/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ie 7 problemer
Fra : jannicolai
Vist : 554 gange
200 point
Dato : 18-01-07 20:23

Hej min svigerfar har downloadet ie 7, og lagt den ind på computeren. Nu kan han ikke komme på nettet mere, men godt modtage emai samt sende dem. Hvad tror i han har gjort galt ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-07 20:33

formodentlig glemt at se om firewallen har blokeret den

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-07 20:39

Det er jo ikke nemt at vide, hvad han evt. har gjort ferkert undervejs, da den lidt større downloadproces, man foretager, skal følges meget nøje.
Har han husket at vælge den nye version som sin standard explorer?

Han kan jo lave en systemgendannelse til før, han opdaterede til IE 7, og forsøge at installere den igen.

Mvh

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 18-01-07 20:42

Nej det har han nok ikke , hvordan gør man det. Altså vælger den som standard

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 18-01-07 20:44

Jeg havde også tænkt på det med system gendannelse , det må da få det til at virke. Han kommer med computeren imorgen, så må jeg jo prøve

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-07 21:34

Angive IE som standard explorer kan du gøre i KONTROLPLANET hvor du i "Tilføj/fjerne vælger":
"Angiv programadgang og standarder" udfor "Brugerdefineret" klik på pilene i højre side og under "Standard Webbrowser" > marker "Internet Explorer".

mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-07 21:35

Der skal stå KONTROLPANELET!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 18-01-07 21:38

og så er det ie 7 han kommer til at bruge

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 18-01-07 21:40

hej vender lige tilbage imorgen, når jeg har computeren

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-07 22:20

jannicolai
du siger:

Citat
og så er det ie 7 han kommer til at bruge

Ja, det er det, men så skal han selvfølgelig ikke sýstemgendanne først.
Og når han så har valgt den som "Standardbrowser", kan det jo være den virker. Prøv det
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-07 00:05

1 af 2 - så er der mange der lader IE blokere i firewallen uden at vide det

2 af 2 så er det første der sker når man prøver at komme online efter genstart at man dirigeres til en hjælpeside hvor man kan læse sig frem - så er der ingen problemer

ER der problemer med din fars IE7 - så skal han lige afinstallere den i tilføj/fjern programmer og følge den guide der kommer op - og kan så hente den igen.

ps.. hvis der er skidt (vira - spyware - adware - malware ) på hans pc vil ie7 skabe sig øjeblikkeligt - så det er en god ide at han får scannet godt og grundigt igennem - evt ved at lægge en hijackthislog ind her under sikkerhed

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-01-07 01:19

mirit.
Jeg synes, jeg har en skrap firewall, og jeg har netop i går hentet den nye IE7 let og smertefrit,
og jeg har ingen vanskeligheder med at komme på Nettet.

Jeg blev under installationen spurgt, om jeg vil have IE7 som Standard Browser hvilket jeg valgte,selv om jeg bruger Mozille mest, hvilket jo ingen betydning har i den sammenhæng.

Men mener du, der er andre typer Antivirusprogrammer hvis Firewall kan blokkere så jannicolais
svigerfar forhindres i at komme på Nettet af den grund?

mvh
max h kat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-07 10:51

maxhankat - ja - jeg både mener - ved og har oplevet at forskellige firewalls kan blokere for den forandring der er sket - min egen for eks (der er nu også forskel på hvor aggressive firewalls er) - jeg var egentlig bare glad for at den viste sig at "ville noget " og det kan jo rettes på få sekunder.

Til gengæld har jeg oplevet flere der har haft skidt på puteren hvor ie7 blev downloadet men ikke virkede efter hensigten - det er så en helt anden historie

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-07 11:02

Ok mirit.

Min firewall har da også vist tænder, men ikke i dette tilfælde med at inst. den nye version af IE7.

Nu må vi så bare håbe, at jannicolai's svigerpapa får hjælp til at gå på Nettet.

Ha' en god dag!

mvh
maxhk

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 19-01-07 22:59

Tak for svaret maxhankat.og tak til jer andre. Jeg slettet programmet, også kørte det igen. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-01-07 00:33

Selv tak jannicolai.

Godt at det nu virker.
Måtte du systemgendanne først, eller slettede du bare IE7 i Tilføj/fjern før andet forsøg?

Mvh

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 20-01-07 13:46

systemgendannelsen virkere ikke før jeg havde, fjernet IE7 via tilføj og fjern programmer. Men nu virker det. Takker for hjælpen