/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Katte + grus = vandret ?
Fra : epidedymittis
Vist : 632 gange
343 point
Dato : 19-01-07 14:29

God eftermiddag!

Jeg har hørt rygter om, at katte har en hvis procentdel grus i maven, der gør, at katten stabiliseres, så den ikke vælter om på siden. Grunden til denne mængde grus er, at katte simpelthen ikke har noget balance-system (eller hvad det hedder), som vi mennesker har.

Er der hold i disse rygter?

Hvis der er, kan man tjene penge på at udvinde grus af katte?

Tak!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 14:34

Tror du ikke det er en røverhistorie !!!!!

God weekend

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 14:36

Er der allerede FREDAG igen......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-01-07 14:37

tror det er en MIS-information?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-07 14:42

god weekend

ps.. katte bruger halen til at balancere i spring - for eks efter bytte og lign som så mange andre dyr gør.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-07 14:43

ps - hvad bruger en haleløs kat så i spring ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 14:45

Citat
Er der hold i disse rygter?

Hvis der er, kan man tjene penge på at udvinde grus af katte?

Nej

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 353 point
Dato : 19-01-07 15:00

Det er skam rigtig nok.

Da mine katte konstant væltede om på siden og gik ind i døre m.v fyldte jeg simpelthen dyrene med stabilt grus som jeg stjal fra en kommunal oplagringsplads.

Det smarte er endvidere, at når min trappe er glat, så holder jeg katte med hovedet nedad og trykker ganske let på deres mave hvorved gruset spredes ud over trappen.....og så er det bare at fylde den igen!!

Ziggy99

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 15:36

Selvfølgelig er det rigtigt... Hvor tror du ellers kattegrus kommer fra

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-01-07 15:42

Hmmm

Mine katte har voldsom slagside disse dage.... De er så fede, at bare de læner sig lidt til den ene side, så vælter de...
Og de har ovenikøbet rigelig adgang til masser af grus... Og god tung lerjord, hvis det skulle blive nødvendigt med ekstra ballast...

Vaxen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-01-07 16:05

Og det bedste af det hele er, at kattebakkens indhold er selvsupplerende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-07 16:07

Citat
Det smarte er endvidere, at når min trappe er glat, så holder jeg katte med hovedet nedad og trykker ganske let på deres mave hvorved gruset spredes ud over trappen.....og så er det bare at fylde den igen!!

ziggy99 ---- jeg kan da godt lige se det er smart med en grus-spreder - men først at fange katten og derpå - efter kradsen og hvæsen - trykke den på maven for at få grus på din trappe - hmmm

tror jeg ville vælge blot lige at hente en skovl hvor gruset nu en befinder sig

Hvad gør du hvis din "grus-spreder" nu ikke lige er hjemme ???

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-01-07 16:20

Slemt dejligt med en bunke gode svar!!

Der findes KUN gode svar, på et velstillet spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 17:55

Hej epidedymittis, lang tid siden

Selvfølgelig er det rigtigt, på samme måde som stofmus er fyldt med ris for ikke at vælte, er katte altid fyldt med grus.

Klumme, hvor kommer babymos så fra ??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 18:01

Babymos.... Uha det er stærke sager, som ikke skal stå her. Der kan jo være børn der kigger med

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 18:20

Citat
ps - hvad bruger en haleløs kat så i spring ???

De bruger hovedet, før de springer.

Ellers bruger de bagbenene.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-01-07 21:04

Nordsted, - Tja, jeg har været internetløs i omkring et halvt år, og er det faktisk stadig.. Har det kun lige et par dage. - Og så er det her da HELT SIKKERT den bedste måde at bruge tiden på!!!

MEN det er fredag, og det skal være vildt, så jeg er den der er gået for i dag!

GO AFTEN!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 22:26

Bye bye epi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-01-07 22:55

Katte + grus = lodret

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 19-01-07 23:41

Til Mitnik

ziggy99 ---- jeg kan da godt lige se det er smart med en grus-spreder - men først at fange katten o"g derpå - efter kradsen og hvæsen - trykke den på maven for at få grus på din trappe - hmmm"

Jeg tror at du undervurderer mine velopdragne katte Ozzy og Ziggy. De er udekatte, men allerede velindformerede om det nærtstående lavtryk og faldende temperaturer natten til mandag, så de har lovet at holde sig i beredskab efter forhandling om ekstra Wiskas og et stænk baldriandråber på gummimusen.

For ikke at sætte ekstra grus i maskineriet har jeg påbudt dem at at holde sig ædru og kække til sæsonen som jeg har varskoet dem om alt for længe gennem den milde vinter!!!!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-01-07 15:24

Tak for svaret ziggy99.