/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Financieringsselskab
Fra : bauchmann
Vist : 899 gange
500 point
Dato : 18-01-07 16:03

Hej.
Jeg står og mangler penge, så jeg kan få mit soveværelse laver om, så der er plads til min kørestol. Har fået afslag fra benken. Ikke registreret i RKI.
Torben

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 18-01-07 16:16

Hvis du er bruger af kørestol, kan du så ikke få hjælp fra kommunen?

Finansieringsselskaber er en mægtig dyr løsning, fordi der er meget høje omkostninger...!

Måske kan du låne privat ved at I eventuelt laver et gældsbrev (anfordringslån):

Undertegnede

xxx

erkender herved at skylde

xxx

Dkr xx.000,00 (skriver: Kr. xxxtusinde 00/100)

på følgende vilkår:

1.   Lånet ydes rente- og afdragsfrit.
2.   Lånet forfalder til indfrielse på anfordring, dog med 14 dages skriftlig varsel.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 18-01-07 16:21

Hej ysseven
eg forstår ikke dir svar.
Torben

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-01-07 16:21

Tja....hvis det er 100% nødvendigt med en ombygning af hjemmet - så skal kommunen vel hjælpe dig.....

Hvis det ikke er 100% nødvendigt, så kan du vel spare op.

Hvis det ikke er muligt at spare op, så er der selvfølgelig lånene tilbage - men hvis banken ikke mener der er økonomi til at betale tilbage - hvorfor mener du så, at du har råd alligevel?

Men ellers er det vel bare at vælge et vilkårligt selskab med lavest mulige ÅOP sammenholdt med løbetid og samlede kreditomkostninger over hele løbetiden. Husk også, at mange financieringsselskaber opererer med både administrationsgebyrer og renter. Gebyrerne er IKKE fradragsberettigede - og selskaberne henter en del penge her.

Kig evt. forbi www.ikano.dk - der er flere muligheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 16:27

Det er en afsindig løsning at gå på det "grå" marked....

Har banken ikke givet nogen begrundelse for afslaget ?

Hvor meget drejer det sig om ?

Hvis du ikke står i RKI og banken siger nej MÅ der være en årsag....

Mener banken ikke du har råd, har du SLET IKKE råd til det "grå" marked...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-07 16:39

Jeg kan anbefale Citibank
https://www.citibank.dk/ccdoa/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-07 18:00

bauchmann

Hvad er det, der skal laves om, så der bliver plads til din kørestol ?

Fik du ordnet det med madrassen?

Men som tidligere nævnt, så ret henvendelse til kommunen, de kan måske hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 19:05

Da min mand for år tilbage, kom ud for en arbejdsulykke, kom der en ergoterapeut fra kommunen, for at se hvordan hjemmet kunne ændres så han kunne komme i bad osv, vi fandt i fællesskab en løsning som ikke kostede noget, men havde det ikke været muligt for min mand f.eks at komme i bad, sagde hun, at kommunen ville betale for at få indrettet så det var muligt at blive boende.

Så som andre Kandu siger, - spørg om hjælp hos kommunen -.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 18-01-07 19:16

Jeg går ud fra, at det må være den sidste del af mit svar, som godt kan forvirre...

Hvis du låner penge fra en i din familie, så kan I lave et gældsbrev/anfordringslån som sikkerhed for lånet. Det kan være en god idé, hvis du f.eks. får pengene fra dine forældre som en slags arveforskud og I er flere søskende.

Men jeg mener umiddelbart stadig, at kommunen bør hjælpe. hvis det er "alvorligt". Har du spurgt dem?

Det vil sikkert kunne lade sig gøre at finde pengene et eller andet sted til dyre renter m.v., men husk på, at udlåner i sidste ende kun er interesseret i én eneste ting: Nemlig at tjene penge på dig! Og de er ligeglade med, om du har råd eller ej...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 19:23

Du kan da også prøve at spørge i dette forum http://www.handicap-portalen.dk/ der må desværre være mange med det samme problem som dig

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-01-07 09:31

Indretning for førtidspensionister:
http://www.handicap.dk/hoeringssvar/social_service_boligindretning_boligskift

http://147.29.40.90/_GETDOCM_/ACCN/A20030076429-REGL

Her kan du læse om hvad muligheder du har i forhold til lovgivningen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-01-07 09:51

Hej.

Det der skal laves kan kommunen ikke gå ind i, hvilket også ville være urimeligt.
Det er skal laves er, at den reol der står på gulvet skal indholdet op i nye kasser på væggen.
Derudover skal også en kommode tømmes og op i et skab på væggen. Først da kan sengene skilles. Topmadressen skal skiftes ud med 2 nye. Det kunne ikke betale sig at få den gamle skåret over.
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:02

Citat
Det er skal laves er, at den reol der står på gulvet skal indholdet op i nye kasser på væggen.
Derudover skal også en kommode tømmes og op i et skab på væggen

Det kræver da vel ikke et større banklån

Hvor kommer financieringsselskabet ind i det billede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 10:03

Torben... Det lyder til at være noget der kan laves til en rimelig pris, jeg ville spørge banken igen, om du evt. kan få en kassekredit, eller jeg ville snakke med en anden bank

God week-end

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 10:15

Det der - kan gode venner klare for en bajer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:25

Eller 2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 10:27

Og hvis gode venner ikke kan hjælpe dig, så syntes jeg stadig det er relevant at spørge kommunen, jeg kan love dig for at de ikke "giver ved kasse 1" hvis de ikke skønner det nødvendigt at hjælpe dig, men det lyder da som et fornuftigt krav, at komme i seng ved egne hjælp, hvad ville det ikke koste kommunen, hvis du skulle have hjælp til det??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 10:31

For to øl kan jeg ordne sagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:33

Det lyder som "et godt tilbud"

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-01-07 10:36

Hej teil
Hvis nu jeg giver 3, kommer du så ?

torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:37

Så er det lige før jeg også kommer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:39

For at komme tilbage til spørgsmålet....

Hvad havde du da regnet med det skulle koste ??????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 11:22

Kommer gerne, hvis ikke køreturen bliver fra Mols til Skagen.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-01-07 17:10

Hej

Det kan da ikke være rigtigt jeg ikke kan få svar på mit spørgsmål. Håber på respons. Ellers må jeg jo annulere spørgsmålet
Torben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-07 17:21

Citat
Det der skal laves kan kommunen ikke gå ind i, hvilket også ville være urimeligt.

Nu synes jeg så ikke det er urimeligt, medmindre kommunen skønner noget andet og på hvilket grundlag????

Der er mange kørestolsbrugere, der får lejligheden gjort handicapvenlig.

Har du talt med kommunen om det?

Der er ikke tale om at brugerne ikke kan hjælpe dig, men at henvise til et financeringsselskab, så vil det koste i dyre domme at få en reol og et skab væghængt.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 21-01-07 17:37

Hej Torben

Vi bor tæt på dig, (Det var Nordsjælland ik'??)så hvis du har lyst, vil vi godt komme og hænge tingene op for dig.

Du kan i en pb skrive dit tlf. nr så kan vi ringe dig op og aftale hvornår vi skal komme

Nordsted

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-01-07 12:54

Hej nordsted 1
Det var noget af et tilbud, tak for det. Problemet er bare, at jeg jo først skal ud at købe hylder m.v.
Ellers tak for tilbuddet.

Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 22-01-07 12:55

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 13:09

Torben, hvis du har brug for hjælp til at hænge tingene op, når du har fået dem købt, så skriv til mig/os, så står vores tilbud stadig ved magt.