/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
avs avs
Fra : bublebee
Vist : 570 gange
200 point
Dato : 19-01-07 11:21

Jeg har lige 2 ting.

1) jeg har en del problemer med min venstre skulder. Jeg bliver helt utrolig øm i en muskel, nogle gange så meget at det føles som om den svider/brænder.
Hjælp - hvad kan jeg selv gøre ved det? Min mand har prøvet at massere men det hjælper kun kortvarigt. Nogen der ved om det der multarengel eller hvad det nu hedder fra reklamerne virker ?

2) min venstre ankel. Jeg har et lidt irriterende problem. Jeg får total krampeagtig ondt i den hvis jeg går hurtigt længe eller f.eks når jeg skal i skole og skal op af en lidt stejl bakke.
Hvad gør jeg ved det ?

Håber i kan hjælpe.
Mvh jane

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-07 11:34

du går selvfølgelig til lægen og får henvisning til rette specialister

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-01-07 11:34

1) du kan prøve noget varmebehandling/ massage

2) dårlig kondi eller dårlig blodomløb.
Har det selv, men det skyldes at jeg ikke bevæger mig så meget,
så når man endelig skal lave noget, især gå op ad bakker,
så KAN det mærkes

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-01-07 11:41

har ikke den bedste kondi, men som det er når jeg går i skole cykler jeg mellem 4-8 km om dagen og går 3

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 11:48

Med hensyn til fødderne............................du går vel ikke i for små sko, så de klemmer og lukker af for blodcirkulationen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 12:02

Det er UFATTELIGT at "folk" ikke snart kan lære det.....

AL DEN SLAGS hører til hos lægen.....

Gode råd i diverse fora kan være til mere skade end gavn.....

Det gælder også div. reklamer for medicinalprodukter i TV, aviser, ugeblade osv. de lover ALTID mere end de kan holde...

De burde simpelthen forbydes ligesom tobaksreklamer....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-01-07 12:10

Muskler sidder fast i 2 ender... Og den anden ende kan sidde de mest mærkelige steder - og dér kan smerten sagtens starte - hvad den også ofte gør!

Har netop fået fjernet mit underliv og sidder nu med tilsvarende brændende smerter, men var blevet varskoet herom på sygehuset. Dyb underlig oplevelse, at det er netop den smerte, der p.t. er værst...!

Snak med din læge eller en anden med forstand på muskler m.v. Har selv megen glæde af min kiropraktor. Hun kan både forklare problemet og fikse det.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-01-07 12:41

ja kunne selvfølgelig få en henvisning til en massør eller lign. har bare ikke råd til den slags

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 12:53

Dårlig undskyldning....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-01-07 12:59

nej det er da dyrt at gå til massører og sådan - går på su og vi har altså også regninger. de er stadig vigtigere !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 13:04

Lægen ER gratis....

Du ved jo ikke HVAD det er

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-01-07 13:06

ss nej det er rigtigt.......

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-01-07 13:22

Ja, afsted til lægen - mange af den slags msrter kan lægen faktisk selv klare, uden div. henvisninger.
Lægen kan måske give en blokade eller lignende - men det kræver jo først og fremmest at du besøger din læge

God bedring og
venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-01-07 13:26

må jeg lige have gjort i løbet af næste uge.....

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-07 20:46

1) Du kan have en inflammation i din muskel og det hjælper massage ikke på, kun hvile/aflastning og eventuelt anti-inflammatorisk medicin (herunder almindelige hovedpinepiller, som man som bekendt ikke skal indtage for mange af - men der findes også andre typer, som skal lægeordineres).

2) Jeg fik også tidligere ofte krampe i det ene eller andet underben - på et tidspunkt opdagede jeg, at det mest hvis jeg FØLTE mig presset tidsmæssigt eller fulgtes med bestemte mennesker. Det kunne dreje sig om samme distance og tage lige lang tid, men under de forkerte "følelsesmæssige" forhold, fik jeg kramper - i mit tilfælde foran på skinnebenet, selv om det vist næsten ikke skulle kunne lade sig gøre. Det, jeg vil frem til, er, at det er meget små spændinger i kroppen, der kan udløse smerter, hvis man er meget uheldig.

PS Flere jeg har kendt har haft glæde af dybdemassage. F.eks hjalp det på rygproblemer hos én, at hendes lår blev dybdemasseret foran. Jeg har ikke selv prøvet det, men vil på et tidspunkt.

Du kan prøve at henvende dig på massageskoler og spørge om de mangler nogen at øve sig på - det er garanteret gratis eller næsten gratis. Du kan eventuelt hænge et opslag op på en fællestavle på din uddannnelsesinstitution.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 02-02-07 10:54

Tak for svaret sismofyt.
Det var simpelthen hvis jeg tænkte på at jeg skulle nå det jeg var på vej til eller følte mig tidspresset. Har nu prøvet at gå i samme tempo som før, men mens jeg tænkte på alt muligt andet, og det virkede :)