/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista 32 / 64 bit til ny PC
Fra : johnnyp
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 19-01-07 13:12

Hej.. er ved at bygge en ny PC, som kommer til at bestå af ASUS Board P5B DeLuxe WiFi, Intel CPUCore 2 Duo E 6600, 2 GB Ram.
Hvilken Vista version skal man investere i ?????..

GODE RÅD SØGES

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 13:14

64 Bits

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 13:22

Jeg får ikke problem med drivere o.s.v. ????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 13:31

Det er den samme, bortset fra den kan køre sammen med en 64 Bits processor.
Om der kommer problemer med drivere o.s.v kan kun tiden vise.
Eller prøv at søg på http://www.microsoft.com/danmark/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-01-07 13:32

jo..... problemer får du sikkert.

Og du kan ikke bruge dine gamle DOS spil - eller andre sjove (gamle) ting der benytter sig af f.eks. 16 bit installere....

Du skal i alle tilfælde sikre dig, at der til ALT hardware isat og tilsluttet findes 64 bit drivere. Alt fra mus til printer!

Alle dine 32 bit programmer vil fortsætte som hidtil - dog skal du være opmærksom på at meget software, add-ons, activeX controls m.m. endnu slet ikke er udviklet i 64 bit udgaver.

Ægte 64 bit programmer kører som en drøm..... 32 bit programmer får lidt mere fart på - det er min erfaring med XP 64 bit - og mon ikke det er lidt de samme "begyndervanskeligheder" der kommer til at plage Vista....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 13:34

Der er jo ikke så mange der har den endnu, ''VISTA'' så tiden vil vise
diverse fejl og mangler.
Og dem kommer der sikkert mange af dem, men også gode råd til at løse dem.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 13:37

Dette kan måske hjælpe dig lidt på vej.
http://www.kandu.dk/tip15439.aspx

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-07 14:54

hvis du køber Vista, mener jeg du får både 32bits og 64bits versionerne med. du kan så vælge hvilket du vil installere. jeg ville selv vælge at starte med 32 bits, da der altså ikke er ret mange programmer udviklet til 64 bit.
under alle omstændigheder venter jeg og ser tiden an vedr. Vista (venter nok ½-års tid)
Har dog lige skiftet al hardware (excl. brænder og kabinet) så det hele skulle være klar til alle Vista 64 bits versioner.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-01-07 14:59

som hjemmebruger vil jeg vælge Vista Home Premium
indeholder
1.Win Defender,
2. Win Firewall,
3. Instant Search,
4. IE7,
5. Aero,
6. Mobility Center og Tablet PC understøttelse,
7. Win Meeting Space,
8. Media Center.

Home basic indeholder: 1+2+3+4

skal du have Networking og fjernskrivebord med skal du op i en Vista Business-version

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 19-01-07 15:05

Der bliver et virvar af versioner at finde rundt i (8-9 stk) 4 stk. mest beregnet til privat brug.

https://www.microsoft.com/windowsvista/getready/default.mspx
Ovennævnte side er meget god oplysning om vista.

Hvilken af versionerne du vil have, kommer an på hvilken af de nye funktioner du vil have med.

K_M_S

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 17:52

Lukker tråden.. TAK for alle svar

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 17:53

Tak for svaret hcma.