/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Player...
Fra : mose1992
Vist : 561 gange
24 point
Dato : 18-01-07 16:23

Hej.. Jeg har 2 spørgsmål om w.m.p.

1. Jeg har lavet nogle afspilningslister på en anden pc.. Så tog jeg dem over på den her... Men den kan ikke finde halvdelen af sangene i alle afspilningslisterne. (jeg har alle sangene på min computer)

2. Når jeg lige har lagt nogle sange ind og gerne vil have dem ind i biblioteket... så finder den aldrig dem allesammen ( ved brug af F3 )... hvad... så... ???

mose1992

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 18-01-07 16:24

Jeg skal nok lægge flere point ind.. når jeg får nogle.,...

mose1992

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 18-01-07 16:39

Jeg er godt nok heller ikke så dus med Mediaplayer, men har du lagt sangene på din liste i de samme foldere, som den computer du lavede listerne på?

Når du beder Mediaplayer om at søge media filer, søger den så på hele C: drevet, eller kun i enkelte foldere.

Som sagt er jeg ikke en ørn til Mediaplayer, men mit bud kunne være ovenstående.

mvh

Thomas

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 18-01-07 16:41

Jeg har lagt dem på præcis samme måde.. men jeg vil prøve det andet.

Mose1992

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-07 18:41

En afspilningsliste i WindowsMediaPlayer er en liste med "genveje" til nogle musiknumre på en computer og kan ikke kopieres, da du aldrig har nøjagtig samme placering på forskellige computere, du kan heller ikke bruge en kopi af din afspilningsliste på samme computer, efter for eksempel en formatering, selv om du har musikken i mappen Musik både før og efter formateringen, du kan heller ikke kopiere en genvej, til et program eller andet, fra en computer til en anden, det er heller ikke så svært at lave en ny liste, åben musik mappen og marker de numre du vil have på listen, du kan vælge flere på en gang, ved at trykke på Ctrl tasten mens du markerer en efter en, når alle du ønsker er markeret, højre klikker du på en af numrene og vælger Føj til afspilningsliste, så åbner WMP med afspilningslisterne, og du kan vælge hvilken liste du vil have numrene på eller oprette en ny liste

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-01-07 19:57

Hvis du har alle sangene i én mappe, kan du også bare gøre følgende:

1. Gå ind i mappen med sangene i.
2. Ekspandér Musikopgaver i højre side, hvis den ikke allerede er det.

Windows Media Player vil så automatisk lave en playlist med alle sangene
i mappen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-01-07 19:59

Undskyld, jeg glemte det tredje punkt

3. Klik på Afspil alle.

Så vil WMP som sagt lave en playlist med alle sangene i mappen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 19-01-07 14:06

problemet er at jeg har 2300 musik numre... så det er ikke bare at gøre sådan..

mose1992

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-07 15:57

Jo det er bare at gøre sådan hvis du vil have alle numrene i en mappe på en afspilningsliste, åben mappen med musikken og klik på Rediger, gå ned og klik på Marker alt, derefter højre klikker du på et af de markerede musik numre og vælger Føj til WindowsMediaPlayer-afspilningsliste, så enkelt er det!!

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 19-01-07 17:16

Ja, antallet af numre er fuldstændigt ligegyldigt.
Det tager måske bare lidt længere tid at lave playlisten, men nok ikke meget.

//Kettedk