/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
USA
Fra : Mkey
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 18-01-07 16:07

Nu skal jeg og rejse, og da skal jeg over til atlanten over til det store USA.

Og jeg mener jeg har hørt at man skal have en speciel rejseforsikring eller ekstra tillæg når man rejser over til USA, kan det passe?

MVH. MKey

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 16:30

Dette er fra FDM's side:

Kort og godt om USA

Vigtige papirer
Papirer du skal have med
Pas - børn skal have deres eget pas
Dansk kørekort

Læs om særlige pas- og indrejseregler for USA

Rejseforsikring
Det gule sygesikringskort dækker ikke i USA. Du skal derfor tegne en syge- og hjemtransportforsikring med maksimal dækning, da lægeassistance og hospitalsophold er meget kostbart i USA. Forsikringen bør også dække retshjælp og rejsegods.

Papirer du bør have med
Internationalt kørekort
FDM medlemskort i eget navn

Det internationale kørekortet kan købes på lokale kørekortkontorer og koster 25 kr. Husk pasbillede.

Papirer du måske har brug for
Pillepas

Skal du have kæledyr med til USA, bør du kontakte Fødevarestyrelsen.

Søg information på Fødevarestyrelsens hjemmeside

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 16:33

Prøv denne side: http://www.usembassy.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 19:26

Ja, det passer, det gule sygesikringsbevis dækker kun lande der grænser op til middelhavet.

Du kan tegne en forsikring her http://www.ihi.com/danish.asp

Og lad nu være med at sparer pengene, ved at undlade forsikringen, det kan blive en meget dyr
oplevelse, hvis uheldet er ude, og du skal på hospitalet.

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : billigbrothers

Dato : 27-02-07 17:31

Husk ! dit pas skal v;re af ny type med streg koder for ellers kommer du ikke ind i landet
der ud over beh'ves ikke noget ! resten f[r du p[ flyet
jo hvis du vil k're bil skal du kave international k'rekort det kan ske at det billigst at leje bil fra DK

Det gule sygeforsikring d;kker kun i EU lande s[ lad v;re med rejse ud anden forsikring hvis du ikkie vil spille rusiks roilet

God tur USA er et dejligt sted med mange oplevelser og ikke helt vildt dyrt hvis man t;nker sig om

mhv billigbrothers