/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-link, -IP-adresse
Fra : tipini
Vist : 1653 gange
150 point
Dato : 18-01-07 20:54

hej
ved at konfigurere trådløs D-link 524. Har hul igennem til internet med netkabler og vil konfigurere det trådløse på adresse http://192.168.0.1 men kan bare ikke få adgang til lige præcis den side. Hvorfor??
Tina

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 18-01-07 20:58
Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 21:03

Jeg havde amme problem om måtte til er reset knappen.
Den sidder bag på routeren.
Du må på et tidspunkt været inde i routeren og lavet
noget om i indstillinger.
Hvis du kører med statik ip fra din internet udbyder
er det den ip adresse du skal bruge for at komme ind i routeren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-07 21:10

Citat
Hvis du kører med statik ip fra din internet udbyder
er det den ip adresse du skal bruge for at komme ind i routeren.

Du skal ALTID bruge routerens GATWAY adresse, når du skal ind i dens menu.
D-Link bruger typisk http://192.168.0.1 og det er uanset om du bruger statisk eller dynamisk opkobling!

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 21:19

det er nu sådan min d-link 524 virker men det må jo være min alene så.

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 18-01-07 21:19

har prøvet flere ip-adresser, - kommer stadig ikke ind. Har resat router uden succes. Er der noget på selve PC'en der skal indstilles?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-07 21:42

Helt nøjagtig, hvad sker der når du klikker på linket i dit eget indlæg (spørgsmålet) når jeg klikker på linket, kommer jeg ind på min D-link router, får du en fejl eller andet når du klikker

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 21:43

Nej det er det ikke men du skriver at er hul til internet over netstikket?
Og er du sikker på du har reset den??
Jeg trykker reset knappen ind og tager strømforsyningen fra sætter den i igen
slipper reset knappen .
Kan du fange signal fra routeren trådløs??

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 18-01-07 21:45

når jeg linker så kommer der bare besked som om at det var en hjemmeside der ikke fandtes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-07 21:52

Prøv at åbne en mappe, for eksempel Dokumenter og skriv http://192.168.0.1/ i adresse linien, og tryk på Enter, hos mig virker det bedre end at bruge net browseren, der får jeg samme fejl

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 21:54

D-link ha ip adresse 192.168.0.1
så det hjælper ikke andre hvis du har reset den men kan du fange
signal fra routeren trådløs for du behøver ikke netkabel
for at komme ind i routeren.
Hvis du har reset den og du ikke kan komme ind i den med den
ip adresse .
Har du været inde i routeren før???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-07 22:00

Routerens menu sider er opbygget som hjemmesider, der ligger inde i routeren, og er en del af den firmware som er installeret i routeren.
Når du klikker på linket: http://192.168.0.1 skal der fremkomme en boks, hvor du skal indtaste adgangskode og password. - Hvis du ikke har udskiftet dette, skal den fra fabrikken være admin skrevet med småt og password skal stå tom. - Herefter skulle du gerne komme ind i menuen, hvor du kan stille og pille, hist og her.
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoZU9f8nJUIKOZVTs2oa/O31g24UoR/l7glPpIhNKNh5g== kan du hente den seneste nye firmware til dun router, som du bør installere, da der oftest er rettet i filerne for fundne fejl.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 22:29

severino det med at download firmware til routeren
er ikke nødvendigt når hun ikke kan komme ind
i routeren jo.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-07 22:43

Jamen Janik'ik det er da rart at have liggende når den kommer op at stå igen.
Men du er åbentbart ikke så fremsynet!?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 22:50

severino jo det er jeg da men det burde jo ikke gøre at hun ikke
kan komme ind i routeren .
Jeg har ikke opgraderet firmware i min og det
er samme model.
Men hvis hun har reset den og ikke kan komme ind i routeren
må det eften min mening være i defekt i den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-07 22:56

Muligvis er der en defekt. Men hvis TINA har haft ændret adgangskode og password, så kan det have ændret sig til DEFAULT hvis hun har RESET'et routeren, så det skal hun lige tage højde for.
Hvis hun bruger firewall, kan det være den der spærre for adgangen, hvis den ikke har godkendt IP adressen på routeren.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 23:19

Jo men som jeg kan forstå kan hun komme på nettet med netkabel .
og en firewall går vel ind og siger at der er ny net fundet det gør min.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 00:06

Den router skal sættes op sådan:
Forbind comp. til routerens LAN stik og kør en HOME/wizard. (Http:/192.168.0.1)

Så får du besked om at sætte det næste stik i til internettet.

Kan du ikke få forbindelse til routeren, så sluk den og stik en clips ind i hullet i 10 sek.
Prøv så igen.

Kommentar
Fra : mag-nolia

Dato : 19-01-07 06:35

jeg havde samme problem, ringede til D-Link og var startet op inden der var gået 5 min. Den ville hverken det enen eller andet men kunne godt gå på med kabelet.