik eller et SATA strømstik
Eksisterende IDE harddiske frakobles
Tænd computeren og gå ind i BIOS. Se vejledning i manualen til dit bundkort
Inde i BIOS skal du tjekke om din SATA controller er "enabled", hvis ikke skal den sættes til "enabled". Oftest er der også en OnChip SATA BOOTROM der skal sættes til "enabled"
Ligeledes tjekkes bootrækkefølgen. Den skal være 1. Floppy, 2. CD-ROM 3. SATA harddisk
Læg din Windows XP CD-ROM i CD-ROM drevet
Forlad BIOS. Husk at gemme ændringerne ved at trykke på <F10>
Genstart maskinen
Den vil nu muligvis spørge om du vil boote fra CD-ROM. Det vil du gerne
Installationen af Windows XP starter nu på normalvis
På et tidspunkt under installationen af Windows XP, skriver den i nederste linie at du skal trykke på <F6> for at installere en tredjepartsdriver. Når den gør det, trykker du på <F6> og sætter driverdisketten i diskettedrevet
Windows XP skulle nu gerne finde din harddisk. Da det er en helt ny harddisk, skal der først oprettes en partition. Når partitionen er oprettet skal den formateres (filsystem NTFS)
Installationen fortsætter på helt normalvis
Hvis dit bundkort har en ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R controller, f.eks. bundkort med i875P/i865PE eller i915/i925 chipsæt, behøver du ingen driverdiskette med mindre du vil køre RAID på dine SATA harddiske. Det samme gælder for nForce3 og nForce4 baserede bundkort.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:37

nej det ved jeg har selv været inde og prøve at søge..
Men jeg har lige prøvet at tage min Hd ud og der stå:
Callisto 80 GB
Model: J880S
Dcc: ESJ880-000S
Site Code: 111110
Firmware rev.: PF20A60A
Date Code: 20041227
RPM: 7200RPM
Håber det er en hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 15:37
Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:41

jamen jeg har ikke fået en disk med til mit bundkort så det hjælper vel ikke så meget.. hmm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 15:42

Nå det var det så......

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:43

ja det vil jeg tro det er.. den minder 99% om den..

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:45

eller retter sagt så er det den...

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 15:46

kan jeg muligvis downloade de nødvendige ting som jeg skal bruge..!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 15:51

Det første problem var at du havde skrevet navnet forkert....

Den hedder Excelstor......

Men den skal tilsyneladende være SATA 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 15:53

En gant til EXCELSTORE

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 16:04

haha okay... det vil sige jeg skal tilsluttet sata stikket på motherboardet i sata 2 ikk..!? og jeg har lige fundet Alle driverne til den.. Jubiii

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 16:07

Hvis du har driverne er det da et forsøg værd

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 16:12

okay det prøver jeg lige men hvis det ikke virker hvad kan der så værer i vejen..!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 16:13

En ting af gangen

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 16:34

okay.. men altså jeg skulle finde driveren til HD ikk!? og så!!? hehe kan godt værer det eR ET DUMT SP.. men er total lost in space lige nu..

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 16:39

jeg har fundet to drivers der hedder: Sata Floppy og Sata xp64-xp2k-me-98( 430g)

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 16:42

hmm er det nogle af dem jeg skal bruge..!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 16:44

Nej....

Men prøv nu først at køre "normalt"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 16:45

De drivere skal over på en diskette eller hvis de er tilgængelige på CD.

Når du starter op med XP CD så får du muligheden for at trykke på en tast (vistnok F6)
Det står nede i bunden af skærmen.
Og så skal driveren indstalleres for at du kan lægge XP på den harddisk.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 16:51

nåå okay.! så prøver jeg lige det.. hehe

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 17:00

AAAAArrrgh mann nu skriver den noget helt andet når jeg starter min lorte com op.. : Hardware initiate failed, please check device!!! The bios does not be installed, press (g) to continue.. og den er begyndt at sige en smadret klik lyd hele tiden.. damn mann tror vist jeg snart skal have en ny com...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 17:04

Nu er det lige før jeg siger - smid det lo.. ud.....

Hvad har du været i bios efter ?????

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 17:05

aarrrggh hvorfor skal det være så kompliceret mann...

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 17:10

heheh.. jeg var inde i bios for at sætte den til at boot fra cd. og så da jeg skulle genstarte den for at gører det jeg lige har fået afvide jeg skulle prøve så skrev den det er crap..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 17:20

Da du hele tiden har kunne boote fra XP CD skal du ikke stille noget i bios.
Afprøver du flere ting på een gang.

Starter den med at læse drivere ind (i bunden af skærmen) når du starter comp med XP CD i skuffen.

De drivere til din SATA HD ...................hvor har du dem.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 17:21

iiiih maannn
hvad gør jeg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 17:28

Boot rækkefølgen skal være:
CD/DVD
Diskette (hvis du har sådan et)
Den harddisk som der skal startes på, og i dit tilfælde SATA (måske nummerangivelse)

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 17:29

ja okay det ved jeg godt.. jeg har heller ikke ændret på noget der inde.. ja det gør den, og så var det jeg skulle trykke på F6 ikk..!? Jeg har driverne på en anden cd end mit windows.. så når jeg har trykket på F6 skal jeg så sætte den anden cd (driverne) ind ell..!?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 17:33

Ja - så må vi se om den finder den driver ..................ellers skla den lægges over på en diskette.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 19-01-07 17:37

så er jeg endelig kommet i gang jeg har trykket F6 og nu har jeg to valg muligheder.. S for specify additional. device ell Efter continue ell F3 exit

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 19:11

specify additional................det er her driveren skal lægges ind.

Annuller spørgsmålet
Fra : Tr4nE

Dato : 22-01-07 21:43

jeg har købt en ny HD i stedet for..