/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Standard ny mappe i Outlook
Fra : Brassovitski
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 19-01-07 09:29

Hej
Hvordan ændrer man standardindstillinger for nye mapper der oprettes i Outlook 2003?
Når jeg opretter en ny mappe i Outlook er mappen som standard sat til at visningsruden er slået til, og emner/mails vises i grupper. Jeg vil gerne have indstillet det sådan at når jeg laver en ny mappe skal læseruden vises i bunden, og emnerne/mails skal ikke vises i grupper, og arranger efter skal være sat til efter navn. Hvor foretager man disse grundindstillinger??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-01-07 10:12

Ved at gå ind i VIS i værktøjtlinien foroven...

iah

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-01-07 10:15

Ja 'iah' jeg ved godt man kan ændre instillingen under 'vis', men hvordan sætter man standard for nye mapper. Det er jo lige præcis for at undgå manuel tilpasning af hver ny mappe.

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-07 11:24

Jeg har ikke testet dette, men tror det virker.

Tilsyneladende har en nyoprettet mail-mappe den aktuelle visning 'Meddelelser'. Hvis du ændrer denne visning, tror jeg, at dine mapper som standard kommer til at se sådan ud (fordi de som standard vises som 'Meddelelser').

Det gøres i 'Vis -> Arranger efter -> Aktuel visning -> Definer visninger'. Du vil nok gerne lave en kopi af den aktuelle visning, du benytter nu, så du kan blive ved med at benytte den til nogle af dine mapper. Det kan gøres samme sted.

Noget tilsvarende må kunne gøres for de andre typer af mapper til aftaler, opgaver og kontaktpersoner.

Simon

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-01-07 13:12

Tak for svaret sion.
Jeg tror du har ret, så du skorer pointene. Jeg har prøvet at gøre som du siger og det ser ud til at virke. alle nye mapper bliver nu oprettet som jeg ønsker default.