/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Sundt med ungdomshuse
Fra : mangorossa
Vist : 2692 gange
500 point
Dato : 17-01-07 23:50

Nu har jeg ikke været her længe, men så lige Nanabana´s tip om sundheden i at unge har et ungdomshus, eller lign.
Jeg er meget enig...
Dem som kommenterer hendes tip, er klart imod ungdomshuset, og giver derfor minuspoint for tippet.
Jeg mindes at de førnævnte selv har linket til et eller andet i deres spørgsmål og ligende... Hvorfor skulle det være så syndigt, at nanabana ligefrem får minus?

Alt er ikke rigtigt i hvad de unge foretager sig, men det er edermame sundt og givende.
Det sætter tanker igang.
Det udvider folks horisont.
Det sætter fokus på andet end sødsuppe-historerier og terror
Det handler om det der er nærmest.

Mit spørgsmål er:

Hvorfor er det så sprængfarligt, at de unge mennesker kræver noget plads?
Hvorfor er det så forfærdeligt at nogen er anderledes?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-01-07 23:52

Kan linke til dette:

http://ungdomshuset.info/article.php3?id_article=15

Er det meget bedre? En højreorienteret facistisk sekt?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 23:57

Citat
Hvorfor er det så sprængfarligt, at de unge mennesker kræver noget plads?

Fordi i DK kræver man ikke

Der yder man før man kan nyde

Citat
Hvorfor er det så forfærdeligt at nogen er anderledes?

Det er det da heller ikke, bare de opfører sig ordentligt...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 23:59

Ingen af de spørgsmål du sætter er problemet.

Det er et problem, at de pågældende unge ikke lærer at ting koster på et tidspunkt hvor mange der meget dårligt stillet får afslag på rimelig hjælp.
Den autonomi der dyrkes er ikke af den positive slags da de selv vil sætte dagsordenen for alt, men samtidig kræver at samfundet skal stille el, vand og varm etil rådighed for dem.
Hvis man vil melde sig ud af samfundet så må man vise at ens alternative samfund kan stå alene ellers er det bare forkælelse og nasseri.

Jeg har ikke set tippet, men vill enuheller ikke bedømme det godt da jeg ikke tror på formålet.

P.S.! Man bliver nu let forarget når en 26 årig stiller sig op som talsmand for en alternativ ungdomskultur. Han skal da se at blive voksen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-07 00:04

Det var ellers noget af et subjektivt link du fandt der Susanne!
Citat
Er det meget bedre? En højreorienteret facistisk sekt?!

Fascisme er da vist mere det der udøves af de unge når de går til angreb på deres "fjender" iført masker og styrthjelme.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-01-07 00:40

De kan da kræve alt det de vil, omend det er usympatisk, men meget brugt af forskellige minoritetsgrupper i et samfund, som snæversynet stiller horible krav, for at tilgodese deres eget lille ego. Hvad blir det næste..... et handicaplokum i rådhustårnet, fordi det ikke kan være rigtigt, at gangbesværede af den en eller anden grad ikke kan komme på potten hvorsomhelst???

Men i modsætning til mange andre minoritetsgrupper, så tyvstjæler de unge og skider højt og flot på ejendomsret.

Hvad ville du egentlig sige til, at en flok uopdragne møgunger bare tog dit hus, fordi de nu syntes at det passede til deres behov, eller at du havede et gammel sommerhus som du ikke brugte så tit, ligeledes blev overtaget af denne gruppe "utilpassede unge"???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 00:46

Hej mangorossa,

jeg er en af dem der har givet "0" * for tipset, og det skyldes at rene link's uden forklaring, efter min mening er brugbare tips (men vi er nok ikke enige).

Derimod er debatten om Ungdomshuset en helt anden historie:
Jeg tvivler ikke på, at Ungdomshuse er en god ting, men som alt andet - kræver det ordnede forhold. Der er utrolig mange foreninger i danmark, som får offentlige tilskud - men det kræver ordnede forhold og overholdelse af demokratiske spilleregler.
Og det har Ungdomshusets beboere altid afvist.

Samtidigt bringer du et link til omtale af Faderhuset - hvad har det med sagen at gøre?
Faderhuset tilhører måske ikke verdens bedste børn - men det berettiger ikke Ungdomshuset's beboer's aktion. Faderhuset ejer og har købt bygningen for mange år siden.

Derimod kan jeg godt acceptere og grine lidt af den sidste aktion i Nordvest kvarteret, hvor de besatte en tom misligeholdt industriejendom, og da politiet kom gik de "nogenlunde" frivilligt med.
Det var på samme måde, at husbesættelser skete i de gode gamle dage 60-70'erne på indre Nørrebro - hvor politiet ofte var til grin, fordi beboerne havde forladt bygningerne inden politiet kom.

Nu ser vi selvfølgelig ikke alle sider via DR/TV2's indslag, men det man ser virker ikke som om, at de unge har for mange brikker at flytte rundt med - og det samme gælder undertiden deres fustrere mødre der synes det er synd, at politiet fængsler der 14 årige unger - burde de ikke holde den hjemme?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-07 08:19

Fint med noget debat.
Nu er det så lige at jeg synes man også skal tænke på at det ikke er gamle erfarne folk, men pure unge mennesker.
Man er sgu da ikke voksen som 26 årig..og slet ikke som mand
Men lad nu det ligge.
Det link jeg har til faderhuset, var et min søn gerne ville have med.
Jeg vil lade ham kommentere den del, når han får tid.
Han er i gang med at skulle opføre cabaret de næste 3 dage.
Og krumme, fint at du har et alternativt nick så du kan komme ind at kommentere på mit indlæg aligevel
Men jeg vil undlade at kommentere dit indlæg, også de efterfølgende.

Bjarne, det her handler jo ikke om nasseri og penge, der er noget du i den grad har misforstået.
Og det handler heller ikke om utaknemlige unge nasserøve, men om unge mennesker, som har en anden indgangsvinkel til tingene og som har en masse kreativitet, som vi skulle gøre brug af og lære af.
Men jeg forstår sagtens, at det kan være svært for en halvgammel mand, at se med nye øjne, når man nu er vokset op med parolen: (hvilket jeg skam også selv er)
Man skal arbejde og yde før man kan nyde, eller kræve sin ret. (for lige at få det hele med i én sætning )
Der er jo plads til os alle sammen, det handler jo også om at give plads og være en smule flexibel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 09:23

Intet nyt under solen

Da jeg var en ung 'ballademager' besatte vi Christiania (Børnemagt) http://www.leksikon.org/art.php?n=469

Da jeg blev lidt ældre var det Abel Catrinesgade (En af de første BZ aktioner.)

..så Sorte Hest (..jeg boede sammen med ham som smed et lokum i hovedet på politiet og fik så mange bank at han ikke kunne gå i 3 uger.)

..så 'flugten' gennem tunellen fra Allotria.

..osv. http://www.leksikon.org/art.php?n=423

Der er ikke den store forskelle på unge nu til dags og da deres forældre var børn

..heller ikke på forældrene dengang og nu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 09:30

Jeg mener de unges aktioner er et udtryk for et til alle tider nødvendigt opgør med konservatisme, diktatur, og facisme.

De 'ældre' mener det er et udtryk for uopdragenhed, kommunisme og krimminalitet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 09:38

Selvretfærdighed og nepotisme er 'oppe' i tiden og desværre med størstedelen af den danske befolkning i ryggen. Selvtægt med skydevåben accepteres uden nogen løfter et øjenbryn, men når en håndfuld unge krænker den private ejendomsret ved at bosætte sig i nogle faldefærdige kondemnerede bygninger rejser der sig et ramaskrig og man overvejer seriøst at indsætte militær.

Stof til eftertanke og selvransagelse!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 10:15

Tænk hvis alle gennem tiderne havde "opført sig odentligt" så kunne de fleste af os.
Ikke køre rundt i egen bil.
Have eget hus.
Eje et sommerhus.
Have tid til andet end at knokle spise og sove.
For træt eller ikke have råd til en computer. (gisp)

Der var da vist noget med at det hus på Jaftvejen blev lovet væk til ungdommen.
Det undrer mig meget, at det blev solgt billigt, til efter min opfattelse, et underligt foretagene.
Aner vi lidt korruption eller noget der ligner.

Måske var de unge sløsede med dit og dat................men sådan er unge nogle gange.
Der skal da være nogle åndehuller rundt omkring til de unge.
Det er jo en del af vores endnu dejlige demokrati.

Eyvind.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-01-07 10:22

Jeg så for en uges tid siden Horisont med Kim Bildsøe Lassen, hvor han havde hyret tre udenlandske journalister til at lave en beskrivelse af DK - en af dem valgt at beskrive ungdomshuset set med hans briller. Og det var godt nok spændende og en lille øjenåbner..

Jeg vil anbefale at finde programmet på DR´s hjemmeside...

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 10:33

Det 'sunde' i ungdomsbevægelsen er selve oprøret ..ikke de faktuelle (krimminelle) handlinger.

Metoden der benyttes til dette oprør er et spejl af det omgivende voksensamfund:

Er dette 'samfund' brutalt, så bliver de unges virkemidler ligeledes brutale.
Er samfundet tollerant, så bliver de unges oprør også til at bære.

Hvor svært kan det være at forstå?

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-07 14:07

Egenligt lidt sjovt at nogle af de mest utilpassede medlemmer af Kandu har så lidt forståelse omkring brugerne af Ungdomshuset

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-07 14:09

Og hvorfor vælger ram2 og at besætte Kandu under andet navn?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 14:27

Tedd................................................det tror jeg også.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-07 17:47

At støtte ungdomshuset og dets såkaldte ungdomskultur er at støtte vold og anarki.

At påstå at en mand på 26 ikke er voksen er en tåbes bemærkninger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 21:42

BjarneD -> ..og hvem påstår:

...andre end pressen og vedkommende selv, at være talerør for de unge mennesker?

Civil ulydighed har ALTID været ungdommens eneste våben !

Hverken forældre eller lovgivgivning giver dem en chance for at komme til orde, endsige få ordenlyd eller indflydelse på beslutninger der drejer sig om DERES liv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 18-01-07 21:48

Mangorossa: lige mine ord!

BjarneD:

"P.S.! Man bliver nu let forarget når en 26 årig stiller sig op som talsmand for en alternativ ungdomskultur. Han skal da se at blive voksen."

Det handler overhovedet ikke om alder! der er folk på 30, som støtter den her sag, og endda gamle damer på plejehjemmene, som støtter de unge! Det handler om initiativ, kreativitet, hjemsted og LIV. Man møder sgu en kærlighed og velkomst i Ungdomshuset, selv om man ikke kender nogen! Eneste krav: du er dig selv.

Molokyle:

"Det 'sunde' i ungdomsbevægelsen er selve oprøret ..ikke de faktuelle (krimminelle) handlinger. "

Det sunde er vel også, at man udvikler sig ved at tale sammen om store emner? at være sociale? at være hinanden nær?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 21:52

Nanabanana -> Korrekt antaget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-01-07 22:06

øv havde skrevet et skide godt indlæg og så forsvandt det i den blå luft..af bare iver fik jeg ikke kopieret det..øv!

Men kort fortalt:

Bjarne, mænd bliver faktisk aldrig voksne.. set med kvindeøjne...

Jeg ser nu at jeg ikke kunne formulere det bedre end nanabana og Molo allerede har gjort..så!!Hvorfor gentage?

Vi har også et mine-ungdomshus i Odder...og ved i hvad?..der sker altså ikke så megen ballade længere...for de unge har et sted at gå hen og være...og dem som er der som pædagoger, de er nok de mest rummelige mennesker jeg længe har mødt..og alle hygger sig !
De unge der, får lov at male, spille, lave grafitti på væggene( og det er dælme flot) spille billard, tage på forskellige ture til koncerter og lign.
Jeg er utrolig glad for at vi har fået det tilbud i Odder..for hvor så jeg mange unge mennesker hænge på gaden og ikke ane hvad de skulle bruge deres kræfter på.

Nææh, lad os nu få et nyt ungdomshus, så de unge i kbh. får et sted hvor de kan bruge alle deres gode muligheder.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 22:32

Hej Mangorossa og Nanabanana,

jeg betvivler ikke, at det kan være gode sider ved Ungdomshuset, og at de er meget utilfredse med at de skal forlade bygningen.
Men bygningen ejes lovligt af Faderhuset, uanset om hvad man kan mene om dem.

Men en del af de ulovligheder som er udsprunget fra Ungdomshuset i de sidste mange år, har jo ikke ligefrem virket som en god reklame. Det gælder f.eks. angreb på forretninger på Nørrebro, afbrændinger på Jagtvej, og angreb på Faderhuset m.m. – det er ikke noget, som almindelige lovlige borgere kan acceptere.

Så snakker vi også om et stort barn på 26 år (hvis det er talsmanden), som ikke kan gå igennem en metaldetektor uden at den hyler. Det er ligefrem den type som vækker særlig respekt overfor flertallet af borgere i Danmark. Jeg kunne godt være i tvivl om, at der er nogen arbejdsgivere der ønsker at ansætte en person med det udseende.

Hvis Ungdomshuset forventer, at der kommer en løsning på deres problemer, er de nødsaget til at følge de normale demokratiske regler, som andre benytter. D.v.s. de skal 100% frasige sig al form vold, og derfeter indgå i en fornuftig forhandling med kommunen, om en mulig anden placering af et nyt Ungdomshus. Selve tanken om, at beholde det eksisterende hus – kan I godt skyde en pil efter, hvis Faderhuset ikke ønsker at sælge (det er trods alt deres bygning).

Måske er politikerne ikke særlige interesserede i, at finde en løsning – men det kunne jo tænkes, at I selv har ødelagt alle forhandlingsmuligheder.

Og så en opfordring til forældre til børnene i Ungdomshuset – forklar jeres børn hvad demokrati betyder, og lad så være med, at optræde som grædekoner på TV, hvis jeres børn er blevet tilbageholdt af politiet, ved de forskellige voldelige demonstrationer. – Der kræves ofte bedre opdragelse af nutidens børn.

Og Mangorossa, du siger i dit sidste indlæg: ” Nææh, lad os nu få et nyt ungdomshus, så de unge i kbh. får et sted hvor de kan bruge alle deres gode muligheder.”
- Det kan jeg godt give dig ret i, men det kræver også en fornuftig indstilling fra de unge i København.

Jeg går ud fra, at de unge i Odder ikke er så utilpassede, som dem på Nørrebro.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 23:03

IBM760 -> Hvad bygger du dete på?

Citat
Jeg går ud fra, at de unge i Odder ikke er så utilpassede, som dem på Nørrebro.

..desuden: I sin tid hed det også om Christiania:

Citat
Men bygningen ejes lovligt af Forsvaret uanset, hvad man mener om dette.

(Omskrevet af dit eget citat : Men bygningen ejes lovligt af Faderhuset, uanset om hvad man kan mene om dem. )

De betaler ikke el, kloakering osv... var parolen for de, som ville sætte 'projektet' en kæp i hjulet.

Var det ikke en idé om vi alle tog et ansvar for de kommende generationers trivsel?

I fællesskab og med en åben dialog ..i stedet for vold og konfrontation?

Således det ville blive en bedre og mere tryg verden for os alle at leve ..og DØ i ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 23:06

En 'utilpasset' ung er en 'sund' ung !!!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 23:25

Hej Molokyle,

du siger "i stedet for vold og konfrontation?" - mig bekendt er det kun de unge mennesker, som benytter sig af det.

Og min kommentar om at de unge i Odder ikke er så utilpassede. Det er selvfølgelig en antagelse, men mig bekendt har jeg ikke set/hørt noget om, at de har hidkaldt udenlandske uromagere til at lave voldelige demonstrationer og afbrændinger.

Der skal minimum 2 til en forhandling, og jeg synes ikke at de unge er særlig interessere i det - de ønsker kun at kræve.

Og så Christiania - det er rigtigt, at det var forsvarets ejendom (jeg var selv værnepligtig på det tidspunkt). Men her besluttede politikerne at lade det fortsætte som en forsøgsordning, men ger var det måske også nemmere - da det var det offentlige der ejede bygningerne og grunden.
Men ved Ungdomshuset er det en privat ejer, som har købt bygningen for mange år siden og fået rettens udtalelse om lovligheden - det kan man ikke ændre på, hvis de ikke ønsker at sælge.

Jeg er født i København og boede der i 30 år, og er godt bekendt med Indre by, Nørrebro og Nordvest. Jeg mindes også de glade dage ved Storkespringvandet, hvor unger fra Østerbro og Hellerup forsøgte at tigge penge, og fik de ingen penge blev man kaldt alt muligt.
Mange af disse unge vil jeg også kalde utilpassede unge, da mange af dem kom fra Whiskybæltet og flere gik på Zahleskole - her var det igen forældrene som svigtede.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-07 23:25

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-07 23:27

var til molokyle for det er forhåbentlig en joke.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 23:30

Molokyle er rigtigt på mærkerne!!!

Jeg har vis ramt et blødt punkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 09:57

Jeg har mange bløde punkter, men næppe nogen du kan ramme IBM760

Uden at vide det heller, kunne jeg nu godt forestille mig nogle unge fra Odder ville tage til København for at vise sympati og solidaritet med de unge dér.

?

..og mig bekendt gav kommunen, præcis som forsvarsministeriet dengang, også de unge lov at benytte bygningen på Jagtvej. At man så løb fra sit ord og solgte huset (..til hvem, er i denne forbindelse fuldstændigt ligegyldigt) viser blot, at det ikke var de unge, som lagde op til 'ballade'.

Utilpassede unge er i min verden ikke forsømte rigmandsbørn, men f.eks. de indvanrebørn, som på baggrund af deres forældres stædige holden fast i en middelalderlig kultur og religionsbetingede æresbegreber, ikke kan finde ud af at begå sig blandt andre unge i Danmark. Samles i grupper på f.eks. Blågaards Plads, begår gaderøverier og knivstikker turister.

Derfor er min bemærkning om 'utilpassede' unge (..bemærk citationstegnene BjarneD ), møntet på den gængse opfattelse af, at de unge omkring ungdomshuset og deres sympatisører skulle være en gruppe særlig rabiate. Det er ganske alm. unge af idag. For størstepartens vedkommende i den skolepligtige alder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:17

Er det hele ikke ved at være "lidt" skævvredet (lyder forkert)

Stavnsbåndet er ophævet
Ejendomsretten er indført....

I et demokrati er der en proceduregang der skal holdes....

Vi vælger politikere som så sørger for det fungerer....

Er vi IKKE tilfredse vælger vi nogle andre osv. til vi er tilfredse (bliver vi nok aldrig)

Det de unge forsøger er jo at springe nogle led over.....

De der ikke har lov at stemme SKAL starte "revolutionen" hos deres forældre.
De vælger så politikere...

Det er vel IKKE børnene der skal regere Danmark....

VÅGN NU OP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:22

Citat
Hvorfor er det så sprængfarligt, at de unge mennesker kræver noget plads

Det er det heller ikke - det er MÅDEN de gør det på.....

Citat
Hvorfor er det så forfærdeligt at nogen er anderledes

Det er en påstand som må stå for egen regning.....

Går en handikappet også under den kategori - det er OGSÅ en "anderledes"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 10:23

I Irak er de heller ikke enige om hvem der bestemmer....

Men det klarer de med gevær i hånd....

Er det DER vi skal hen ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 11:49

Godt eksempel refi: Når børn ser deres fædre drage til udlandet for at føre krig med våben i hånd mod et fremmed folk, fordi de ikke er enige i disse fremmedes styreform, så er det vel ikke så underligt hvis deres børn kunne finde på at gøre det samme på hjemmefronten?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-07 12:43

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 12:52

????????????

Er det et selvportræt ????

Eller hvad ????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-07 13:43

refi: Du må jo oprette et spørgsmål i kategorien Kandu hvor alvidende brugere så vil forklare hvad tingene betyder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 13:51

Det var EEN mulighed.....

Den anden var at du skrev hvad du mente fremfor blot et "billede"......

Men billedbøger er da også sjove for de "små".....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-07 13:59

Nå du vil ikke oprette et spørgsmål, refi så må jeg jo nok forklare at man kan læse ballonteksten på smilien, som fortæller det jeg ellers kunne skrive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-07 14:23

DET vidste jeg sandelig ikke - er det noget nyt på Kandu

Dovenskaben længe leve

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 10:26

Tjaeh... jeg har ikke yderligere at tilføje.

..so far

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-01-07 12:46

De ældre kræver ældrecentre hvor de kan mødes og lave strapudemaj og spille whist. De lidt yngre kræver medborgerhuse til diskussionsgrupper og banko og de unge vil kræver ungdomshuse til mærkelig musik og veganer mad.

At de så endda har fået en brugsret foræret til et hus som et politisk flertal pludselig tager fra dem er så en anden ting.

Der var en derargumenterede for at man skulle yde før man kunne yde ! Betyder det at man skal ud og have et arbejde og betale skat før man kan begynde at modtage SU og flytte på kollegie ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 13:01

At yde før man kan nyde betyder ikke at man skal have arbejde og løn, men at man skal støtte det samfund, som man forventer vil støtte en. Støtten kunne være, at man værnede om de ting samfundet stiller til rådighed.

Altså det modsatte af styrthjelme, masker, brosten og molotov cocktails, brændende containere og børnecykler smidt som barrikader.

Masser af steder er der oprettet ungdomshuse for skatteborgernes penge og det fungerer udmærket uden at være kommandocentral for autonome stormtropper.

Det er ikke klogt at bide den hånd der vil fodre en.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 13:23

Hm... jeg kender en hel del mennesker, som ikke ville tøve med at gribe til yderst rabiate virkemidler, hvis brugsretten til kørebanerne blev taget fra dem og solgt til Dansk Cyklist Forbund

Bare snak om at de skal betale for at køre på motorvej eller ind i byer af en vis størrelse, ville få mange bilister til at forlange ikke mindre end en revolution under parolen: Bilister i hele verdnen; foren jer mod cykelfacisterne. Pift cykeldækkene og brænd cykelskurene

( Det er selvfølgelig bare GAS, men jeg har forståelse for at de unge 'kæmper' for deres sag. De kan næppe få reel indflydelse på andre måder. )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 13:59

Molokyle versus bilisterne
Prøv nu at se hvor meget bilisterne skal betale i afgifter for at få et køretøj og derefter hvor meget der betales i vægt/miljøafgift og brændstof og olie afgifter. Ikke realistisk at overdrage til gratisterne øh... cyklisterne.

Måske er den en sammenhæng mellem de raske i restgruppen af arbejdsløse og deres samfundsindstilling kontra arbejdsmarkedet. Nej, det har helle rikke noget med ungdomshuse at gøre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-01-07 14:24

Fri hastighed tilbage i byerne................
Cyklisterne kunne sagtens dele en cykelsti som er havlt så bred og i den ene side.

Tænk en gang, for mange år siden, var det sådan, at Kbh havde fri hastighed og kun i yderkanten var der disse fjollede tavler. Der var heller ikke så mange af de der kasser med kulørte lamper i. Det var bare efter parolen..............den pæne nye bil holder tilbage for den bulede udgave. Ja der var så lige sporvognene som kunne volde lidt problemer.

Ps. Til Refi: Smiley's Som vist i rækkefølge.............
Djævel / Rækker tunge / Hmmmm ikk' godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 14:43

Cyklisterne betaler også til de 6 sporede motorveje BjarneD ..og de broer de ikke må køre over

..som alle vi burde betale for væresteder/ungdomshuse til børnene/ungdommen.

..og disse huse burde slet ikke sættes til salg ...præcis; som du ikke ønsker at vejnettet privatiseres.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-01-07 15:05

Nu har ungdomshuset aldrig været brugt til beboelse, men de besatte huse blev jo besat fordi der var mangel på ungdomsboliger samtidig med at der stod mange huse tomme. Og det var ikke for de unge ikke gjorde opmærksom på dette og prøvede at løse problemet via almindelige måder FØR de besatte huse. PÅ mange andre måder end med boliger bliver de unge (ikke kun ungdomshus og BZunge)dengang som nu oftest behandlet med ligegyldighed og uvidenhed.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 15:06

Citat
Cyklisterne betaler også til de 6 sporede motorveje BjarneD ..og de broer de ikke må køre over

Selvfølgelig gør de ikke det for broerne er brugerfinancieret og de mindre gratisbroer er for længst betalt af bilisterne. De summer som bilisterne afleverer til bilisterne er så enorme, at man ikke tør bruge afgifterne til at gøre det attraktivt med miljørigtige bilerog alle de andre ting som der kunne sættes sving i ved afdgiftsstyring.

Bortset fra det så ville jeg hellere beholde færgerne, som stadig er det billigste og behageligste for os her i den nordligste halvdel af Jylland.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 15:16

Fis med dig BjarneD. Jeg skal betale for at komme over broen OGSÅ uden bil

..men kørebanen må jeg ikke benytte, selv om størstedelen af det jeg betaler går til vejbanerne.

Langt størstedelen af gods sejles eller køres med tog, så du kan godt glemme dette argument inden du kommer for godt igang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 15:18

Ps. På Øresundsbroen er det pendlertrafik. Lastbilerne tager færgerne i Helsinør, selvom det væsenligste argument for at bygge broen var varetransport.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 15:22

Undskyld mangorossa: For at jeg kegler lidt ud

..men du ved jo at mine kæpheste er:

1.) Trafikpolitik.
2.) Beskæftigelsespolitik.
3.) Socialpolitik.
4.) Religiøse tosserier.

..samt: XHTML, CSS osv.

Jeg ska' prøve at holde mig til emnet fremover

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 15:30

Jeg skrev:
Citat
broerne er brugerfinancieret

og det er de uanset hvilket transportmiddel der anvendes.

Hvis du nu fjernede det der afkørte sidespejl fra dit åsyn ville du måske kunne opfatte verden omkring dig i stedet for at fokusere på dit had til biler og bilister.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 15:34

BjarneD -> ..og hvor meget betaler du som bilist for at køre over broen og hvor meget betaler jeg?

Hvor stor en del af anlægsugifterne gik til bilister og hvor stor en del til cyklisterne?

Brugerfinancieret ...min bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 15:40

... anlægsudgifter for cykeltransport over Øresundsbro = 0 kr.

1. stk. cykel over bro:

Citat
Du skal købe en Øresund Cykelbillet til cyklen (ca. 50% i forhold til prisen for en almindelig Øresundsbillet voksen).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 15:44

Jeg har aldrig kørt over broerne så spørg ikke mig om prisen, men stol du bare trygt på at det er dyrere for en bilist.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 15:44

..men du ka' selvfølgelig tage cyklen GRATIS med ...i bilen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 15:50

Jeg har ingen cykel!

Det er sørme synd for dig at du ikke må cykle over broen, men skal tage toget.
Havde du vandcykel før broen blev bygget?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-01-07 15:55

Citat
Sundt med ungdomshuse

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! unge har brug for at være sammen med andre unge på deres egne betingelser. De er ikke børn og ikke voksne, at have viljen til at ville gøre tingene på sin egen måde er tegn på, at de er ved at blive sunde selvstændige voksne, og ikke underkuede autoritære får, der ikke sætter spørgsmål ved noget og ikke kæmper mod den uretfærdighed de bliver udsat for. De unge der klare sig godt i vores samfund er de, der har denne mulighed, et råderum,og voksne der tager dem seriøst og forstår deres udvikling, mange har det via netværk hjemmefra, men alle bør have denne mulighed. Hvadendten de er de unge selv eller er sympatisører, så har de ret til at blive behandlet fair og som en del af samfundet i udvikling
Vi skal drage omsorg for de unge og støtte dem til at bruge deres potentialer.
Ungdomshuset betaler faktisk deres regning, de har SELV været i stand til at lave biograf, Cafe, Koncerter, hvor unge håb får en chance og andre sociale og kulturelle arrangementer, som der rent faktisk er behov for, blandt mange andre unge end lige de der er faste brugere.
Jeg har personlig mødt nogen fra Venstre, der uden at have sat deres fod i Ungdomshuset nogen sinde, lægger dem for had og nedgør dem, det er mit indtryk at der især vest for Storebælt er den holdning. Så eftersom de ikke har noget personligt kendskab eller åbenbart forståelse for unge mennesker generelt, må det være dem der selv har et problem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 16:05

mulberry -> Jeg lader lige cyklen stå for et øjeblik

Det er nu ikke alene vestdanskerne som har et problem med forståelsen. Naboerne til huset er også langt fremme i skoenen. Præcis som naboerne til Christiania. Uanset hvilke initiativer der tages af de unge (..subsidiært Christianitterne), så er man 'Rasmus Modsat'.

Eks. Nu har Christianitterne godkendt planer om nye huse på Staden. Naboerne er imod.

Før planerne forelå ville naboerne have revet Staden ned og bebygget med nyt

http://politiken.dk/indland/article229910.ece

Lur mig om ikke ...hvis Faderhuset enten flytter ind eller river huset ned, at naboerne klager.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-01-07 16:09

OG med hensyn til vold, så er jeg imod vold.
Jeg har som ung deltaget i nogle fredelig demonstrationer og der har vi set at enkelte hidsige elenter ikke kan styre sig, men det er som sagt enkelte, det er ligeledes set ved demonstration at de såkaldte "uro´ er"( politifolk klædt som civile) er klædt som demonstranter, og har startet ballade, kastet mned sten og lignende. Ganske smart taktik af politiet ikke sandt!?. Det er også set at politiet har afbrudt en lovligt anmeldt demonstration og givet folk bank, herunder undertegnede. Demonstration var ikke startet folk var ved at samles, da de brød ind, de blev jagtet gennem gaderne med knippelslag til de langsomme. Nej, der blev ikke givet nogen advarsel, en lovlig anmeldt demonstration!, men det stod ikke i avisen næste dag, hvordan mon det kan være? Sådan behandler "samfundet" unge er det sundt?

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 20-01-07 16:48

Citat
Nu har ungdomshuset aldrig været brugt til beboelse,

jo det har det da. der var end da en svensk kvinde,som boede der lidt for længe. De unge opdagede hende dog først efter 3 måneder,hvilket er underligt. Jeg ville ha troet at når man ligger DØD under en seng i så lang tid,så vil der opstå en vis hørm, men den blev måske overdøvet af hørmen fra deres folkekøkken?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 16:51

Jeg har skam også oplevet politiet i mine unge dage i hurtig rækkefølge råbe:

Passér gaden, passér gaden, passér gaden (..som de jo skal iflg. loven) ..trække kniplerne og tæve løs.

Ingen havde en chanche for at passere nogen gade ..vi stod i en baggård!

Det var da jeg boede på Nørrebro og i forbindelse med demonstrationen, hvor politiet skød efter 'benenen' og gården var vor egen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 16:52

Ok. ...så ung var jeg måske heller ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 17:18

Knete- > Det var dog et underligt argument, som jeg også er stødt på i andre fora, hvor ungdomhuset og dets beboere diskuteres. Nu er det ikke i alle tilfælde at lig går i forrådnelse. Har du aldrig hørt om mumificering? Så tørre liget ud uden lugtgener. At hun ikke blev fundet før tror jeg næppe skyldes deres kulinariske udfoldelser. Jeg er heller ikke sikker på man normalt går rundt og kigger under andre folks senge, men du gør måske?

De unge havde i det mindste hjerterum nok til at invitere hende ind og tilbyde denne svenske narkoman husly.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 20-01-07 17:48

jojo mumificering det har jeg hørt om.
http://hjem.get2net.dk/Mediators/old/My_Homepage/opgave/Mum.htm hvad mon der blev brugt til præparering?

for resten er der klart,at du synes det er et underligt argument molekyle. det synes du jo alle argumenter der ikke støtter dine holdninger er,,,

så det er jo fint at du og mulberry så kan blive rørende enige om,at vores politistyrke er voldsspykopater. det har i forhåbentligt noget relevant info der kan bakke jer op i?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-01-07 18:57

Jeg syntes også at nogle politifolk opfører sig underligt.
Men jeg tror ikke vores politi er værre end deres overordnede, for husk at
hele vores politistyrke styres efter den gamle pyramide orden.
Så ingen politibetjente gør andet end det som de får besked på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 21:08

Knete -> Ja, og du kan vel dokumentere at under demonstrationer er politiet rene dydsmynstre

Har du nogen selv været til demonstration?

Nu vil Pia have peberspray lovliggjort (...hun har jo også selv haft fingrende i kagedåsen )

Herligt våben
..for:
Indbrudstyve som bli' snuppet i deres forhavede.
Gadebander som skal lidt penge op af lommerne på andre borgere.
De som ik' gider betale taxaregningen.
Narkogangsteres og pusheres interne opgør.
Slagsmål i skolegården.
Osv...

Det er vel liiiige vand på din halvfacistiske mølle ik' sandt hr. Knete

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 21:43

Halvfascistisk mølle, hmm.. mon så min mølle er hel eller trekvart fascistisk?

ikke alle betjente er dydsmø(y)nstre, men mange af dem der støtter de autonomes voldsregime kan vel så kaldes dy(ø)dsmonstre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 22:03

Sikkert BjarneD, men Knete har jeg i modsætning til dig, ikke selv oplevet komme med noget hverken positivt eller konstruktivt i en debat her på kandu.dk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 22:15

En mening kan da være konstruktiv eller i det mindste en begyndelse på noget konstruktivt.
Jeg syntes ikke at Knetes udsagn er mere yderligtgående end så mange andres.
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er kritisk over for de metoder Politiet ofte anvender, men samtidig har jeg forståelse for, at man farer hårdt frem når man bliver angrebet hårdt og dybest set bør man se at få fingeren ud og komme væk når der er ballade ellers er det jo at man kan komme galt af sted eller skal man til at opfinde nonkombattant (nysgerrig tilskuer) armbind?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 22:43

Øeh...BjarneD har mulberry eller undertegnede kaldt politiet for voldspsykopater?

Jf. Knete's kommentar:
Citat
..så det er jo fint at du og mulberry så kan blive rørende enige om,at vores politistyrke er voldsspykopater.

Jeg kan også sagtens finde nogle af Knetes dybsindige kommentarter frem, som udelukkende består at et par hundrede eller .

Jeg skal ærligt indrømme jeg at ikke har den store respekt for den Herre's debatform og/eller synspunkter, som for de flestes vedkommende ligger en smule til højre for National-Socialisterne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 22:44

Ja, ja. Jeg har vist været uopmærksom i timen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 22:45

..og så er jeg 100% sikker på at mine aversioner mod Knete er lige så 100% gensidige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 22:49

Balance - yin, yang

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 22:51

Desværre kan vi i dette tilfælde ikke få syn for sagen, da Knetes 2 protegéer Klumme og creamygirl er blacklistet af spørgmålsstilleren ...hvilket nok har sine årsager.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 22:58

Ja jeg kan jo ikke selv sige mig fri for at have brugt samme betegnelse så jeg må vel bøje mig på det punkt - kun det punkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:07

Jepper, vi 2 kan nok blive rygende uenige BjarneD, men vi kan i det mindste da holde tonen og debatten på et niveau, så det er til at holde ud at læse. Ikke fordi jeg ikke mestre, at give igen af samme mønt, men det vil givetvis ikke være noget 'kønt' syn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 23:12

En god ting og til tider ganske underholdende at være uenige når man ikke opfatter farverige udtryk som personlige.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:15

For nu at vende tilbage til de unge på Nørrebro. Så vidt jeg husker dukkede der også nogle 'selvbestaltede' politibetjente/Nynazister op efter den sidste besættelse i kvarteret: http://politiken.dk/indland/article226479.ece

..men det er måske dén ungdom vi skal støtte istedet?

Rydningen af denne bygning foregik i langt større ro og orden end, når politiet skal rømme rockerborge eller stoppe nazistiske demonstrationer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:19

Det kunne også være interessant at få oplysninger om, hvor mange og hvem, som blev anholdt/stoppet af politiet ved dén lejlighed? Da politiet tilsyneladende var bekendt med disse ballademageres og slagbrødres tilstedeværelse og motiver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 23:21

Selvtægtsmænd uanset politisk baggrund er noget skidt.
Problemet er nok at begge parter har problemer med at forstå demokratiet da de hver for sig bruger demokratisk frihed til at træde demokratiske begreber under fode.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 23:24

Politiet holder da vist kun hånden over de fyre når det er den nemmeste udvej for at stoppe ballade.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 23:36

Nåeh.. du mener: Når de er nyttige idioter, som udfører det arbejde, som politiet ellers kun nødtvunget ser sig kaldet til; pligttro og loyalt at forrette?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 23:51

Citat
Når de er nyttige idioter, som udfører det arbejde, som politiet ellers kun nødtvunget ser sig kaldet til; pligttro og loyalt at forrette?

Fatter jeg ikke en dyt af.
Jeg mener at man fjerner dem eller deres modstandere og det kan med ond vilje kaldes at beskytte dem, men det er faktisk sagesløse man beskytter ved at fjerne den ene part.
Generelt set tror jeg ikke at politiet har sympati for disse hitlerdrenge, men måske mere end de har for de autonome der åbenbart ser politiet som fjender og lovligt vildt.
Personligt vender jeg altid ryggen til den der formentlig ikke angriber mig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 00:04

De unge (=børnene) har en 'sag' at kæmpe for, nemlig et værested i 'fred' for voksenindblanding. Et sted de kan leve deres drømme ud, uden at forstyrre andre.

Nazibøllerne har en politisk dagsorden om et elitært styre og den stærkes ret.

Der er en verden til forskel. (..selvom midlerne i nogens øjne er de samme).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 00:08

Hør lige dig selv:
Citat
Jeg mener at man fjerner dem eller deres modstandere og det kan med ond vilje kaldes at beskytte dem, men det er faktisk sagesløse man beskytter ved at fjerne den ene part.

Man skal fjerne børnene for ikke at facisterne skal skabe uro med slagsmål og optøjer.

..så forstår jeg bedre den brede folkelige modstand mod ungdomshuset

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 00:16

Børn???
Jo de bruger da godt nok børn (måske indoktrinerede) i deres kampagner, men dem jeg har set uden masker har måske nok været barnlige, men ikke i alder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 01:24

BjarneD -> Jeg har været i ungdomshuset adskillige gange. Til 'møder' og til kulturelle arrangementer er der ganske rigtigt en del 'voksne' til stede. Til hverdag er det skolebørn som bruger og driver huset.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 01:28

..og hvorfor tror du der var samlet forældre, som ventede på deres poder blev løsladt af politiet efter rydningen af Dortheavej.

Fordi de ikke kunne slippe deres voksne unger af syne? Næppe.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 01:34

..og havde du tænkt dig at man i tv skulle interviewe en 13 årige om Ruth Evertsen, Faderhuset, Borgerepræsentationen, fonde og internationalt samarbejde? Selvfølgelig har de unge på demokratisk vis valgt nogen ældre repræsentanter til at tale deres sag.

Jeg var skam også gerne stillet op ..ikke for at tæve politi, men for at argumentere og informere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-01-07 01:54

Tusind tak for jeres dejlige måde at kommunikere på..og jeg suger til mig og lærer..for jeg har aldrig været i ungdomshuset , men har hørt og læst meget om det.
Nu er jeg jo også vest dansker..og jeg er jo nok, som i har opdaget, stor fortaler for at der findes et ungdomshus i København.

ja Creamy og Klumme er blackklistet, fordi jeg synes de går efter personen og ikke emnet..og det er der ingen der kan bruge til en dyt.
Jeg er egentlig ikke for at man kan blackliste nogen..men lige præcis de to personager...dem så jeg gerne foruden....derfor!

Dejligt at i gider debatere..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 02:16

Så kan jeg berette om mit syn på, hvad som foregår i og omkring ungdomshuset, når pressen skal fremstille 'sagen'. Dette gøres lettest ved at komme med en analogi:

På et tidspunkt var der et 'folkekrav' om at Christianitterne skulle rydde Christiania for rockere og deres supportere for at komme deres krimminelle forretninger til livs. Det vil sige man gav Christiania det ultimatum, at enten fjernede man rockerne eller også skulle hele fristaden ryddes.

Ingen talte et ord om at selvom man med hele den samlede danske politistyrke, samt interpol og med den på det tidspunkt 'nye' rockerlov i hånden, var det lykkedes at udrette noget som helst i forhold til rockerne uden for Christiania. Rockerborge skød op over hele landet som paddehatte. I blokhus havde de nærmest taget magten i lokalsamfundet.

Altså forlangte man, at et par hundrede aldrende hippier, deres børn og en håndfuld sympatisører skulle udføre det arbejde, som den samlede nation ikke magtede.

Ja, selvretfærdig er også en slags retfærdighed og det er netop, hvad som foregår i den offentlige debat omkring ungdomshuset på Nørrebro i øjeblikket.

Her forlanger man at en flok skolebørn skal tage ansvaret for en forfejlet ungdomspolitik og nogle 'vildfarende' tilrejsende og drejer hele problematikken overpå at handle om ejendomsret.

Vor Herre bevare os. Tænk; at så stor en del af befolkningen ikke er klogere

Det er sgu sørgeligt og tegner ikke godt for vort samfund fremover, hvis vi alle skal kunne holde ud at være her.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-01-07 06:21

NU har jeg nævnt eksempler på at der gås over stregen fra begge sider,sådan er det jo, stort set uanset, hvilke sammenhænge vi kan komme i tanke om, nogen går over stregen,men når det er "ordensmagten" der gør det, må man da undre sig og kunne spørge om du ikke gerne ville vide det hvis vi har en "politistat", der bruger svinske metoder eller vil du hellere vende det døve øre og blinde øje til?
Så vidt jeg ved har politiet i deres uddannelse psykologiundervisning, konfliktløsning og hvad det ellers hedder, så de skulle være rustet, men vi kan da håbe, drømme lidt endnu...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-01-07 06:25

Og nu kunne jeg huske hvad jeg ville sige: Så har jeg ved tidligere lejligheder, hørt at politiet ofte føler sig som gidsler mellem de unge der kæmper og politikerne ider kke kan finde ud af at komme med en løsning.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-01-07 06:28

"Der er intet der forener, som en fælles fjende" citat en eller anden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 09:35

G'morn alle sammen

Her er en kommentar fra et spørgmål omhandlende samme emne, men hvor spørgsmålsstilleren har en noget anden opfattelse end spørgsmålsstilleren i denne tråd:

http://www.kandu.dk/spg97846.aspx#1078507

For de som evt. skulle være blacklistet fra pågældende tråd har jeg tilladt mig at kopiere den ind her:

Citat
Jeg har gennemgået tråden, og kopieret alle tilfælde, hvor der blev opfordret til vold:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Citat:

Og min uforbeholdne mening er, at politet burde have haft monteret et par maskingeværstande på deres pansrede biler....og brugt dem.......

Og når nu huset skal ryddes mødes der op med gummekigler (der skal bruges) og skarpe skud som bagtrop.... EEN advarsel og 1-2 timer til at forlade arealet - derefter må skydes

Et par gedigne vandkanoner kunne såmænd gøre jobbet ret hurtigt.....

Jeg mener politiet skulle have gået på juleferie, og så have overladt disse fanatiske, ensporede, uintelligente, asociale, udemokratiske, møgunger til rockerne..

Og ja...puds bare rockerne på dem. For min skyld ingen alarm!

Helt enig! Det var sgu da måden at gøre det på, de skal nok komme ud når de er sultne, tørstige, kolde og beskidte. Hvis det ikke går hurtigt nok har jeg ikke noget problem med at politiet tæppebomber dem med tåregas og gummikugler, det er selvforskyldt!

Hvorfor tror de at de kan slippe af sted med at opføre sig sådan. Det er ligesom efter 18 maj urolighederne hvor der var ramaskrig over at der blev skudt!!?? Hallo, når man kaster bølge efter bølge at sten mod politiet så må man tage konsekvensen! Hvis man ikke vil skydes så må man blive hjemme!

Mødte Chefkriminalinspektør Per Larsen og frue i går aftes under juleshopping i den indre by, og kunne selvfølgelig ikke dy mig for at sige pænt goddag, og komplimentere ham og hans folk for deres fine arbejde i lørdags, omend jeg gjorde ham opmærksom på, at de såmænd godt kunne gå lidt hårdere tilværks uden at blive upopulære.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

... Det blev en ordentlig bunke. Det er lidt sjovt at bemærke at hvert evigt eneste af disse voldsliderlige udgydelser kommer fra modstanderne af ungdomshuset.

Mon ikke den store forargelse over de autonome ballademagere skyldes, at de udgør en god modspiller til ens eget, voldsliderlige sindelag?

- Kasper Hviid

Dette viser med al tydelig, hvor hult argumenterne fra modstandere af ungdomshuset klinger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-07 09:38

Sorry... jeg har lige tjekket: Ingen er blacklistede i omtalte tråd

Det blev sent igår og jeg er vist ikke rigtig vågen endnu

Jeg snupper lige en kop the

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 11:22

Er der slet ingen der tænker på, at det der blev lavet på Dortheavej var et politiskstunt (mediestunt).

Er der heller ingen af jer fortalere der kan forstå, at Ungdomshuset på Jagtvej anvendes som base for voldelige demonstrationer og det er absolut ikke 13 årige skolebørn der gør sig bemærket i den sammenhæng, men det er måske de lidt ældre der på børnenes vegne går ud og bekæmper det samfund, som de trods alt lever af- sikke rollemodeller.

Jeg ved at der over hele landet et børn der laver hærværk, chikanerer (især ældre), drikker alkohol, sniffer lightergas osv., og at deres forældre forsvarer dem med, at de bare skal have lov til at være børn, og ingen fornuftige kommuner stiller autonome børne/ungdomshuse til rådighed for dem når de jo netop beviser at hverken de selv eller deres forældre kan styre dem.
Skal de virkelig lære af de der gik på gaden på Nørrebro efter EU afstemningen og udførte et rent voldsorgie med brosten og molotovcocktail? Jeg er selvv inkarneret EU modstander og kunne sige et par grimme ord da vores holdninger tabte, men NEj til voldelige demonsstrationer eller demonstrationer i det hele taget fordi demokratiet har talt imod en selv.

Tilsvarende mener jeg ikke at man kan tillade sig at tilbyde de unge et nyt for slet ikke at tale om flere ungdomshuse så længe brugerne vil bruge vold for at forhindre en lovlig rømning.

Skal de der uretfærdigt, men lovligt bliver eksproprieret af deres huse også kæmpe med dødsensfarlige midler.

Det er så nemt at rette sin vrede mod Politi og myndigheder hvis man bliver forhindret i at opføre sig som man selv vil. Lovene er ikke lavet for at Politiet skal have noget at håndhæve, men fordi flertallet af borgerne vil beskyttes mod et meget lille mindretal der ikke vil indordne sig og det e rnu engang sådan, at grænser er nødvendige og uanset hvor langt ud man rykker grænserne så vil de blive overskredet og det er vi altså et flertal i Danmark der siger nej til.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 21-01-07 14:12

Jeg har været fast bruger af Huset på Jagtvej 69 igennem 2 år 5 måneder (jeg er det ikke mere),,,,

mit indtryk er at molekylen romantiserer og overdriver helt vildt hvad der findes af godt i det hus. Han får det til at lyde som om,at husets brugere er fredelige, harmløse hippier. Det er de ikke. Han undervurderer den hjernevask langt de fleste lider under.

jagvej 69 fungerer som en militant bastion for kommunister, anarkister og andre samfundshadere, og et hus har ikke berettiglese bare fordi det udadtil frem står som et sted der arrangerer ungdomsfester og fordi de laver lidt mad til hjemløse. jeg har for at VIDE at eksempelvis urolighederne d.18 maj 1993 var planlagt i ungdomshuset. Og det var blandt andet derfor jeg stoppede med at komme der. Det var mildest talt SYGT. Skoleungerne (dem molekylen tror der repræsenterer huset) blev op til d. 18 maj opfordret /befalet til at stjæle Butansyre i deres skolers kemilokaler, og fik udleveret små lapper papir med de kemiske formler C4H8O2 88,11 g/mol. Fordi de ikke anede hvad helvede de skulle kigge efter på flaskernes labels. Hvis ikke det er sindsygt, så ved jeg ikke hvad der er sindsygt. Små hjernevaskede 15 årige drenge og piger, som er rede til at gøre ALT for at blive anerkendt og respekteret af de IDIOTER som er de virkelige kræfter i huset,,,,så på tros af at molekylen påstår, at huset hovedsagligt besøges af børn som "bare" ønsker sig et sted hvor de kan være uden voksen ind blanding ,så er det en sandhed med modifikationer. Sådan ser det måske ud på overfladen, og det er da ox rigtigt at de yngste sendes ud og lave hærværk og stjæle smørsyre. se bare smårollingerne der ankom til faderhuset i Rødovre og skabte sig som jeg ved ikke hvad. hvem tror i har planlagt opfordret og oplært dem til dette volds og hærværksorgie? Rigtigt,det har hard core brugerene i huset. Lad de yngste og de mest naive gå ud og "lege" medens de "dygtige" og mest hard core bliver hjemme og arrangere de næste voldelige demoér, arrangerer støttefester og indsamlinger til forbudte terrorgrupper som FARC og PLFP, planlægge det og rekruttere hard core autonome til huset for at deltage. Ja undskyld mig,men hold da kæft hvor er i da naive.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 21-01-07 14:14

der skulle have stået = "jeg har BELÆG for at VIDE"

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 21-01-07 14:18

>>>>Det er vel liiiige vand på din halv facistiske mølle ik' sandt hr. Knete

>>>>men Knete har jeg i modsætning til dig, ikke selv oplevet komme med noget hverken positivt eller konstruktivt i en debat her på kandu.dk.

>>>>Jeg kan også sagtens finde nogle af Knetes dybsindige kommentarter frem, som udelukkende består at et par hundrede eller .

>>>>Jeg skal ærligt indrømme jeg at ikke har den store respekt for den Herre's debatform og/eller synspunkter, som for de flestes vedkommende ligger en smule til højre for National-Socialisterne.

>>>>og så er jeg 100% sikker på at mine aversioner mod Knete er lige så 100% gensidige

>>>>Desværre kan vi i dette tilfælde ikke få syn for sagen, da Knetes 2 protegéer Klumme og creamygirl er blacklistet af spørgmålsstilleren ...hvilket nok har sine årsager.

Det må have gjort voldsomt ondt, den gang jeg fortalte dig, at for at kunne kalde sig akademiker, så kræver det man har taget eksamen ved et universitet el. en tilsvarende højere læreanstalt.

Det er nu en gang helt og holdent din egen skyld,at du lod dig lokke af it-bølgen til den korte datamatiker uddannelse;,,,, dem kan der i dag nærmest fodres svin med Et stort spild af ressourcer, både økonomisk og menneskeligt.

du har ret i 1 af dine postulater. mine aversioner mod dig er 100% gensidige Du er en nulbon

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-01-07 21:06

Vi kan sagtens finde gamle sager frem som Ungdomshuset er blevet misbrugt til, men at sige at det er kun de ting det drejer sig om ja da rammer Knetes egne betegnelser meget passende på hende selv!: hjernevasket og naiv!
Og hvis det ikke var for dine fine bisser
, hver gang du TROR du har fået ram på én, så ville jeg have tillagt dig så meget overblik, at du kunne se at disse tilfælde, du fremhæver er et udtryk for at de unge netop ikke får en fair plads i samfundspolimikken, tværtimod bliver de umyndiggjort og hvis de stikker snotten frem og beder om forhandling, et sted at bo de kan betale, et sted, hvor de kan se film, de har lyst til og høre den musik de har lyst, uden at skulle betale hvad et S.U fx budget ikke kan klare, ja så er der ikke den ting der ikke er galmed dem og de skal bare have noge bank.
Er der nogen der kan huske hvordan det var at være ung, jeg kan huske at lige før og efter jeg flyttede hjemmefra var jeg edderdæleme træt af at voksne styrede mit liv for meget, hvis de voksne ikke gradvist giver deres unge deres egen plads, så kan der nemt komme en såkaldt"utilpasset" ung ud af det. Tænk på det, inden i starter flere represalier, hvadendten det er med den skarpe tunge eller trusler om fysiske overgreb. for det lader jo ikke til at virke vel?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-01-07 21:17

Seneste batalje vedrørende Ungdomshuset på Jagtvej (ikke det der paradenummer på Dortheavej) viser med al tydelighed, at der er substans i det Knete skriver.

Jeg kan til min død nu heller ikke fatte at det skulle være formildende, ja nærmest legalt at overfalde Polititjenestemænd med brosten, maling og molotovcocktails. Den danske lovgivning mener jo noget helt andet idet det giver skærpet straf (selv om det sældent effektueres) hvis der udøves vold mod tjenestemand i funktion. Det der med at alting skal diskuteres før man vil adlyde har jeg ikke meget respekt for og Molikyle var blandt andet inde på nynazisternes overfald på autonome, hvilket jo øjensynligt er en alvorlig forbrydelse.
Nu går jeg ikke ind for selvtægt og andre retsstridige handlinger, men er det ikke de autonome der fornægter ordensmagten og derfor vel næppe kan forvente hjælp fra dem (altså ikke min holdning, men en logisk konsekvens).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 06:14

Hold fast Hr. Svend; Det er søreme lykkedes Knete at formulere sig sammenhængende:
Citat
Hvis ikke det er sindsygt, så ved jeg ikke hvad der er sindsygt. Små hjernevaskede 15 årige drenge og piger, som er rede til at gøre ALT for at blive anerkendt og respekteret af de IDIOTER som er de virkelige kræfter i huset,,,,så på tros af at molekylen påstår, at huset hovedsagligt besøges af børn som "bare" ønsker sig et sted hvor de kan være uden voksen ind blanding ,så er det en sandhed med modifikationer.

.. hvilket bekræfter mig i, at alt hvad ikke passer Knete er hjernevask ..eller skyldes 'samfundsfjendeske' kommunister, anarkister eller andre med anden politisk observans end Knetes egen ...samt at molokyle er en arbejdsløs fiasko.

Mon ikke Knete selv har fået vasket hjernen?
..og det endda ved for høj temperatur, for det lader til at den er krøbet

Jeg har ikke kendt nogen normale 15 årige drenge som ik' på et eller andet tidspunkt har smidt en stinkbombe, kørt ulovligt på knallert, stjålet en pose slik i Brugsen eller smadret en gadelampe. De skulle alle være hjernevasket? Come on... get real.

Skulle kommunisme og anarkisme være samfundsfjendske ideologier? Mig bekendt var Adolf Hitler og Benito Mussolini, hverken anarkister eller kommunister. En enkeltperson kan være samfundsfjendsk og bliver så gerne eneboer, terrorist eller diktator. Jeg har ikke mødt nogen i ungdomshuset, som passer på disse 3 personlighedesprofiler.

BjerneD -> I mine ører klinger det hult og lugter lidt af sensationspresse at kalde de unge for 'autonome' ...selv om autonom såmen bare betyder selvstyrende, er det jo blevet synonym med bevæbnede hætteklædte kamptropper fra den yderste venstrefløj.

Hvis jeg:
Citat
..romantiserer og overdriver helt vildt hvad der findes af godt i det hus.

Så må jeg konstatere at I 2 gør præcis det samme med modsat fortegn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-01-07 06:25

Citat
Nu går jeg ikke ind for selvtægt og andre retsstridige handlinger, men er det ikke de autonome der fornægter ordensmagten og derfor vel næppe kan forvente hjælp fra dem (altså ikke min holdning, men en logisk konsekvens).
BjarneD
Det gør jeg heller ikke.Jo yderst logisk, i ig med at politiet, som du selv siger er ordensmagten, der er selvfølgelig ingen der forventer hjælp der, blot er politiet ubeslutsomme trækkernilangdrag ofte emsige og kyniske polistikers forlængede arm. Og du behøver ikke gøre mig opmærksom på at de er demokratisk valgt. Selv politiet klager over at politikerne er med til at forværre situationen og gøre politiet til gidsel ved ikke at finde holdbar løsning inden for rimelig tid. Med holdbar kunne vi også sige en løsning, der ikke smider de unge (fremtidens ledere og skattebidregere) udenfor demokratiets port.
Kæden er jo aldrig stærkere end det svageste led.
Når de unge bliver behandlet som de gør, mener jeg de er i deres gode ret at demonstrere, men at bruge våben er måske i virkeligheden det de bliver provokeret til, så der er noget at sætte på dem.
Det er efter min mening provokation eller ej, dybt grostesk at det kommer så vidt, det er jo nærmest at føre borgerkrig, mod nogle af landets egne unge. "Er vores moderne samfund virkelig så sygt?"Åbenbart!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-07 10:58

..eller ogsåfører nogle få af landets unge borgerkrig mod det etablerede samfund godt støttet af individer der har et ringe eller intet kendskab til samfundsstrukturen i dette land.
Uanset hvad man benævner dem, børn eller uinge så omtaler jeg de der med Ungsomshuset som base skaber borgerkrigslignende tilstande i gaderne.

Autonomi er selvstyre hvilket er det der forgår og kræves i netop dette ungdomshus og deraf harman vel hæftet betegnelsen de autonome på dem fordi de jo ikke anerkender den demokratisk valgte regering og det lovlige politikorps som skal håndhæve ro ogorden på folkestyrets vegne.

Anarkister og fascister er ikke det samme Molokyle,men nogle af deres metoder ligner hinanden og et fælles træk er, at ingen af dem vil demokrati.

Jeg syntes at jeres argumenter tangerer det asociale temmelig voldsomt og derfor vil det vel også være umuligt at få jer til at acceptere sunde demokratiske argumenter.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-01-07 11:55

Hermed siger du at det er et usundt argument at se de unge som en del af demokratiet og at bede om at de demokratiske valgte løser problemet konstruktivt og ikke bare pudser deres politi på dem, for at få "fred". Politiet er til for at beskytte borgerne også de unge, ikke til at banke dem, det har endnu ikke løst noget problem, tværtimod.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-07 12:31

Når nogen sætter sig op mod samfundets love vil man sende Politiets for at få tvangseffektueret de beslutninger, som tages af myndighederne såfremt borgerne ikke frivilligt opgiver deres forehavende.

Deres hersker en udbredt misforståelse omkring borgerrettigheder og især når det drejer sig om unge, men uanset hvad så er rettighederne under ansvar og det er åbenbart at de unge kun vil have rettighder, men ikke vil stå til ansvar når deres rettigheder fratager andre deres rettigheder, herunder ejendomsretten.

Derfor har jeg problemer med brugerne af Ungdomshuset, der kræver demokrati for at få egen ret, men som fornægter demokratiet når de ikke kan få ret, tydeligt set efter EU afstemningen.
Det er udemokratisk at gribe til vold og optøjer for at få ret og derfor kan jeg ikke se disse unge som en del af demokratiet før de følger demokratiets spilleregler.
At de helt unge så ikke har stemmeret er jo noget der er demokratisk bestemt.
Jeg var selv med til at stemme valgretsalderen ned til atten år, men jeg ville ikke stemme for at den skal sænkes yderligere selv om unge på mange områder bliver tidligere voksne så er det ikke på de områder der handler om ansvar og evnen til at forstå virkningen af sine handlinger, hvilket realiteterne tydeligt viser.
For eksempel er unge overordentligt utilbøjelige til at acceptere et ansvar over for de borgere, der er blevet så gamle at de skal have hjælp medens ældre borgere modsat er meget mere opmærksomme på de unges behov, ganske simpelt fordi de ældre har prøvet at være unge medens de unge ikke har prøvet at være ældre. Man kan lære af andres erfaringer, men i mange af livets forhold er unge utilbøjelige til at acceptere noget de ikke selv har prøvet af.

Molokyle, jeg er nok unormal for jeg har hverken fyret stinkbomber af eller har stjålet - dog må jeg erkende at som 19 årig kørte jeg på en lånt knallert der kunne køre 40 km/t fordi min bil ikke ville starte.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-01-07 12:55

BjarneD, godt indlæg kl. 12:31.

Jeg er meget enig med dig - især din slut replik.
Jeg må nok også betragtes som unormal i Molokyle's øjne.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 14:43

BjarneD ->
Citat
..må jeg erkende at som 19 årig kørte jeg på en lånt knallert der kunne køre 40 km/t fordi min bil ikke ville starte.

Så er du nok hjernevasket ska' du se

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 14:45

IBM760 -> Næeh.. du er såmen nok lige så normal, som alle andre 'lemminger' i dette land

..og det er ikke ment som en fornærmelse ...nærmere som en konstatering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-07 15:17

Hjernevask eller opdragelse - jeg er nu nok opdraget, hvilket jeg bestemt ikke er ked af da jeg jo så kunne blive statstjenestemand (nu tilskadekomst. pens.). Ja det kræver jo en ren straffeattest lige som mange private jobs også gør det i dag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 04:03

Besynderligt at vore politikere tilbyder de unge et nyt hus:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article263792.ece

..hvis der blot er tale om en bande krimminelle utilpassede unge

Det kunne iøvrigt være interessant at få oplyst hvor mange af de som på dette site hyler op om, at den private ejendomsret skulle give politiet 'carte blanche' til at tæve løs på de unge, selv har computeren fuld af ulovligt erhvervede programmer, film og musik. At krænke ophavsretten er i mine øjne lige så 'slemt', som ikke at repektere ejendomsretten. Hvor får jeg så dén tanke fra, at det skulle være tilfældet? Tjoeh... jeg har lavet megen it-support for alle mulige i mange år og det er snarere reglen end undtagelsen, at der befinder sig ulovligt kopierede 'ting' end at jeg støder på en 'clean' maskine.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 11:10

Et eller andet siger mig, at Molokyle færdes i ret så kriminelle miljøer siden han mener, at alle er kriminelle og at voldskriminalitet og hærværk er på linie med privates brud på ophavsretsreglerne.
Besynderlig sammenligning.

At kommunalpolitikerne vil finde et andet hus er nok snarere hensynet til beboerne i København end det er hensynet til de voldelige unge og yngre, der jo via deres trusler om vold udøver terror mod lovlydige borgere i kommunen.

Citat
..hvis der blot er tale om en bande krimminelle utilpassede unge

Det er ikke den rette betegnelse - der er tale om en gruppe ekstremt voldelige, der dækker sig bag nogle utilpassede unge, der på baggrund af idolisering bliver involveret i kriminelle handlinger.
Disse ekstremt voldelige udøver primært deres vold imod mennesker der er ansat til at beskytte landets borgere og de har via dødsens farlige metoder invalideret et større antal af disse statsansatte som de så beskylder for at provokere, og det skulle så legitimere brug af vold mod de der er ansat til at håndhæve lovlige politiske beslutninger.

Danmark er et demokratisk land, og betragtes som en retssamfund hvor alle er lige for loven.
Alle kan selv eller via valgte repræsentanter få foretræde for landets lovgivere og derfor er der ikke grundlag for at lave optøjer for at blive hørt.
Selv unge der ikke selv har stemmeret kan blive hørt, men ikke nødvendigvis få deres vilje og det er vel der man kan tale om utilpassede unge der går amok når de ikke får deres vilje.

Hvis man låner sin cykel ud til en anden som bevidst ødelægger cyklen vil man vel forlange at få den tilbage!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-01-07 11:40

http://www.imdb.com/gallery/ss/0478365/Ss/0478365/iid_1180335.jpg.html?path=gallery&path_key=0478365
I skulle tage og se denne film, bemærk at der er en Ungdomshusbruger i blandt de på billedet "klargjorte"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 11:51

BjarneD -> Korrekt: Jeg færdes ofte i 'krimminelle' miljøer ..nemlig i div. væresteder i København, hvor brugerne ikke altid er lige 'fine' i kanten. Det var nu ikke disse eksistenser jeg tænkte på, men mange af de private erhversdrivende jeg har klaret computerproblemer for. Samfundets støtter og rimelig reaktionære, når talen falder på Christiania og ungdomshuset.

Min bekendt er ingen i ungdomshuset nogensinde blevet 'snuppet' for, som urmageren at meje folk ned med skydevåben.

Jeg undres stadig over denne folkelige støtte til en 'galning' som beskytter sin ejendomret med skydevåben. Med så massiv en opbakning til at bruge vold (mordforsøg) for at beskytte 'døde' genstande forstår jeg udmærket, hvad som foregår i disse menneskers hoveder: Ingenting.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 11:53

Jeg har nu svært ved at sætte voldelige ungdomshusbrugere i samme bås som førtidspensionister. arbejdsløse og hvad den film ellers handler om.

I kan jo ikke omgøre den vold der er udøvet af brugere af ungdomshuset på Jagtvej ved at lade som om det ikke er sket.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 11:53

mulberry -> Jeg har såmen allerede lagt et tip om denne fim

http://www.kandu.dk/Tip15422.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 12:00

Jeg støtter heller ikke urmageren. Jeg har forståelse for frustrationen over de mange røverier, men jeg bryder mig ikke om selvtægt med hverken skydevåben eller brosten som "selvforsvarsmidler".

Man kan i øvrigt ikke lave selvforsvar imod lovlige myndigheder, der er snarere tale om civil ulydighed, og anvendelse af personfarlige midler når ens eget liv ikke er truet kan kun være vold.

Hvis ordensmagten ikke skulle være så talstærke hver gang de skal udføre noget på Nørrebro, Christania eller i diverse idrætsparken kunne der sikkert blive mere tid til præventiv patruljering.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 12:16

Citat
Fra : e.c Dato : 20-01-07 18:57

Jeg syntes også at nogle politifolk opfører sig underligt.
Men jeg tror ikke vores politi er værre end deres overordnede, for husk at
hele vores politistyrke styres efter den gamle pyramide orden.
Så ingen politibetjente gør andet end det som de får besked på.

Denne udtalelse vil jeg gerne trække tilbage

Jeg har nemlig lige set en udsendelse fra Christiania......................og det ser ud som om
de betjente har set for meget amerikansk TV.

De ser ud til at nyde volden over for andre mennesker.

Der var også et par betjente som mindede mig om min tidlige barndom (jeg er fra 1943)

Eyvind.

Ps. Måske der skulle kigges lidt på uddannelsen og dermed også udvælgelsen, af det Danske politikorps..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 12:28

BjarneD -> Hvis du liiiige gennemgår alle mine kommentare i forhold til voldsudøvelse vil du erfare at jeg giver udtryk for:

1.) Jeg har forståelse for... ungdomshusets protester.
2.) Jeg fatter ikke; hvad Human/Aps og Faderhuset vil med bygningen/grunden, men annerkender deres ejendomsret.
3.) Jeg har forståelse for... men billiger ikke; ungdomshusets metoder.
4.) Jeg mener at det er politikerne som har skabt problemet, men at de har været meget utilbøjelige til at rette op på misèren.
4.) Jeg mener at ungdomshuset skal tage imod de nye bygninger ( http://politiken.dk/indland/article230936.ece ), når nu en ny besættelse af en ubrugt ejendom i området alligevel ikke vil bære frugt, i det politiske klima som hersker i dagens Danmark.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 12:30

Så enkelt er det ikke e.c!
Der er mange måder at bekæmpe frygt og en af dem er at blive agressiv. I øvrigt skal overgreb fra politiets side ikke bekæmpes med vold, men med retssystemet.

Mon ikke vi ender med diskussionen om hvorvidt hønen eller ægget kom først.

Jeg tager afstand fra al vold uanset hvem der begår den, men er ikke blind for at man selv kan udsætte sig for vold ved at være bestemte steder, hvor vold ofte forekommeraf den ene eller anden årsag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 12:38

Molokyle, jeg har også bemærket dine indlæg hvor du omtaler overgreb mod børn der er brugere af ungsomshuset, som om det er børn versus myndighederne.

Jeg har bemærket, at du forsvarer brugernes handlinger med at nogle forretningsdrivende misbruger ophavsretten, og sammenligner med stinkbomber, butikstyveri osv. osv..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 12:46

Der hersker en 'anden' lov (politivedtægt) på Chrisitiania og i Indre By end i resten af landet. Her er det f.eks. lovligt for politiet at kropsvisitere uden arrestation og i fuld offentlighed, hvis betjentene har mistanke om besiddelse af narkotika eller våben.

Alle andre steder skal der være begrundet mistanke ..og visitationen må ikke virke forulempende (..f.eks. blufærdighedskrænkende.)

Denne lov mener mange menige betjente også giver dem 'frit slaw' i andre henseender.

Det er måske en del af forklaringen e.c ?

Som man vil huske blev de fleste løsladt efter 'slaget' om ungdomshuset, da politiet liiige havde 'glemt' at de skulle bevise de anholdtes skyld. I stedet indfangede man blot nogle unge som 'så ud som om' det ku' ha' været dem personligt som havde begået hærværk og optøjer. Jeg ved godt at 'nogen' måtte have gjort det, men kollektiv skyld er ikke retslig gangbar.

Jeg husker selv som ung at have været til møde med andre unge på Christiania og blev antastet af et par civilklædte uro-betjente, som bad mig stige ind bag i deres kassevogn. Der skulle jeg kropsvisiteres. Jeg spurgte hvorfor? ..og de svarede undrende: Du komme jo ud fra Christiania.
Ja, sagde jeg: Det er der mange som gør, men hvorfor skal jeg undersøges? De sagde: Tjaeh... det ku' du måske også ha' undgået, hvis du gik hen og blev klippet. Det var i 1976 og jeg var 16 år.

Dette ville jeg idag kalde et overgreb på et barn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 13:03

Den visitationslov som er gældende over alt i dag er krænkende.

Mange af de love der er ændret for at bekæmpe rockere eller terror anvendes også ved andre typer kriminalitet og det er ikke rimeligt. Det skal nok ses på baggrund af at mange dommere kommer i samme kredse som den siddende regering,men det er jo op til vælgerne at ændre på det.

Løsladelserne skete ikke fordi man ikke kunne bevise skyld, men fordi man ikke kunne bevise skyld i at have begået en kriminalitet der straffes så hårdt at det berettige varetægtsfængsling og er dermed ikke et spørgsmål om uskyld.
Det er vanskeligt at dømme maskerede personer, der ikke pågribes i handlingen og derfor har man forbudt maskering og overtrædelse af maskeforbuddet er nok til anholdelse for at fastslå identiteten.
Man må ikke straffe kollektivt (Blekingegadebandens drab), og derfor kan det blive nødvendigt at bruge andre midler for at stoppe de maskeklædtes kriminalitet.

16 årige køber og købte også hash på Christiania. En 16 årig er for øvrigt gammel nok til straf.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 13:30

En 16 årig er ikke alene i lovens, men også mine og sikkert også forældrenes øjne et barn BjarneD !

Når det kommer til bevisførelse som også Knete indirekte er inde på:
Citat
vores politistyrke er voldsspykopater. det har i forhåbentligt noget relevant info der kan bakke jer op i?

Så er der forskel på om man har beviser eller om forbrydelsen er begået. Man kan ikke sige fordi der ikke findes beviser for hvem som har myrdet en person, så er mordet ikke begået. Husk dét Knete!

Hvem brugte vold hér? http://politiken.dk/indland/article225507.ece

..og denne har du fået galt i halsen BjarneD:
Citat
Løsladelserne skete ikke fordi man ikke kunne bevise skyld, men fordi man ikke kunne bevise skyld i at have begået en kriminalitet der straffes så hårdt at det berettige varetægtsfængsling og er dermed ikke et spørgsmål om uskyld.

Læs:
Citat
Over 200 i grundlovsforhør
Lars Haugaard fortæller, at Københavns Politi forventer at fremstille 200 af de anholdte demonstranter i et grundlovsforhør senere i dag.

»Nogle vil blive sigtet for vold mod politiet. Men langt de fleste vil blive sigtet efter straffelovens paragraf 134a, som handler om deltagelse i slagsmål eller grov forstyrrelse af den offentlige orden«, siger han.

Overtrædelse af den paragraf, som størstedelen af de anholdte bliver sigtet for, straffes med fængsel i op til halvandet år.

Det var dette som ikke kunne bevises!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 13:35

Hvis man kan bevise det, som man er anklaget for? Så er man uskyldig ...basta!

Dermed ikke sagt der ikke er begået forbrydelser.

Jeg mindes heller ikke at have set billeder af over 200 maskerede personer. Der var tale om en håndfuld (10-20 stykker) bannerførende demonstranter på nogle pressefoto under demonstrationens indledende fase.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 13:36

UPS... Hvis man ikke kan bevise dét, som man er anklaget for? Så er man uskyldig ...basta!

..skulle der naturligvis have stået

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 13:46

Citat
Alle de anholdte, der indtil nu har været i grundlovsforhør, er blevet løsladt efter gadekampene omkring Ungdomshuset i nat.

Ni personer har nu været for en dommer, og for alle ni lyder kendelsen på løsladelse.

De otte gik fri, fordi der ikke var grundlag for fængsling, mens den niende, en 15-årig pige, skulle have været frihedsberøvet. Men hun undgik det, fordi der ikke er plads på en af de institutioner, hvor man anbringer så unge mennesker.

Dermed har anklageren ikke fået medhold i sin påstand om varetægtsfængsling frem til 12. januar.

Politiet var dog som dig ikke enige i dommerens afgørelse:
Citat
Politiet: Ingen uskyldige
Sigtelserne går på tre forskellige forhold: Vold mod tjenestemand, hærværk samt deltagelse i grov forstyrrelse af ro og orden.

Ingen af de anholdte er uskyldige, mener politiets indsatsleder, Bjarne Christensen.

..men her har du de skyldige:
Citat
Efter en lang dag med nederlag i Københavns Byret fik anklagemyndigheden en lille sejr søndag aften.

Her lykkedes det nemlig at få varetægtsfængslet tre personer - to udlændinge og en dansker - af de 273, der blev anholdt i forbindelse med de voldsomme uroligheder på Nørrebro lørdag aften.

En 33-årig dansk mand blev fængslet frem til 12. januar, fordi der ifølge dommeren er en begrundet mistanke for, at han vil deltage, hvis der igen opstår uroligheder omkring Ungdomshuset.

De to øvrige, der blev fængslet, var en 27-årig mand, hvis oprindelse fortaber sig i enten Spanien eller Italien, samt hans 25-årige veninde fra Portugal.

Dommeren valgte at fængsle dem begge i 25 dage for at sikre sig, at de hverken forlader landet uden at have fået deres straf eller tager tilbage til Ungdomshuset for at deltage i nye uroligheder.

ritzau

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 13:55

Det handler ikke om Politiet, men om at nogle unge udøver vold, dels for at forsvare deres tilstedeværelse i en bygning de har misbrugt som base til politisk vold.
Jeg kan ikke forsvare alle politiets handlinger da jeg ikke har noget med dem at gøre, en jeg kan som borger tage afstand fra at man giver politiet skyld for at fremprovokere handlinger der er planlagt i forvejen, og når man ikke kan gøre mere for at straffe de skyldige så er det fordi vores retssystem hellere ser skyldige gå end uskyldige blive dømt.

Det der med at betragte de unge som børn har ingen betydning i og med de forældre der syntes at de skal beskyttes som børn ikke selv gør noget for at forhindre, at deres poder begår kriminalitet, ja de forsvarer det endda. Jeg har set 12 årige udøve vold og hærværk med en hidsighed der gør det svært at betragte dem som sagesløse børn.

Først fremstilles løsladelserne som uskyld og nu igen som uskyld fordi det ikke kunne bevises - det tror da pokker at det ikke kan bevises når de bar masker og politifolkene var under beskydning med maling, brosten osv.

Det er individernes skyld der ikke kunne bevises juridisk, men gruppens skyld og tilhørsforholdet til ungdomshuset kunne enhver se på TV så stop bare med det lommeprokurator pjat.

Molokyle du vender altid alting rundt til hvad andre har gjort i stedet for at forholde dig til kendsgerneingerne, men du vil måske påstå at det var marsmænd der lavede optøjer.

Dortheavej: Når politiet står over for en større gruppe der nægter at efterkomme givne anvisninger er de nødt til at bruge de magtmidler de har til rådighed og som er rimelige. Da de unge var trængt ind valgte man jo at lade dem være.
Da havde de nok også opdaget at det var et mediestunt der bl.a. skulle miskreditere politiet. Hvorfor ellers det Pippi Langstrømpe fis, der skulle illudere at de alle var små børn. 15 årige som der var flere af gider vist ikke det der længere.

Jeg afskyr når nogen tager sig selv til rette i ly af demokrati og retssystem for netop at bekæmpe det samme og jeg afskyr endnu mere når nogen forsvarer sådanne ting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 14:18

Du benægter 'sandheden' BjarneD. Min 'kendsgerninger', som du spydigt kalder dem, er fra Ritzaus bureau og hvis der er nogen der roterere rundt med dem som en overpyntet islagkage og tillægger mig motiver jeg ikke har, så er det dig.

Var du inde at tælle maskerede BjarneD ...næeh vel? Så er antallet af maskerede urostiftere, som mine postulater fra Ritzau, altså rent gætværk fra din side efter at have set tv billeder.

Billederne var præcis, som mine indlæg hér i tråden: Redigerede

Citat
Det handler ikke om Politiet, men om at nogle unge udøver vold, dels for at forsvare deres tilstedeværelse i en bygning de har misbrugt som base til politisk vold.

Du skriver selv 'nogle' unge hvor du burde skrive 'nogen' og derudover har du ikke belæg for din påstand. Hvis der skulle findes en politisk 'intelligensia' i miljøet omkring ungdomshuset, som alene har det formål at mane til optøjer, så har den næppe 'base' i ungdomshuset selv.

..og skal jeg nu gentage mig selv om, hvorfor politet lod dem være? Fordi en flok nazister var på vej for at give de unge bøllebank:
Citat
var der ifølge gratisavisen Datos oplysninger også uindbudte gæster i form af en større gruppe nynazister.

Det bekræftes af Flemming Steen-Munch, talsmand for Københavns Politi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 14:44

Ja, ja gå du bare efter mig fordi jeg modsiger dig.

Enhver idiot kunne konstatere den vold der blev udøvet af maskerede personer og er TV ikke nok så ligger der masser af filmklip på YouTube.

Vi får ikke gratisaviser her ude på landet så jeg kan ikke modsige dig, men hvis der er en der fornægter kendsgerningern e så er det dig Molokyle og ikke mindst med dine ubehjælpsomme forsøg på at give politi og myndighederne skylden for de ulovligheder brugerne af ungdoimshuset begår.

Er der ikke også noget med en ulovlig radiosender der ikke kan stoppes fordi det vil vælte ned med farligt gods fra husets tag hvis nogen vil ind og fjerne den.

Jeg syntes ikke om at dine skiftende og gentagne fordrejninger og benægtelse af fakta, og slet ikke når du vil gøre mine udsagn til spydige (din opfattelse) og det er da morsomt at du sætter apostrof på sandhed og kendsgerninger i og med apostrof normalt bruges på fremmedord, men det er det vel også for dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 15:37

Dette har jeg aldrig givet udtryk for:
Citat
..forsøg på at give politi og myndighederne skylden for de ulovligheder brugerne af ungdoimshuset begår.

Det er grebet ud af den blå luft.

Du genereliserer derimod konstant:

1.) de pågældende unge ikke lærer at ting koster på et tidspunkt hvor mange der meget dårligt stillet får afslag på rimelig hjælp.
Den autonomi der dyrkes er ikke af den positive slags da de selv vil sætte dagsordenen for alt, men samtidig kræver at samfundet skal stille el, vand og varm etil rådighed for dem.
Hvis man vil melde sig ud af samfundet så må man vise at ens alternative samfund kan stå alene ellers er det bare forkælelse og nasseri.

2.) de unge når de går til angreb på deres "fjender" iført masker og styrthjelme.

3.) At støtte ungdomshuset og dets såkaldte ungdomskultur er at støtte vold og anarki.

4.) kommandocentral for autonome stormtropper.

5.) Er der heller ingen af jer fortalere der kan forstå, at Ungdomshuset på Jagtvej anvendes som base for voldelige demonstrationer

6.) Uanset hvad man benævner dem, børn eller uinge så omtaler jeg de der med Ungsomshuset som base skaber borgerkrigslignende tilstande i gaderne.

..osv. til du når frem til konklussionen:

7.) ulovligheder brugerne af ungdoimshuset begår.

Du sætter lighedtegn mellem autonome og ungdomshusets brugere.

Intet kan være mere forkert og en misforståelse af situationen på Nørrebro.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 15:42

I sin tid, da det var Christiania debatten havde fokus på, da var alle christianitter enten narkomaner pushere eller rockere.

Jeg synes at denne aktuelle debat bærer lidt i samme retning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-01-07 15:50

Jeg har ret til at generalisere fordi debatten handler om hvorvidt man skal stille huset til rådighed når en større gruppe af brugerne udøver vold med base fra ungdomshuset.
Det er fakta og er det det handler om.
Hvis alle ikke deltager i optøjer så støtter de dem helt åbenbart.

Jeg står ved hvad jeg har skrevet i modsætning til visse andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-07 09:14

Jamen, det ska' du ha' lov at mene BjarneD. Jeg vil så blot påpege at du tager fejl i din antagelse: "..en større gruppe af brugerne udøver vold med base fra ungdomshuset."

Det vil være det samme som at påstå, at alle de Brønby fans som laver optøjer efter udekampene har base på Brøndby stadion. Dette tror jeg på det bestemteste at stadionledelsen vil undsige.

Politiet har også gennem tiden haft endog meget travlt med at koble unge som stimler sammen til ungdomshuset:
Citat
En samlet erstatning på 135.000 kroner er konsekvensen af en masseanholdelse af 47 mennesker under en fest ved Knippelsbro i København sidste år.

Nogle af de anholdte blev først løsladt igen efter 11 timer.

Erstatningen følger taksten for uretmæssig anholdelse, oplyser statsadvokaten for København.

Misforståelse
De unge blev anholdt om aftenen den 13. august og sigtet for uorden. Det skete efter forudgående uro ved Ungdomshuset på Jagtvej 69.

Siden blev alle sigtelser frafaldet, og politidirektøren beklagede anholdelserne som en misforståelse.

En anden masseanholdelse foretaget af Københavns Politi af 179 personer i februar sidste år under en demonstration mod Dansk Front i Hillerød endte også med, at alle sigtelser blev opgivet.

ritzau

Næeh.. fakta er:
Citat
Ungdomshuset blev til i 1982, hvor Københavns Kommune overlod brugsretten til bygningen på Jagtvej 69 til de unge. I 2000 bliver bygningen solgt til Human A/S, der året efter videresælger til den kristne frimenighed Faderhuset. Siden da har Faderhuset kæmpet for at få huset ryddet.

Havde det nu været et alm. lejemål havde man ikke kunne sætte beboerne ud, når først de havde haft kontrakt i 2 år, uden først at have fundet dem en anden bolig. Dette gælder iflg. lejeloven.

..og så kunne der være kommet nok så meget ny ejer. En ejer kan ikke bare smide lejerne ud, fordi man vil bruge huset til noget andet. Ejendomsret eller ej.

Derfor finder jeg argumentet om 'den hellige' ejendomsret ret tyndt i forhold til hvad 'problemet' for de unge drejer sig om: Et kulturelt værested og 'helle' for ungdommen på Nørrebro.

..men det er selvfølge lettere for myndigheder at løse spørgmålet ved at flytte fokus til alle andre ting end, hvad det handler om for brugerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-02-07 02:10

Ja, denne tråd står jo nok og trænger til en lukning..men jeg aner ikke hvem/hvad jeg skal godtage som et svar?
Måske er der ikke noget svar?
Måsker er der ikke nogen der kan svare?
...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 10:03

Debatten om et ungdomshus ..eller flere? ..i København, er nok ikke slut lige med det første

Selv finder jeg det lidt sørgeligt at de unge ikke 'slog til' ifbm. tilbudet om lokalerne i Stevnsgade.
Jeg forstår nu godt at de unge syntes det var lige at gå over stregen, at fratage dem deres 'fristed' uden kompensation, kun for at forlange at de skulle købe sig ind et andet sted. Det er jo ikke en ungdoms- eller sportsklub, hvor man betaler kontigent for at få adgang til faciliteterne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 10:16

Mangorossa.....

Et spørgsmål som dette KAN aldrig besvares

Så SKAL det det sendes til de evige jagtmarker, er der "kun" at acceptere en kommentar der har "bragt" noget i debatten

På et eller andet tidspunkt mister det jo også sin aktualitet.....

God Søndag

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 04-02-07 18:26

Forleden dag holdt de unge en demonstration - FREDELIG! de havde endda nogle til at gå og samle skrald op efter dem. :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 18:42

Nanabanana -> Regn IKKE med ..at 'modstandere' af ungdomshuse viser samme konduite ( http://da.wikipedia.org/wiki/Konduite )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-02-07 23:41

Nej, det skal man nok ikke forvente at de gør..
Jeg glæder mig over at de unge holder fast og bliver ved med at kæmpe...det er sgu da en god egenskab

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-07 23:48

Der er vist en der er gået i selvsving for at være ung med sine poder.
Fatter ikke at du kan forsvare de voldelige samfundsomstyrtere, der kører med klatten i ungdomshuset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 09:19

..og jeg forstår ikke, at man slår alle de unge i hartkorn med maskerede voldelige ballademagere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-07 10:07

Citat
..og jeg forstår ikke, at man slår alle de unge i hartkorn med maskerede voldelige ballademagere.

Det gør man fordi bl.a. maskerne gør det umuligt at se hvem der er hvem og de opholder sig jo samme sted.
Hvis der er "uskyldige" brugere af ungdomshuset har de i hvert fald nogle meget voldelige venner der kæmper for deres sag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 10:45

..og?

Fordi der er brådne kar i f.eks. forsvarets matrielkommando eller blandt privatpraktiserende kirurger, nedlægger man da ikke hverken forsvar eller sygehusvæsen eller lægger alle ansatte i disse brancherfor had.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-07 11:43

Molokyle du trænger til at komme ud i den virkelige verden i stedet for de pseudokulturer du dyrker.
Brådne kar er der alle steder, men fordi nogle få er galt på den et sted kan man da ikke sammenligne det med at nogle i en helt anden sammenhæng bruger vold for at kæmpe for deres sag.
Jeg kunne komme med psykologisk/pædagogiske argumenter for hvorfor det er uacceptabelt, men den form for argumentation er jo håbløs i sammenhængen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 14:29

HALLO ... jeg levet faktisk dér i den virkelige verden hvor det gør ondt:

Ingen penge at 'gøre godt' med.

Kan liiiiige holde skindet på næsen.

Bli'r set 'ned på' af bedsteborgere, som mener jeg er et 'slet' og 'dovent' menneske.

Kom ikke hér og belær mig om livets 'pseudokulturer', som de udfolder sig i medier og på sidelinjen i ejerboliger og villakvarterer; beboede af 'hårdt abejdende' (*LOL*) samfundsstøtter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-02-07 23:52

Bjarne, nu er du dælme ude (igen) hvor du ikke kan bunde.
Hvem er det liige der nærmest, den virklighed, som vi taler om?
Hverken du, eller jeg...
Kan godt være jeg ikke kan se virkligheden, men jeg ser det ud fra min virklighed og det har intet med at gøre, at jeg vil være ung med mine poder (jeg er stadig ung indeni, for jeg har min dagligdag blandt ungdom og nutid)
Du har en lidt træls måde at debatere på- det handler vel ikke kun om at have ret, men at belyse tingene.
Jeg vil også tro at Molo der nærmest den virklighed vi taler om...har du nogensinde siddet med røven i vandskorben og måttet kæmpe for din tilværelse?
Hvis ja, ok...tillykke!
Hvis ikke....så lyt og lær!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 09:07

Snærversynethed og intollerance hænger sammen med uvidenhed. Som jeg ser det, er det drivkraften bag den siddende regerings politikere, at man er sig selv nærmest under dække af liberale floskler om 'frihed for den enkelte'. Man taler om 'frie valg', hvor der reelt ingen er. Man kan f.eks. selv 'frit' vælge privathospital, 'frit' vælge om man vil have bil eller sommerhus og de unge kan nu 'frit' vælge at miste deres ungdomshus ...eller slås for det.

Jeg forstår som sagt, men billiger ikke, deres metoder. Alligevel har jeg svært ved at se, at de havde andre muligheder. Uden aktioner var de lige så stille blevet kørt ud på vigesporet. Der havde ikke været nogen 'fond', intet alternativt hus, ingen steder at blive 'hørt' som gruppe, ingen plads i avisspalterne og radio/tv. Samfundet ville have givet dem 'fuck-fingeren' uden så meget som een havde gidet debatere, om vi skal have et rummeligt samfund med plads og overskud til dem med andre (kultur-)værdier end de som udstikkes af overklasse Danmark og magteliten. Derfor er bl.a. ungdomshuset på Nørrebro et 'sundhedstegn' i mine øjne.

Jeg er godt klar over at man hellere ville have set de unge som gæster i Hr. Mærsk's Operahus, som vi rask væk smider over 100 milioner efter om året, men dels tvivler jeg på Operaen rummer nogen som helst kulturel værdi for det danske samfund, dels er det de færreste unge som et par gange om ugen kan betale de 1.200 til 2.500 kr til en billet for at blive underholdt af Tryllefløjten.

Bad man urmageren 'forhandle' med de som ville tilrane sig hans ejendom? Næeh.. man klapper i sine små fede fingre over, at han greb til den ultimative vold og skød tre mennesker. Når et par unge kaster brosten og maling efter politiet der som magtredskab for en fanatisk religiøs forening med uigennemskuelige motiver fratager dem det som de mener er deres hus, så får det ligusterfacisterne op af stolen og de unge sidestilles med voldslidderlige samfundsomstyrtere der bare skal ha' et lag tæsk og gerne med politiets accept; af en flok nazibødler fra forstæderne.

Undskyld, men jeg har svært ved at se resonnen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 11:20

Hvem er det lige der debatterer subjektivt?
Ja det er da træls når andre ikke vil acceptere argumenter hvor en vigtig del er fjernet - nemlig at ungdomshuset på jagtvej er base for voldelige samfundsombrydende elementer.

Mangorossa, nord for Horsens Fjord oplever man ikke den vold og ej heller hvor jeg bor, men jeg bliver eddderspændt rasende når jeg hører sætninger som "drenge er jo drenge" (selv om der er piger med), og "de skal jo lige afprøve deres grænser", jo, men den grænseløshed der ligger i at acceptere at unge udøver vold for at fremme deres synspunkter er altså for grænseoverskridende.

Og lad nu være med at tro, at I er i overtal med jeres synspunkter fordi der ikke er ret mange der siger imod.

Molokyle dine udfald imod bilister, operagæster og andet borgerskab har intet med dette at gøre og jeg forstår godt at Mærsk ikke skød penge i et "flot ungdomshus"!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 15:32

Gu' er jeg subjektiv

Jeg giver blot mit B-7 med ..præcis som du BjarneD ...selvom du tager grueligt fejl:
Citat
...ungdomshuset på jagtvej er base for voldelige samfundsombrydende elementer.

Nej, nej og atter nej: Ungdomshuset er et igennem mange år virkeligt velfungerende værested, kuturhus, musik-forum, 'rasteplads' for unge, som ik' liiiige passer ind på den borgerligt etablerede 'scene'.

..og 'udfald' mod debatører, som hylder 'lov & orden', 'politisk korrekthed' og som er blinde for kontroversielle definitioner af demo (-..betyder faktisk FOLK(-elige)) -strationer (..MANIFESTATIONER) ...er ude af trit med den virkelighed, de burde forholde sig til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 15:38

Politiaktioner mod uønsket ballade ..er som jeg ser det : Symptombehandling.

...ikke en 'løsningsmodel'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 15:47

Tager jeg fejl i at de såkaldt autonome holder til i Ungdomshuset?
Tager jeg fejl i at disse autonome har anvendt pøbelvåben (brosten og molotovcocktail) mod politiet?
Tager jeg fejl i at den demonstration hin voldsomme lørdag på Nørrebro (husker ikke datoen) var til støtte for ungsomshuset og at en stor gruppe af demonstranterne var maskerede og anvendte ovennævnte våben?

Jeg går ind for retten til at demonstrere og i høj grad for at modsige politikerne, men jeg accepterer ikke vold for at blive hørt/få ret!

Eksempelvis var jeg på samme side som demonstranterne efter EU afstemningen (man ved nok hvilken jeg mener), men jeg var på politiets side da det gik galt for deres handlinger forstod jeg, men ikke demonstranternes - noget af et paradoks.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 15:54

Citat
Politiaktioner mod uønsket ballade ..er som jeg ser det : Symptombehandling.

...ikke en 'løsningsmodel'.

Jo - de skal bare bruge de midler de har til rådighed (det gælder også overfor rockere, neonazister osv....)

Om de unge "får" huset eller ej er i "realiteten" underordnet - men "princippet" er IKKE.....

Bagefter finder de blot noget andet de vil ændre på - uanset om de derved overtræder "gængse "regler.....

Revolutioner hører ulande og fortid til......

Det hører IKKE hjemme i et demokrati....

Citat
politiet der som magtredskab for en fanatisk religiøs forening med uigennemskuelige motiver fratager dem det som de mener er deres hus

Den er GROV "Molo"

Det ER det politiet er her for - det har "en fanatisk religiøs forening" INTET med at gøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 17:40

refi ->
Citat
..det har "en fanatisk religiøs forening" INTET med at gøre

Joeh... dét er lige nøjagtigt; hvad det har !

Citat
..de skal bare bruge de midler de har til rådighed

..og dét gør de !

..hvem snakker vi om? Politi ...eller 'røvere'?

'Principielle' beslutninger er afskåret fra 'sund' fornuft og dialog

..netop fordi: De er 'principielle'

..og 'gængse' regler er 'gængse', fordi de med selvsagt samme begrundelse er: 'Gængse' (vedtagne/konforme/ufravigelige)

Man må sprænge rammer, hvis der skal kunne opnås en synergi, som gør at vi alle føler at vi har:

"Et liv som er værd at leve ..og har indflydelse på dette liv ...i ord og handling!"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 17:42

refi ->
Citat
Revolutioner hører ulande og fortid til......

Det hører IKKE hjemme i et demokrati....

Hvem har lært dig dette sludder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 17:44

MIN sunde fornuft

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 17:49

Citat
det har "en fanatisk religiøs forening" INTET med at gøre

Citat
Joeh... dét er lige nøjagtigt; hvad det har

Det er da en gang ævl.....

Om så det havde "fru Pedersen" der ejede huset ville det ændre en tøddel....

DET ER IKKE DERES HUS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 17:49

refi -> *LOL*

Tillykke ..og velkommen til år 0

..dér hvor den rette demokratiske ånd forhindrer revolution, ...eller 'anderledes' tænkende.

Elitære styreformer med 'lov & orden' kender jeg alt for godt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 17:53

Jamen det er da godt du har lært noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 17:53

Ps. ..og BjarneD:
Citat
Tager jeg fejl i at de såkaldt autonome holder til i Ungdomshuset?

JA !

Citat
Tager jeg fejl i at disse autonome har anvendt pøbelvåben (brosten og molotovcocktail) mod politiet?

JA !

Citat
Tager jeg fejl i at den demonstration hin voldsomme lørdag på Nørrebro (husker ikke datoen) var til støtte for ungsomshuset og at en stor gruppe af demonstranterne var maskerede og anvendte ovennævnte våben?

JA !

Det du har 'læst' er en forløjet virkelighed !

..og SÅ forstår jeg bedre din 'harme' ...hvis du tager disse usagn for 'gode varer'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 17:57

refi ->
Citat
Om så det havde "fru Pedersen" der ejede huset ville det ændre en tøddel....

Joeh... det ville det i høj grad ...spørg selv fru Pedersen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 17:58

Det er sandelig ikke noget jeg har læst. Jeg har set det på TV, hvor naboernes udtalelser jo bekræfter at sådan er det.

Molokyle, du er vist i fornægtelse af virkeligheden her og lader dig mislede af de autonomes propagandamaskine.

Hvis TV optagelserne er fordrejede ville man nok have hørt et og andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 17:59

Nåeh... nej : Hun ville jo ikke argumentere, men blot holde på sin 'ret'

Konfrontation og 'tro' er da også bedre end dialog med de mennesker man lever iblandt ...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 18:01

BjarneD ->
Citat
Jeg har set det på TV

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 18:05

P.S.! De videooptagelser jeg har set på YouTube taler deres eget sprog og især de der er lagt på af tilhængerne er meget sigende.

At de autonome ikke kaster med brosten og molotovcocktails er noget tilsvarende benægtelse af at
jorden er rund - må vi lige være her. De autonome har endda ved flere lejligheder taget ud i landet og har gået til angreb på politiet når de var færdige med at lave medister ud af racister og nazister.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 18:05

BjarneD ->
Citat
..naboernes udtalelser jo bekræfter at sådan er det.

Naboer, som sér deres 'friværdi' forsvinde ud i forstæderne glemsel...er næppe 'interesseret' i, at støtte de unge 'ballademagere' bli'r boende nær matriklen?

Dette kan man næppe fortænke dem i ..BjarneD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 18:08

Hva' med om de selv flyttede væk fra kvarteret?

..når nu de ikke kan udholde larmen fra andet end deres BMW?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-07 18:10

Jeg vil liiiigen indskudsbemærke; at jeg så godt kender 'typen' som flytter til eksempelvis Vesterbro og vil have narkomanerne flyttet UD på landet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 18:11

Åh lad da være med dit narreværk, jeg boede og arbejde i Kbhv. da de startede optøjerne ved det Mekaniske Musikmuseum og så selv hvad der skete og det er kun blevet meget værre.

Din grinesmilie tjener dig ikke til ære !

....og dine seneste bemærkninger fortjener kun foragt og får mig til at tro at det for dit vedkommende handler om dyb misundelse.

Ud med de ballademagere!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-02-07 23:15

, noget jeg synes er en rigtig træls egenskab hos nogle mennesker, er sort/hvid-syn...

Bjarne, hvorfor VIL du ikke se noget som helst positivt i, at de unge mennesker har et værested i Kbh?

Ingen mennesker er perfekte og der skal være plads til fejltrin.
De såkaldte revolutioner du du så hårnakket påstår er gammeldags og ulandværdige, vil jeg da nødig undvære...er du tosset, så kom vi aldrig videre.
Det er da oprøret og spørgsmålstegnene, der gør at vi ikke står i stampe.

Næh, længe leve ungdommen,...hvad skulle vi gøre uden dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-07 23:35

Hvordan kan du lukke øjnene så meget i, at du ikke ser volden som jeg bestemt ikke kan affærdige som uperfektes fejltrin. Det er planlagt og det er særdeles ondsindet overfor både naboer og de politifolk der udfører deres arbejde.
Jeg ser bestemt ikke tingene i sort/hvid og er forfærdet over den tiltagende aggressivitet hos unge mennesker, som desværre ofte bliver bagatelliseret af deres forældre, hvoraf en åbenbart mente at det var i orden da politiet har skjolde de kan beskytte sig med.
Ud over volden begåes der et omfattende hærværk på beboernes ejendele, køretøjer (børnecykler), affaldscontainere og ikke mindst politiets køretøjer og uniformer, hvoraf jeg betaler skat til de sidste og er med til at dække andre ødelæggelser via det forsikringsmæssige, som alle forsikringstagere jo direkte eller indirekte betaler til.
Jeg har aldrig haft en høj løn og har måttet gøre en indsats for alt hvad jeg ejer og når jeg kører bil og har eget hus (nedl. landejendom) så er det i kraft af ihærdighed og afsavn så jeg syntes slet ikke om hvad der foregår og køber ikk ejeres latterlige bagatellisering af det der sker. Sort/hvid syn, bevar mig vel og puds brillerne og grav voksen ud af ørerne for her er der nogen der ikke fatter en brik og ikke vil erkende deres eget ansvar.
Voldelige og destruktive demonstrationer tjener kun et formål og det er at udvise foragt for samfundet og samfundet består jo altså af alle os derikke har meldt sig ud af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 23:45

Hopper lige af gyngen - skal ud og rydde et hus

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-02-07 01:23

Jamen Bjarne..jeg orker ikke at diskutere med dig, for vi når vist aldrig til et punkt, hvor vi bare tilnærmelsesvis møder hinanden..
Men en ting vi kan blive enige om er: vi er ikke enige...overhovedet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 10:04

BjarneD -> Det har intet med misundelse at gøre ...men retfærd, når jeg 'forsvarer' de unge på Nørrebro, narkomaner på Vesterbro, hjemløse grønlændere på Chrisianshavn, psykisk syge voldsmænd mm.. Det er simpelthen en reaktion på, at de som burde have mest overskud til at forstå, vise tolerance, hjælpe og vise storsind, i stedet; stædigt holder fast i privilegier og påberåber sig lovens bogstav, som argument for dette.

Var det ikke vor Statsminister som i sin valgkamp plæderede for, at der skulle være 'økonomisk råderum' og overskud hos såvel stat som i virksomheder, samt 'luft' i økonomien for mellemindkomsterne, FØR man kunne bedre forholdende for de 'fattige' og 'svage' (..læs; asylansøgere, kontanthjælpsmodtagere på starthjælp, psykisk syge, hjemløse, narkomaner, håbløse alkoholikere mv. )? Dette overskud har nu været der LÆNGE, men hvor bli'r viljen til at rette op af?

"Vi giver flere penge end sidste år" lyder standardsvaret fra politikere i regering og støtteparti. Logik for burhøns, at bliver der flere 'svage' så bliver der også større udgifter for staten. Det har INTET med 'øget indsats' at gøre.

Jeg hører ofte argumenter som: Vi skal hjælpe de som har behov for hjælp. Nasserøvene skal ha' et los i røven. Når man så spørger hvem de tænker på? Så kommer det frem, at kun de som lider større nød end børn i 'Dafur' bør have hjælp.

Jeg mener man bør hjælpe FØR der virkelig bliver behov for hjælp. Derfor skal de unge også ha' et ungdomshus på egne præmiser ...da især nu, hvor man har råd til en sådan 'luxus'.

Man bygger motorveje, broer, Operahus, tv-by for milliarder, men et undomshus? Næeh... nej sådan en bande ungdomsforbrydere må da selv til lommen, hvis de vil har et hus at slå på tromme i.

Vi er ved at opbygge et samfund, hvor den stærkes 'ret' ikke længere giver mulighed for et anstændigt liv for de som står uden indflydelse: De unge, de syge og de fattige.

Det er dette jeg vender mig imod. Ikke at folk selvfølgelig skal ha' lov til at tjene 'kassen', rejse jorden rundt, anlægge golfbaner i millionklassen i deres baghave eller æde sig ihjel. Blot synes jeg det ville klæde dem at række 'bunden' en hånd, eksempelvis i form af et ungdomshus.
Er det for meget forlangt?
Er det misundelse?
Nej, det er anstændighed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 10:09

..og mine smilies sætte jeg altså præcis som jeg har lyst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 11:16

Mangorossa, hvordan havde du forestillet dig at du kunne diskutere et emne hvor du på forhånd har fravalgt den del af fakta, der gør netop "Ungeren" problematisk.
Rote Arme Fraktion ville også ændre udviklingen!

Det er aldrig synd for nogen der bruger vold som overtalelelsesmiddel og at I er nogen der hårdnakket benægter ændrer altså ikke på fakta vedrørende ungdomshusets beboere og argumenter som at ejendomspriserne hos naboerne falder indikerer at der er tale om den gammelkendte kriminelle adfærd: BENÆGT, BENÆGT, BENÆGT! Ejendomspriserne er en ting noget helt andet er at det er folks hjem der rystes af voldelige optøjer og jeg syntes ikke at det er i orden at man ødelægger hverken BMW'er eller Trabanter.

Gadens parlament har aldrig rusket op i nogen så udviklingen kunne komme videre.
Hvis disse unge havde ladet være med at lege krig med politiet ville de penge det har kostet kunne have gjort godt for mange stakler i dette samfund.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 13:15

Gadens parlament?

Jeg var tilfældigvis til stede ved 'borgermødet' i Stevnsgade for nogle uger siden, hvor 'naboer' protesterede mod planer om at lægge det 'ny' ungdomshus netop dér.

Flere jeg talte med var IKKE naboer, men 'sympatisører' som ville 'støtte' naboerne

En lille grå gammel dame blev da også på tv præsenteret som 'fortaler' for de unge, da hun var/er nabo til ungdomshuset på Jagtvej. Hun argumenterede for, at hun ikke synes de ungede larmede og at hun aldrig havde hafrt problemer med støj i forbindelse med arrangementer i huset.

Hun blev vredt for åben skærm afvist af en af 'de nye' naboer med denne svada:

Citat
JEG har et barn som sover meget let. Vi kan i vores familie ikke leve med at vort barn ikke kan sove fordi de unge skal feste.

Hvis man bor i en storby og har et 'sart' barn der ikke kan sove i 'støjfyldte' omgivelser, vil jeg mene at det er bedre at flytte væk fra byen.
Det kan ikke være meningen at byen skal flytte væk

Selv er jeg vokset op ved siden af en produktionsvirksomhed i et VILLA-KVARTER, hvor maskinerne startede kl. 22.00 og slukkedes kl. 6.00 (..nok mest fordi at så kunne man ikke 'se' forureningen fra de ufiltrede skorstene) Haved dette været for generende for mine forældre, min bror eller jeg? Tjaeh... så havde vi måtte flytte. Sådan er vilkårene nu en gang for at mennesker bor tæt.

Ligeledes med tilflyttere i Vester- og Nørrebros bydele. Larm, narkomaner, tyveknægte osv. følger med, når man flytter til en storby. Hvis du spørger ældre beboere i pågældende distrikter vil de nikke genkendende til at spekulanter og velhavere har 'ødelagt' deres nærmiljø, med nedlagte legepladser, lukkede gårde osv. til følge, for at der skal være ro til søndagsslapperater med vennerne nordfra og parkeringspladser til deres biler, som man ellers kunne tro de kunne undvære, nu de er flyttet tættere på deres arbejdsplads med gode offentlige transportmuligheder. Argumenter for de bilers berettigelse de ellers slog på tromme for, da de boede i Vallensbæk eller andre omegnskommuner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 13:17

Ps. ..og jeg kender støjniveauet på Jagtvej/Stevnsgade i myldretiden. Der skal saftsusende mig mere end en indendørs rockkoncert til at overdøve dette støjhelvede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 13:31

Sagens kerne er stadig at voldelige elementer har base i ungdomshuset.
Lad nu bare være med at køre på småborgerlighed og den slags.

Brugerne af ungsomshuset må uanset deres selvstyre acceptere samfundets spilleregler, som kun kan ændres med demokratiske metoder.

I mit univers er der plads til alle under forudsætning af, at de selv vil udsvise tolerance og det er jo lige det at disse "unge" ikke vil.

I øvrigt påstår støtter/brugere af ungsomshuset, at man ikke kan tage afstand fra vold fordi den aktionsgruppe der styrer huset er så bred, at man ikk ekan tage den slags forbehold, hvilket indirekte bekræfter at der er voldelige kræfter og at man accepterer det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 13:57

Hele samfundet som helhel accepterer dermed også som følge af din argumentation; 'voldelige kræfter'.

Sikke noget sludder

De unge kan da ikke tage sagen i egen hånd, da de dermed (med rette) vil blive beskyldt for at begå selvtægt. At de derimod tager afstand fra afstumpet vold har de forlængst bevist. Hvilket er mere end man kan sige om det samfund som seriøst anbefaler gennemførelsen af en lov, som giver borgerne ret til at bevæbne sig med pebberspay til 'forsvar' (Citat: Pia Kærsgaard , politiker) eller som billiger at man benytter ulovlige skydevåben for at beskytte sin personlige ejendom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 13:59

Voldelige kræfter må altså godt have til huse på Christiansborg, men ikke blandt alm. borgere?

...eller hva' er det nub lige du mener BjarneD?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 14:26

De kører i ring med de samme tomme argumenter hvor du kritiserer vores demokrati og nu er det politikerne der er voldelige. Ikke underligt at den politiker du nævner vil gå ind for at udruste borgerne med forsvarsmidler da hun netop har været overfaldet af antidemokratiske kræfter.

Du kan ikke lægge mig ord i munden for jeg er ikke enig i at man skal udruste borgerne.
Vores grundlov ridser grundigt op hvem der skal tage sig af hvad, men dine meningsfæller, de autonome mener jo at Politiledelsen overtræder grundloven ved at have en mening om hvordan problemerne løses.

Sjovt nok har de autonome, hvis eksistens du benægter i din Don Quijote kamp, meget til fælles med Johnny Hansens drenge - begge forsøger at misbruge demokratiet til at ødelægge demokratiet.

Hvad jeg mener er da vist tydeligt da jeg ikke flakker rundt for at finde argumenter der ikke findes.
Det er den vold som en gruppe af husets brugere anvender jeg er imod og jeg er imod resten fordi de ikke vil tage afstand fra volden.

Det her er lige som de autonomes egne fantasifulde støttegrupper som f.eks. da en gruppe præster maner til at finde en fredelig løsning og straks er det "Præster for Ungdomshuset". Jeg foretrækker at tro at årsagen til at præsterne appellerer til politikerne er, at de vil skåne naboerne og disses børn og at man allerede har indset at brugerne af ungdomshuset er hinsides pædagogisk rækkevidde.

Ok jeg bøjede det lidt, meeennn det er jeg ikke ene om
http://www.jagtvej69.dk/?PR%C6STER_FOR_UNGDOMSHUSET

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 14:34

Da nogle ikke er gode til at læse indenad vil jeg lige fremhæve disse:
Citat
Vi ved, at mange har fundet inspiration i husets kreative miljø, men også at mange beboere i området er utrygge ved nogle af de udadvendte aktiviteter.

Citat
som vil gøre Nørrebros beboere til gidsler

Citat
Ungdomshuset renoveres, så at det fremtræder mindre truende i lokalmiljøet, både hvad angår bygningens ydre fremtoning og aktivitetsmæssigt.

Når "præste-støtterne" mener sådan kan det vel næppe være særlig rosenrødt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 14:48

Citat
Ikke underligt at den politiker du nævner vil gå ind for at udruste borgerne med forsvarsmidler da hun netop har været overfaldet af antidemokratiske kræfter.

..ville jeg nu udlægge som:

Ikke sært at bemeldte politiker går ind for selvtægt og pebberspray:

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-5886750.html

..men dét må man godt hvis man tilhører magteliten, men det er åbentbart moralsk forkasteligt hvis man synes det er i orden at nogen sympatisører forsvarer sig mod nazisters fremfærd med brosten?

Dernæst ...læs som du lyster:
Citat
..beboere i området er utrygge ved nogle af de udadvendte aktiviteter.

...Nørrebros beboere til gidsler.

..aktivitetsmæssigt.

Hvilke beboere ...hvilke udadvendte aktiviteter? Lovligt anmeldte demonstrationer?

Det får åbentbart lov at stå hen i det uvisse og da kan man jo udlægge det som man vil.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 14:54

..og så for Gud ved hvilken gang:

De autonome har IKKE base i ungdomshuset. Det har de unge på Nørrebro!

Der kan forekomme sammenfald, dette benægter og billiger jeg ikke og kan kun beklage, men at det skulle være en 'røverhule', som du prøver at fremlægge det. Dén køber jeg simpelthen ikke.

Fat det dog BjarneD

Der bor f.eks. også andre i Ishøj, Gjellerupplanen, Voldsmose og Kokkedal end psykopatiske indvandre gadebander af unge, som terroriserer nærmiljøet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 15:06

En ting er, at forstå hvorfor andre har et synspunkt og noget andet er at være enig.

Det kan jeg ikke forlange, at du forstår da du kun kan se tingene ensidigt.

Det glæder mig overordentlig meget, at du kan se, at disse præster har uld i mund og læg mærke til at det er ungdomshusets brugere der kalder dem"Præster for ungdomshuset" når de i virkeligheden er både og hverken eller (nu ved vi hvorfor mange præster stemmer på B).
Disse præster har formuleret en slags fredsplan og sikkert formuleret så de ikkekan kritiseres af nogen.

Du kan udlægge det der står i avisen, men du kan ikke udlægge min mening. Jeg tror ikke på aggressivt selvforsvar og ved at forbryderne vil være de første til at anvende evt. selvforsvarsvåben, hvilket i øvrigt allerede er sket.
Min mening er baseret på viden mens Pia's sikkert er baseret på følelser og mange er enige med hende fordi de ikke kender mentaliteten hos mennesker, som uden skrupler anvender vold.
Hvis man er i besiddelse af et våben (i en given situation) skal man vide, at enten bliver man voldsmand (drabsmand) eller også bliver man offer fordi en der mere skrupelløs fratager en våbenet og bruger det imod en, eller også får det den skrupelløse til at bevæbne sig endnu kraftigere.

Tryk avler modtryk og det gør det også hvis man farer ud på gader og veje og provokerer politiet - der er ku en løsning og det er at tage afstand fra volden og respektere de mennesker der er ansat til at beskytte os.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 15:16

Hvad er det lige de autonomer er i denne sammenhæng?

Mig bekendt er det nogle der vil styre og bestemme alting selv og som ikke er underlagt autoriteter.

Passer det ikke på beskrivelsen af konceptet i ungsomshuset?

Jeg kan læse mig til, at brugerne af ungdomshuset fører en kamp, hvor man hele tiden gør opmærksom på at de der går ind i kampen skal følge metoderne i de grupper de tilslutter sig.
Ingen bruger betegnelser som juridisk kan udlægges som opfordring til at bruge vold, men rent forstandsmæssigt er der ingen tvivl.

Jeg taler imod vold og I naive postulerer ungdomskultur og uskadelighed bortset fra at man generer borgerlige naboer. yarkkk!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 20:51

Glæder mig at du er enig i, at 'lovlig' pebberspay blot vil være et kærkomment våben for banditter

Autonom betyder selvstyrende og i den kontekst har du ret, når det kommer til hvorledes de unge ønsker deres hus drevet. Imidlertid er 'autonome' i pressen blevet defineret som maskerede stenkastende urostiftere uden for pædagogisk rækkevidde, hvilket i forbindelse med ungdomshuset daglige 'medarbejdere' er lodret forkert. Sikkert derfor du et eller andet sted går 'galt i byen' med dine betragtninger over, hvad ungdomshusets brugere egentlig er for 'typer'.

Nu er det ikke blot 'præster', men også ungdomsledere, rektorer, lærere, socialarbejdere, lokalpolitikere og andre med kendskab til de unge på Nørebro, som er fortalere for en dialog mht. til at finde en fredelig løsning og et værested til de unge. Disse fornuftige mennesker mener du sætter deres troværdighed på spil ved at gå 'voldelige samfundsomstyrteres' ærinde? Næppe! Så én af os 2 må altså tage fejl og jeg tvivler oprigtigt på at det er mig.

Og mht. 'naboerne' er det tilsyneladen ikke gået op for dem, at det er deres nuværende naboer og deres egne børn som benytter ungdomshuset på Jagtvej (...med mindre de er mellem 80 og skindød) og at det 'nye' hus iøvligt kun ligger ca. 200 meter fra dets nuværende placering: http://www.krak.dk/Kort/KortResultat.aspx?SearchType=manual&Road=Stevnsgade&City=2200+K%c3%b8benhavn+N&Address=139340%7cStevnsgade%7c%7c%7c2200%7cK%c3%b8benhavn+N%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c%7c723278.96%7c6177718.77%7c723298.29%7c6177721.74%7c0&AddressSearchPrecision=1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 21:05

Du undviger stadig med den benægtelsestaktik.

Der er en gruppe af særdeles voldelige personer der støtter ungdomshuset og som helt åbenbart benytter det hvilket man ikke er i tvivl om når man læser kommentarerne på websiden jagtvej69.dk.

Jeg mener ikke at de præster sætter deres troværdighed på spil da de har så meget "uld i mund" at det kan tolkes meget frit. Det jeg bemærker er ungdomshusets henvisning til "Præster for ungdomshuset" på linie med andre såkaldte støttegrupper. Præsterne tager tydeligvis afstand fra visse aktiviteter omend de gør det uhyre diplomatisk.

Benægtelser ændrer ikke det faktum, at en større gruppe der oftest kaldes "de autonome" har en stærk tilknytning til ungdomshuset og at disse både er at finde i forbindelse med optøjer omkring demonstrationer for ungdomshuset og i forbindelse med angreb på grupper der tænker anderledes, rundt omkring i landet hvor der ellers foregår noget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 21:11

Ps. På kortet er det nuværwende ungdomshus på Jagtvej 69 placeret ved bogstaverne 'und' i 'Nørrebros Rundel' på kortet og det 'nye' overfor Odinsgade. Ca. 400 meter må det vel siges at være. Dvs. ca. 5 minutters gang.

Så den dér med at naboernes børn vil blive generet af underlig påklædte og piercede unge, når de færdes på gaden er noget vrøvl. Hvordan vil de for nuværende undgå dette? De er da sgu der i forvejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 21:16

Nåeh... du bevæger dig da en smule BjarneD

Fra at være base[B] for... er det nu blevet til [B]tilknyttet...
Citat
"de autonome" har en stærk tilknytning til ungdomshuset

Som sagt er voldelige hooligans også 'tilknyttet' FCK og Brøndby og ses ofte i forbindelse med deres kampe, men derfor ønsker man da ikke at hverken nedlægge eller forbyde omtalte fodboldklubber.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 21:22

Jeg er godt klar over at vi ikke bliver enige BjarneD, men tillad mig alligevel at bemærke:

Jeg sætter stor pris på at debatere forskellige politiske synspunker med modstandere, som forstår at give udtryk for deres holdninger i en forholdsvis fordragelig og sober tone.

Dette vil jeg gerne have lov at takke dig for 8-%

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 21:24

HOVSA.....

8-% ..er en lidt 'løjerlig' takke smiley
Her kommer den rigtige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-07 21:34

Noget lamt at du bliver ved med at fortolke mig forkert.
Jeg har ikke flyttet mig og mener at den form for ungdomshuse ikke skal findes da alle andre foreninger og klubber der bliver støttet offentligt skal leve op til visse krav, men jeg syntes da nok at man kan oprette aktivitetssteder med folkekøkkener osv. bare under kontrollerede former hvor der ikke laves grafitti på de forkerte steder - det må der laves specielle mure til.

Unge er grænsesøgende og man gør dem ingen jeneste ved at fjerne grænserne, tværtimod.
Om man kalder det base eller tilknytning i denne sammenhæng ændrer intet.

Det er ikke mig der argumenterer imod/for underligt påklædte unge.

Nu er der hverken base eller tilknytning mellem FCK, AGF, Brøndby IF m.fl. og de voldelige tilskuere, men jeg er imod, at man ikke forpligtiger klubberne til i højere grad at forhindre adgang for sådanne elementer, men det kommer nok snart.
I øvrigt interesserer jeg mig ikke for fodbold på eliteplan. Det er alt for voldeligt til min smag.

Du må for øvrigt være glad for den gamle Gitte Hænning sang, Snakker med mig selv. God nat for nu!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 22:00

Nej, det er ikke dig som taler om underlig påklædning. Det er de 'skræmte' naboer i Stevngade

Jeg er dog 100% sikker på at disse fodboldbøller til enhver tid vil hævde, at de støtter denne eller hin fodboldklub. Præcis som autonom-tosserne der smadre bankvinduer og laver anden hærværk vil påstå de gør det med ungdomhusets velsignelse.

Sammenligningen mellem voldelige elementer med tilknytning til fodbold(fan-)klubber og voldelige elementer med tilknytning til ungdomshuse, finder jeg nu er helt i tråd med den argumentation du fører for nedlæggelse af samme.

Men Ok. hvis der er lige så stor tilslutning for nedlæggelse af fodboldklubber og deres tilhørende arenaer, som for ungdomshus på Nørrebro, så for min skyld ingen alarm

Når man snakker med sig selv, så taler man i det mindste ikke for døve øren

Sov godt og drøm behageligt ... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-07 09:32

Pas på allesammen. 'Samfundsomstyrterne' i ungdomshuset har varslet en voldelig revolution !!!

http://politiken.dk/indland/article247167.ece
Citat
..folkekøkken, graffiti og gøgl i den indre by..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nyliz

Dato : 24-02-07 00:27

Det virker som i alle her bruger en del tid foran computeren.(??) Jeg vil i stedet opfordre jer til at opleve noget af det i skriver om inden i kommenterer det alt for negativt. (dem der ikke føler sig ramt skal selvfølgelig heller ikke tage det til sig) Det er så nemt at dømme... Og ja, det er helt ok at komme til ungdomshusets forskellige arrangementer/folkekøkken selvom man ikke er ung! Og hvis man nu ikke kan lide det så kan man vel bare ikke lide det? Er det så ikke bare det? Hvorfor denne hets?

Hvordan kan det være at danmark i større grad end før går i mod et samfund, hvor alle skal være ens? -Er det mån den gamle Jantelov? Nej, det er media der dikterer hvad vi skal synes, hvilket tøj vi skal have på, hvor tynde/tykke vi skal være osv... Måske er det skjult diktatorskab, vi har bare ikke fundet ud af det endnu...? Lad være med at blindt tro på det i ser i fjernsynet og læser i aviser, som kun viser én side af sagen!

Hvad er danskere så bange for? At skattepengene går til nogle man ikke kender?- Ikke rigtigt kan forholde sig til? Der er mange ting i det danske kulturliv som jeg ikke bruger/kan forholde mig til. Måske fordi jeg ikke har samme alder som politikerne?? (jeg er 31år) Men jeg betaler også til dette. Hetsen må handle om grådighed, for 12 millioner er sande mig ikke mange penge ifht budgettet! Der må være en del der føler sig snydt fordi DE netop har opført sig som man "skal" og de får ingen 12 mill. Sagen er bare den at det gør de faktisk uden at være bevidst om det. Men der er ting som er blevet en selvfølge for os så vi tænker ikke over at der nok tit har stået en kamp bag det (og det har sikkert ikke altid forløbt på en "pæn" måde.) Teater var vel en synd i gamle dage og kun nydt af de fattige?
Nej, hurra for dem der tører at stille spørgsmål til samfundet og politiker, selvom det ikke "passer ind" i vores nuværende samfund....Og skam til politikerne der ikke vil finde en løsning!
Jeg synes stadig ikke man skal bruge vold og vil bare sige at det er et mindretal af ungdomshusets brugere der gør det!

Hmmm...nu fik jeg vidst også skrevet en del...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 01:24

nyliz -> Politikerne ...altså de som har magten; Venstre og Konservative med Dansk Folkeparti som støtteparti, hvilket giver regeringen det parlamentarisk flertal, handler blot i overensstemmelse med de vælgere som har stemt på dem. Så skæld ikke ud på politikerne, men på den del af befolkningen som har stemt dem til magten.

Konspirationsteorier giver jeg ikke mange basører for:
Citat
Måske er det skjult diktatorskab, vi har bare ikke fundet ud af det endnu...?

Når det kommer til ungdomshuset er det lokalpolitikere fra Socialdemokratiet, Det Radikale Venstre, Enhedslisten, Venstre m.fl. som har 'røvrendt' brugerene af huset. Det er der ikke meget at gøre ved som tingene står og loven er skruet sammen ...andet end, at jeg mener det ville 'smart' om begge parter lyttede lidt til fondens advokat.

http://politiken.dk/indland/article249316.ece

http://politiken.dk/indland/article249849.ece

..men jeg kan da godt give dig lidt ret i at mediernes fremstilling er ret 'farvet' i forhold til de faktuelle forhold. Selv er jeg ret træt af at hvergang politiet bliver nævnt eller interviewet i forbindelse med huset vises der kun billeder af hætteklædte og bevæbnede idioter: http://politiken.dk/indland/article249945.ece ..det skaber ikke ligefrem sympati i befolkningen, som du også vil kunne læse af denne tråd.

Helt korrekt er det derimod at mange af de 'goder' vi idag finder naturlige er nogen som man med voldelige midler har fået indført: Fagforeninger, strejkeretten osv. Dette glemmer mange af de som bruger diverse voldsscenarier, som 'undskyldning' for modstand mod hele ungdomshusets ídé om selvstyring (autonomitet) og berettigelse i det hele taget. Det er de samme vælgere som 'benægter' at der er fattigdom i danmark trods flere og flere siger det modsatte: http://politiken.dk/indland/article251367.ece ..og forlanger skattelettelser for sig selv på de svageste bekostning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nyliz

Dato : 24-02-07 11:13

Jeg er ikke helt enig med at politikere handler udfra hvad vi har stemt. Der ses uttalige valgløfter der ikke overholdes. Specielt i Danmark skifter vi jo fra Venstre til Socialdemokraterne i perioder. Netop fordi folket ikke mener at de har opfyldt de valgløfter de har stemt dem ind på.

Desuden vil jeg mene at politik og valgkampagner er så tæt kædet sammen med media. Det er svært at følge med i som almindelig borgere, der ikke nødvendigvis har lyst eller tid til at sætte sig ordentligt ind i politik. Men jeg skælder også ud på folket. Det er derfor jeg mener at alle skulle opleve ungdomshuset inden de udtaler sig negativt om det.
Citat
Måske er det skjult diktatorskab, vi har bare ikke fundet ud af det endnu...?
Dette er en overdrevelse fra min side, men nogle gange skal ting altså lige sættes på spidsen for at vi stopper op og tænker os om. Måske som Ungdomshuset netop har gjort. For det handler ikke blot om et hus men retten til at være som man nu er og at have plads til den kultur man godt kan lide. Lige som andre borgere.
Jeg er enig med dig i at begge parter i denne konflikt skal lytte til fondens advokat...men mener nu også at Ritt B er kommet med mange forslag der har været uigennemtænkte og derfor svære for de unge at acceptere (eller så er det igen et mediestunt for at få Ungdomshuset til at framstå som dem der ikke er villige til at løse konflikten)
Konspirationsteori eller ej...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 21:33

Kedeligt... at vi er så enige på de fleste punkter nyliz

..og så har jeg det også med at udtale mig temmelig kategorisk, når det kommer til politiske modtandere.

Jeg ved det godt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-02-07 00:10

jeg får stadig ingen mails herfra..men kigger ind engang imellem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-07 05:07

Til BjarneD -> Hvem tager beslutningerne i ungdomshuset?

Tjaeh...

Citat
Ungdomhusets beslutninger bliver taget på mandagsmødet, og huset bruger ikke flertalsafgørelser, men afgør deres linje ved at blive ved med at diskuttere, til der er konsensus.

Virkelig samfundsomstyrtende !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-07 11:09

Det der er samundsomstyrtende er den gruppe af brugerne, der bruger vold og hærværk (læs terror) for at nå sine mål og som hidkalder udlændinge (hvis dagsorden og adfærd der ikke er kontrol med) for at opnå sit mål.! Ganske ANTIdemokratisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-07 13:44

98,8 % af al 'ballade' og 'ubekvemheder set indtil nu idag på tv, er forårsaget af politiets afspærringer, af indfaldsveje, tilskuere og journalister...

Så meget ...for de 'horder' af maskerede tilrejsende uromagere, som der 'tales' så meget om

Ps. Jeg så et par stykker med tophue, et cykelbud med hjelm og en ældre hætteklædt dame på omkring de 80 ...på Nørrebrogade ...i medierne ....selvom der blev ledt med lys og lygte efter 'afslørende' billeder af denne organiserede sammensværgelse mod det danske samfund.

Vor Herpes Bevare Os ...for et mediestunt !

...bare helt 'rolig' ...der ska' nok komme ballade og gang i gaden

..og dét er sgu tiltrængt

BjarneD -> Hvor bliver de voksne autonome kampklædte og bevæbnede samfundsomstyrtere af?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-07 13:48

Det der kaldes at være i fornægtelse af realiteterne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-07 13:49

Ja, man ligefrem averterede og appelerede i medierne efter befolkningens 'sandhedsvidner' i form af en opfordring til at indsende (..selvfølgelig; redigerede indslag indkommet via MMS og SMS)

Den type ulovlig overvågning af borgerne i offentligt rum, som de modvilligt selv er underlagt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-07 14:01

Nu er det jo ikke kun rydningen der er væsentlig da jeg alene refererer til de tidligere episoder og hvad der er sket forud for rydningen.
Jo mindre vold jo bedre, men så vidt jeg husker handler dette om hvorvidt et ungdomshus som det omtalte er sundt og jeg mener ikke at det er sundt. Basta!

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-03-07 14:55

Arhgrhhhhhhhhh!!!!! Hvad gør vi dog???

P.S. MÅ MAN GODT TILBAGEHOLDE UDVALGTE FOLK FRA AT KOMME OVER BROEN FRA FYN? Det kan man da ikke, det er en menneskeret at måtte demonstrere! Og man kan da ikke bare sige: "Ud med dig, du ligner en aktivist, for du har farvestrålende hår og tøj, all stars sko, miljø- og fredsmærker på tøjet og ser hamrende glade OG SUNDE ud!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-07 15:10

Det er en ret i Danmark at kunne demonstrere, men som alle vore andre frihedsrettigheder så er der begrænsninger så udøvelsen af frihedsrettighederne ikke betyder knægtelse af andre borgeres rettigheder og derfor skal en demonstration anmeldes og kan begrænses i forhold til tid og sted af hensyn til den offentlige ro og orden (andres rettigheder).
Hvis der er en begrundet mistanke om at visse grupper eller individer vil deltage eller medvirke til ulovlige aktiviteter er det muligt at foretage forebyggende foranstaltninger.
Det er vi en meget stor gruppe af borgere der sætter pris på da det er for at beskytte os lovlydige, man gør den slags.

Hvis man ikke bryder sig om det har man lov til at kontakte et folketingsmedlem for at forsøge at få denne til at se på om noget bør og kan ændres eller man kan melde sig ind i et politisk parti og ad den vej forsøge at påvirke lovgivningen.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-03-07 21:44

Ja... Helle for Ø

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-03-07 22:24

Nana, ja det er faktisk lovligt at tilbageholde aktivister, når aktionen ikke er anmeldt.

Det der sker lige nu er fandme noget lort...
Jeg synes faktisk at politiet gør et flot stykke arbejde..
Det. de her mennesker har gang i, er da fuldstændig gak !
Hvis de nu tænkte sig en smule om, så kunne de penge, som de ødelægger for bruges til noget mere fornuftigt.
Jeg nægter at tro på, at det er de udøvende af musik og kultur i ungdomshuset vi ser på gaden.
Men hvis det er tilfældet, trækker jeg al min ros af de unge mennesker tilbage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-07 22:34

Ja, det er det her som jo er set før der får mig til at afvise det sunde.
Arsenalet inde i huset og billederne af livsfarligt kasteskyts taler for sig selv så selv om der sikkert er mange ikke voldelige brugere af ungdomshuset kan det vel ikke komme bag på dem hvad der skulle ske.
Jeg vil bare beklage at mine påstande er blevet bekræftet og jeg føler med beboere og politi.

Kommentar
Fra : nyliz

Dato : 02-03-07 02:07

Demonstrationen (I hvert fald den kl 17) har været anmeldt i lang tid. Se:
http://www.ungdomshuset.dk/article.php3?id_article=5

Citat
Hvis de nu tænkte sig en smule om, så kunne de penge, som de ødelægger for bruges til noget mere fornuftigt.
mangorossa!- de penge staten bruger for at bekæmpe ungdomshuset kunne bruges meget mere fornuftigt...til et godt sted for de unge og der ville være en masse penge til overs for andre! Og dette kunne være sket for mange år siden.

Husk nu at de billeder i ser indefra ungdomshuset (bla politikkens hjemmeside) er udvalgte billeder- ungeren er så meget mere!! Se her:
http://nathue.dk/

Jeg var der idag for at visse min støtte- og jeg var absolut ikke voldsom!!!
Ungeren bliver!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-03-07 20:29

Hej nyliz, man anmelder ikke en demonstration på den måde:

Citat
Demonstrationen (I hvert fald den kl 17) har været anmeldt i lang tid. Se:
http://www.ungdomshuset.dk/article.php3?id_article=5

Det vil svare til, at første solskinsdag og temperaturen er over 20 grader - afholder vi demonstration for mere sne.

Om ungdomshuse er fornuftige eller ej, har intet at gøre med den aktuelle sutuation.

Det vi har set i dagspressen og i fjernsynet i går aftes, er gadens voldelige "idioter" - der prøver at bestemme hvad der skal ske, uanset omkostninger for alle andre!
Det er muligt, at det ikke er ungeren's brugere der har været blandt de voldelige elementer - men de vil med rette blive ladt til last, da de ikke tager afstand fra ulovlighederne.

I 60/70'erne blev der også afholdt mange demonstrationer - men da var det almindeligt, at dem der arrangerede demonstrationerne selv sørgede for ro og orden - og på den måde undgik vi de fleste gange, problemer med politiet.

Hvor er de "frelste forældre" henne ? - de kan fungere som fredsvagter, med uddeling af mad m.m. - men at gå ind og tage et medansvar for "ro og orden" der mangler de totalt!!!

Hvad med de stakkels beboere/forretningsdrivende der har fået ødelagt biler eller forretninger - oftest uden nogen mulighed for erstatning.
Hvis jeg havde været i den situation, at få ødelagt/afbrændt min bil i går - er jeg bange for, at jeg ville have gået over til selvtægt "og giver de skyldige en røvfuld".

Men som nævnt tidligere - hvis ungdomshuset i fremtiden skal forvente nogen som helst opbakning, fra flertallet af almindelige borgere - må de klar melde ud, at voldelige aktiviter ikke er tilladte.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-07 20:36

Hvis ungdomshusets brugere er så uskyldige som nogen vil gøre dem til må det være politiet der har anbragt "ammunitionen" i ungdomshuset (hvilket jeg selvfølgelig ikke tror på).

Kommentar
Fra : nyliz

Dato : 03-03-07 11:52

Citat
I 60/70'erne blev der også afholdt mange demonstrationer - men da var det almindeligt, at dem der arrangerede demonstrationerne selv sørgede for ro og orden - og på den måde undgik vi de fleste gange, problemer med politiet.

Samfundet ser anderledes ud nu. Også politi og politiker forholder sig anderledes idag. Det er ikke kun demonstranter der er blevet mere hårdføre. Der har været mange fredlige demonstrationer for ungdomshuset hvor politikerne overhoved ikke har lyttet. De gjorde de i 60/70érne.

Igår opløste politiet demonstrationen ved Sankt Hans Torv og i samme øjeblik skudte de tårgas ind. Der var ingen advarsel- og når vi prøvede at komme væk havde politiet lukket af alle veje. Hvordan kan man forlade området når det er totalt avspærret?
De startede demonstrationen igår med at fortælle at vi alle skulle bevare roen og ikke lade os provokere og blive voldelige. Sådan startede den også....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-03-07 12:31

For det første skal alle demonstrationer anmeldes og man skal rette sig efter politiets anvisninger - sådan har det altid været.

Når aktivisterne afholder demonstrationer, der ender i vold og hærværk - er der en god grund til at opløse demonstrationen.
Indtil videre får "ungeren" ingen opbakning fra normale mennesker - det er ufatteligt, at I ikke kan forstå det!!!

Citat
Igår opløste politiet demonstrationen ved Sankt Hans Torv og i samme øjeblik skudte de tårgas ind. Der var ingen advarsel- og når vi prøvede at komme væk havde politiet lukket af alle veje. Hvordan kan man forlade området når det er totalt avspærret?

Tror du ikke, at I burde holde jer væk - så kun de voldelige aktivister var mødt op, derved ville være nemmere for politiet at stoppe dem.

De billeder man lige har set i fjernsynet, er jo en skændsel for det danske samfund.

Citat
Samfundet ser anderledes ud nu. Også politi og politiker forholder sig anderledes idag. Det er ikke kun demonstranter der er blevet mere hårdføre. Der har været mange fredlige demonstrationer for ungdomshuset hvor politikerne overhoved ikke har lyttet. De gjorde de i 60/70érne.

Ja det er rigtigt - der er bleve flere utilpassede unge (det er muligvis den manglende børneopdragelses skyld).
Hvis man ønsker at opnå noget i samfundet, må man overholde de demokratiske muligheder - og ikke bare kræve.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-07 22:26
Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-03-07 15:37

IBM760 :

"Tror du ikke, at I burde holde jer væk - så kun de voldelige aktivister var mødt op, derved ville være nemmere for politiet at stoppe dem."

Måske, men hvis det kun er de voldelige, der går på gaden, så er der jo ikke mulighed for at vise, at vi er enormt mange sympatisører og aktivister, der IKKE er voldelige. Overvej det lige, i den virkelige verden FINDES der faktisk mange ikke-voldelige, som gerne vil bevare Ungeren...
De skal I HVERT FALD ikke holde sig væk, for så går det da helt galt. Så kan I alle sammen sige, at ALLE aktivister er voldelige. Jeg er ikke voldelig. De der Swingers (eller hvad de hedder!) er ikke voldelge. Cykeldemonstrationen var ikke voldelig - så vidt jeg ved. (Ret mig, hvis jeg tager fejl!) Da de gik og sang forleden, var de ikke voldelige... Det er de rette, der er på banen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-07 15:45

Nanabanana -> Samme 'ting' diskuteres i mere eller mindre grad hér: http://www.kandu.dk/Spg101323.aspx

..hvor en bruger som er blacklistet 'herfra' deltager med sin uforbeholdne mening (...leve ytringsfriheden !)

Så kan man jo tage til genmæle ...eller lade være

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-07 16:12

Størstedelen af befolkningen er ikke voldelige, men alligevel er vold kriminelt og de der går i vejen for politiet så de ikke kan anholde de voldelige bryder også loven idet politiet under sådanne omstændigheder kan gøre det ulovligt at opholde sig i et givet område hvilket skete på Nørrebro via meddelelser fra højtalervogne. Dermed er alle de der ikke følger anvisningerne lovbrydere og i herværende tilfælde medskyldige i det det der foregår når politiets anvisninger ikke følges.
Demonstration er lovligt så længe det forløber fredeligt og i samme øjeblik bare nogle få b ryder ud fra demonstrationen og laver ballade vil den jo blive opløst ved påbud og er derefte rulovlig.

Jeg ville ønske at pædagoger og lærere gjorde mere ud af at oplyse børn og unge om pligter da de tilsyneladende kun fortæller om rettigheder uden forbehold.

Det er det demokratiske flertal der bestemmer i dette land og dermed er tilhængerne af ungsdomhuset (en minoritet) uden for reel indflydelse idet flertallet i dette land ikke vil acceptere at man skal give efter for terrorlignende pression.

Det er ikke polititet I skal klandre, men den voldelige gruppe der sætter dagsordenen for jer allle så længe I ikke tager afstand fra deres voldelige terror.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 07:52

Civil ulydighed er ikke utvetydigt krimminelt BjarneD. Joeh... det er kriminelt i lovens forstand, så langt vil strække mig og give dig ret.

'Det demokratiske flertal' tager også ulovlige beslutninger. Dette sker uden at retsvæsen og bevæbnet politi skrider ind med pansrede manskabsvogne og helikoptere, i planlagte aktioner og i alliance med forsvaret. Politiet rykkede ikke ind og ryddede Christiansborg og anholdt de aktive og ansvarlige uromagere, da man besluttede at iværksætte en ulovlig krig mod en fremmed magt og satte danske borgeres liv på spil: Militærpersonellet som blev sendt i kamp og civilbefolkningen som dermed blev legitime mål for fjenden.

Når man som i ungdomshusets tilfælde nøje på forhånd planlægger og gennemfører aktioner, der involverer samarbejde med landets forsvar, antiterrorkorps og i tusindvis af kampklædte og tåregasbevæbnede betjente for, at få en del af landets befolkning til at 'makke ret', så er det et symptom på at noget er rivende galt med landets styre. Det er normalt kun noget man ser i totalitære regimer som vi kendte dem fra sovjet-tiden, at den slags var 'dagligdag' og bestemt ikke et alment accepteret magtmiddel.

Et flertal som ikke lytter til en 'minoritet' (= landets ungdom) er ikke demokratisk, men flertal-diktatorisk. Mange misforstår og glemmer; at der er forskel på at have et parlamentarisk flertal og det at handle henover hovedet på mindretallet. Dette gælder efter min mening ikke kun i forhold til ungdomshuset, men i hele det politiske klima som det udmønter sig og effektueres under siddende regering og dets støtteparti.

Derfor vil jeg mene at civil ulydighed og 'kampen' mod politiet er forståelig. Muligvis ulovlig, men forståelig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-07 10:25

Det der for mig at se (og mange, mange andre) er galt er at nogle unge mennesker lader sig manipulere af en gruppe der har samme dagsorden som andre revolutionære grupper rundt om i verden der har til hensigt at omstyrte samfundsordner ved hjælp af misbrug af demokratiske rettigheder. Disse unge bliver udråbt som demokratiske rebeller der kæmper for en god sag og i virkeligheden fungerer de som støttegruppe for de revolutionære, der bruger vold og ødelæggelse som magtmiddel og da de unge tror de kæmper for samme sag bliver de medskyldige.

At man har forberedt sig godt på de trusler der er fremkommet skal man ikke laste politiet for da det sikkert er det der er årsag til at så relativt få er kommet til skade.

Jeg er også imod, at det danske FORSVAR er sendt til udlandet, men jeg er da godt klar over, at det ikke er kriminelt i og med, at det er den lovlige regering og parlament der har godkendt det.

Jeg er helt sikker på, at ungdomshuset stadig havde stået hvis an havde fået smidt de voldelige elementer ud for lang tid siden, men det ville man jo ikke i "demokratiets" navn.

Du skal vist lære lidt mere om samfundsstruktur, Molokyle!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 12:18

Citat
Du skal vist lære lidt mere om samfundsstruktur, Molokyle!

Næeh... det skal jeg IKKE BjarneD. Det skal politiet:

http://politiken.dk/indland/article258566.ece

..og så var der liiige alle de andre tilfælde (10) af politiets ulovlige indtrængning, rensagning uden dommerkendelse og anholdelse af borgere, som opholdt sig på privatadresser under urolighederne. 2-3 steder blev der gjort fund af 'slagvåben' (..hamre og koben i værktøjskasser?) og 'ting' som var egnet til fremstillelse af molotov-cocktails (..husholdningssprit, terpentin og andre brandfarlige sager i skabe, samt tomme flasker og klude?) ...men hvad med de 7-8 andre privatboliger?

Derudover de domstole som tilsyneladen tolker loven lemfældigt iflg. de anklagedes forsvarere, som var på nippet til at kalde retmøderne for en skueproces.

Jeg fik 'sjovt' nok bekræftet mine synspunkter fra en helt uventet kant i gårdsdagens udgave af dagbladet politiken: Asger Aamund !!!

Jeg har alle dage haft en vis aversion mod hans elitære betragtninger, men blev positivt overrasket i forhold til hans udtalelser om de unges 'oprør'.

Jeg har alle dage haft respekt for 'ægte' parlementarikere ..uanset politisk observans:

1.) Birthe Røhnn-Hornbæk (Venstre: Ærke liberal og frihedselsker)
2.) Helge Adam Møller (Konservativ: Ærlig parlamentariker og demokrat)
3.) Pernille Rosenkrantz-Theil (Enhedslisten: Idealist)

..og rystet på hovedet af politikere som:

1.) Anders Fogh Rasmussen (Venstre: Løgner [..i 'valgløfter' om nedlæggelse af råd og smagsdommere], samt et følelseskoldt og beregnende magtmenneske !)
2.) ALLE tosse-nolliker, Pia og præster inkl. i DF (No-Comment!)
3.) Claus Hjort-Frederiksen (Venstre: Eklatant udvisning af mangel på medmenneskelighed og uden føling/viden for/om alm. menneskers vilkår.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-07 12:31

Molokyle->

Citat
Næeh... det skal jeg IKKE BjarneD. Det skal politiet:

Jo det skal du for du bøjer tingene efter din egen verdensopfattelse og det kan man ikke hvis man skal være troværdig!

Politiet er ikke et politisk organ, men et korps der udfører de opgaver som de bliver pålagt af lovgiverne og domstolene.

Hvad enkelt individer måtte have at sige er åbenbart noget du også bruger efter hvordan det passer dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 17:02

Jeg har ik' de store ambitioner om at lyde troværdig

..skal jeg sammenligne mig majorteten af levebrødspolitikere idag

Jeg anfægter ej heller, at politiet har deres magtbeføjelser ...blot; hvorledes de forvalter disse.

Og ikke mindst hvorledes lovgiverne og domstolene sætter denne magt ind.

Jeg mener og har hele tiden ment, at man bør stikke en finger i jorden og afveje, om midlet og dets konsekvenser for borgerne står i forhold til 'målet'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-07 17:22

I betragtning af det arsenal der var opbygget på Jagtvej 69 vil jeg mene, at politiet disponerede klogt og korrekt.

Ikke møntet på nogen specielle personer, men generelt set omkring de der kæmper for et autonomt (selvstyrende) ungdomshus så tyder noget på, at her er der en gruppe hvor størsteparten er uden for arbejdsmarkedet og dermed ikke er eller har været med til at opbygge værdierne i dette samfund og hvis de ikke bliver klogere kommer de heller aldrig til det fordi ingen vil beskæftige nogen der nærer had til dem der føder dem.

Hvis vi kigger tilbage på '68 oprøret (som jeg voksede op med, men ikke var en del af) så er de fleste blevet klogere, men desværre lider samfundet stadig af deres "lev og lad leve holdninger", som desværre har udviklet sig til en "flyt dig eller jeg bruger vold" holdning på grund af den totale mangel på grænsedragninger i opdragelsen, hvis man kan kalde det sådant.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 08:59

Jeg hørte politiet udtale igår, at man kun havde anholdt og opretholdt fængslingen for 6-7 stykker med tilknytning til ungdomshuset ud af de hundreder af anholdelser, som blev foretaget under urolighederne. Alene dette antyder, at det IKKE er unge med daglig gang i ungdomshuset, som er de store organisatorer eller 'autonome' ballademagere, du hele tiden har lagt op til skulle være tilfældet. Det var med politiets egne ord; folk som alene følte sig tiltrukket af 'gang i gaden', som man også har set ved andre demonstrationer der 'løber løbsk'. Husker du 'byggeren' ligeledes på Nørrebro?

http://www.leksikon.org/art.php?n=3162 ...lidt samme problematik.

Når der skulle 'kæmpes' for Christiania blev der også bygget barikader og samlet 'skyts', men dette er/var ikke ensbetydende med at Christianias beboere og brugere er/var samfundsomstyrtende uromagere uden respekt for lov og orden. Det er for majortetens vedkommende ganske alm. hippier, deres børn og unge med hang til en alternativ levevis. Det samme galdt for så vidt brugerne af 'ungeren' idag.

Hvis man finder våben eller narko i f.eks. Voldsmose, så afspærrer man da ikke hele området og rydder hele balladen. I sådanne kvarterer findes ligeledes arbejdsløse uromagere og bandekriminalitet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 09:08

Paralellerne er ret tydelige synes jeg:
Citat
Konflikten om Byggeren trækker nogle skarpe skel op mellem på ene side socialdemokrater som ønsker bedre boliger på Nørrebro, som ikke forstår modstanden mod dette, som ikke ønsker tillade demokrati i forbindelse med byplanarbejdet, og som endelig ønsker et opgør med den aktivistiske venstrefløj på Nørrebro. Og på den anden side en lokal venstrefløj der dels er splittet, dels søger at bevare kvarteret som bosted for dets oprindelige beboere, skabe bedre offentlige service og skabe frirum for børnene. I dette opgør har kommunen «ordensmagten» på sin side og kan derfor med vold tvinge sin vilje igennem. Men i den forstand bliver kampen om Byggeren også startskuddet for 80'ernes kampe mellem politi og BZ'ere, der kæmper for deres frirum. Det er lykkedes socialdemokrater og politi at starte en voldsspiral, der først kulminerer den 18. maj 1993, da politiet skyder ind i menneskemængden på Skt. Hans Torv. Præcis præcis 13 år efter at politiet samme sted voldeligt havde opløst en fredelig protestdemonstration til fordel for Byggeren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 09:15

Åbn dine øjne menneske! Se hvad andre ser! Hør hvad andre hører!

De søde unge mennesker du hele tiden vil finde frem er nogle selvhævdende , destruktive og voldelige møgunger, der opfører sig som om det hele er et computerspil. Anført/manipueret af en gruppe voksne terrorister der tager beboerne på Nørrebro og Christianshavn som gidsler i kampen for en sag der døde for flere år siden.

..og med nogle forældre der åbenbart syntes det er i orden at deres poder begår hærværk når bare de går ind for noget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 10:06

Det er i mindst lige så høj grad de som bekæmper Nørrebro's ungdom med vold og magt, der forveksler 'virkeligheden' med et computerspil !!!

Underligt at pressen igår fremlagde det synspunkt, at danskerne som sådan bifaldt politiets aktioner. Det var kun en lille gruppe på lidt over 16% af de adspurgte i den landsdækkende undersøgelse, som ikke var enige deri.

Dette skulle så være et argument for ikke at have lyttet til en 1/5 af landets befolkning?

..og dét kalder du demokrati? I så fald kunne man lige så godt kun tillade ét parti i folketinget: Det som vandt valget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 10:25

..og du mener dermed at:
Citat
..nogle forældre der åbenbart syntes det er i orden at deres poder begår hærværk når bare de går ind for noget.

..sådan bare 'forsvinder', hvis man med vold og magt river deres fristed ned og nægter dem et nyt sted at være?

Hvor naiv har man lov at være? Det er netop denne type argumenter som Ruth Eversen fremlægger:

Fjerner man det synlige 'symbol' på disse menneskers eksistens, så har man også 'fjernet' problemet ..og

Hvad man ikke sér ..har man ikke ondt af

Det er vist ikke studenterhuen som trykker?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 10:26

Citat
Det er i mindst lige så høj grad de som bekæmper Nørrebro's ungdom med vold og magt, der forveksler 'virkeligheden' med et computerspil !!!

I betragtning af hvad jeg ser og forstår vil jeg mene (sammen med min. 70 % af befolkningen), at du våser helt enormt og det er bestemt ikke politiet der brænder biler af og truer firmaer.

Det er syge terror metoder der anvendes og der skal slås hårdt ned på den slags så især de unge kan forstå, at det er uacceptabelt.

Du Molokyle er åbenbart hinsides pædagogisk rækkevidde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 10:38

Molokyle din støtte til disse voldelige hærværksmænd og deres stupide forældre påkalder min dybeste foragt da adfærden er antidemokratisk og normalt kun ses udøvet af fascister.

jeg må løbe for jeg skal ud og hente min n ye firehjulstrækker!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 13:12

Dine konklusioner støttes IKKE af landets forskere: http://politiken.dk/indland/article259777.ece

..og den juridiske ekspertice:

http://politiken.dk/indland/article204783.ece

Alene dét at; størstedelen af den danske befolkning lader sig føre bag lyset af en fundamentalistisk udemokritisk religiøs sekt ..bør vække bekymring for danske borgeres mentale velfærd !

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6315679.html

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 13:15

Havde du lyttet/set nyhederne fra TV2 idag kl. 12.00 ville du også have bemærket det paradox, at rettens 'egne' folk ...stiller stort spørgmålstegn ved de ca. 700 anholdelser

..og deres efterfølgende behandling i retssystemet !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 14:39

Jeg har netop været på 'gaden' og tale med nogle af de, som hylede op om 'den private ejendomsret', som legitim ret og årsag til, at slå hårdt ned på de unge på Nørrebro

...udtalt, hér i Ama'r kvarteret.

ALLE som én sagde og erkendte:

Nu bør vi give de unge en 'chance' ...for Faderhusets 'projekt' kan vi ikke støtte !!!

Nu ska' det jo også gå 'ud over' bøsser og lesbiske. (..som refereret i Ekstrabladet.)

Dette vidner lidt om den massive fordrejning af fokus i debatten fra medierne, hvor ejendomsretten og landets love, blev sat i opposition til de unges argumenter om; at de havde fået brugsret til et kulturelt samlingsted forærende af københavns kommune for over 20 år siden

..og politikernes ansvarsforflyttelse i dén forbindelse.

Selv landets beskikkede forsvarsadvokater vil nu ikke længere sejles med på dén galej !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 14:58

Til ALLE:

Iøvrigt ville jeg finde de 'frugtsomt' for debattens bredde, om andre end BjarneD og undertegnede ville deltage i dette vigtige samfundsspørgmål (..blacklistninger eller ej) !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 15:55

Jeg vil også gerne høre andet end dit ensidige vås Molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 19:00

BjarneD -> Ja, og jeg ville også gerne høre en kommentar fra de unges forældre, som ..som 80% af befolkningen mener; at politiet IKKE er gået 'tilfældigt' til værks i deres anholdelser ..istedet for 2 mødre ..på nationalt tv (TV2 -Go'Aften Danmark kl.18.20), som rent faktisk overværede retmøderne om fortsat varetægtsfængsling af deres (vosksne) børn ..beboende i kvarteret.

Og som vil stå frem med en 'indrømmelse' af, at de repræsenterer en bevægelse der kun vil det danske samfund ondt!

Medierne har jo gjort udført et stort arbejde med, at påpege og fremstille 'syndebukke' blandt de 'dedikerede' uromagere. Det må da være muligt at få en kommentar fra disse organiserede unge?

De behøver jo ik' være bange for repressalier i det danske retssamfund? ...oder?

(Der er forsamlings- og foreningsfrihed her i landet ....endnu )

Hvis de altså eksisterer i 'virkeligheden'?

Jeg vil mene, at i så tilfælde vil de, præcis som http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Qaeda have mere på hjerte end blot ballade ..evt. en ideologi, som de vil have frem i medierne? ...altså anden end den, der bliver lagt dem i munden fra personer som dig BjarneD?

</TVIVLER BANDEN>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 19:10

Jeg lægger ikke nogen noget i munden, men konstaterer bare at første skridt til at begå kriminalitet er taget når man samler kasteskyts af særdeles personfarlig karakter - det er det skridt der hedder forsæt jeg hentyder til og som er det der gør en afgørende strafferetlig forskel.

Når politiet bekendtgør at man skal forlade stedet da man ellers vil blive anholdt er det en helt legitime handlinger i de foreliggende situationer og når man så efterfølgende anholder alle dem man kan fange er der ingen uskyldige imellem. Nogen kan være mere skyldige end andre, men uskyldige er de ikke. De forældre der hyler op om deres uskyldige poder burde måske have sikret sig, at deres poder holdt sig væk fra de områder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 19:14

Prøv at åbne det 'andet' øje også BjarneD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 19:38

Det andet øje så et billede af en af dine unge uskyldigheder, der lå på knæ og bøjede hovedet, måske i sorg samtidig med at en knytnæve blev rakt frem.
Associationer veksler mellem fascister og billeder fra actionspil hvor sortklædte "helte" lige som denne knøs kæmper imod en eller anden grum magt.

Ved synet af den slags vil jeg helst lukke begge øjne og opdage, at det var en ond drøm når jeg åbner dem igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 19:43

Jamen, så prøv at tænde for dit fjernsyn ..og se 'nyheder' ..i stedet for 'sensationer'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 19:55

Jeg har bemærket at at visse nyhedstjenester er vendt på en tallerken, men de har heller ikke den viden om strafferet, som er nødvendig for at forstå det de fortolker som vinden blæser.

Jeg afskyr vold og hærværk og foragter de forældre der ikke tager deres opdrageransvar alvorligt.

Jeg bryder mig normalt ikke om JM Lene, men hendes ægte indignation over hvad der foregår deler jeg til fulde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 20:03

Citat
..visse nyhedstjenester er vendt på en tallerken

Så prøv at lytte til din fornuft i stedet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 20:14

Netop og derfor venter jeg stadig på, at en frihedselskende "radikal" vil tage afstand fra anvendelse af vold.

Jeg er i hvert fald glad for at bo her ovre i det "mørke" hvor man kan have sine biler i fred (hvis der da ikke dukker nogle baltere eller polakker op som ikke er bange for store hunde).
Billedet af den sørgende "computerhelt" så jeg i Kristeligt Dagblad og der var ingen sensationelle kommentarer ved billedet.
Her fra netavisen: http://www.kristeligt-dagblad.dk/tema:fid=100001308

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 20:28

Citat
..derfor venter jeg stadig på, at en frihedselskende "radikal" vil tage afstand fra anvendelse af vold.

Det behøver du såmen ikke vente på: Jeg er svoren pacifist

..hvis du ellers 'gad', at læse mine kommentarer igennem een gang til? Så vil du opdage at jeg på ingen måde forsvarer vold. Hverken fra politiets eller 'aktivisters' vedkommende.

At jeg så udtrykker 'forståelse' for BEGGE parters 'magtmidler'? ..er en løftestang for dialog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 20:43

Du "taler" volden og hærværket væk og derved støtter du den indirekte for volden og hærværket er realiteter.
Den dumme journalist der beskrev sine egne handlinger fortæller jo egentlig, at man kan blive revet med i voldsorgiet, men det er ingen undskyldning.

Uden at tærske langhalm på hvem mine kilder er så kan jeg forsikre, at mange kriminelle der har tilbragt størsteparten af deres liv i fængsel mener, at samfundet burde have været mere konsekvente og have sprunget tiltalefrafald og betingede domme over for i stedet at idømme noget der kunne mærkes, hvilket eftermin personlige overbevisning ikke skal være fængsel, men noget der ville kunne mærkes og give stof til eftertanke.
At finde grænser og få dem markeret er en naturlig del af både dyr og menneskers opvækst, og derfor skal der ikke findes autonome ungdomshuse, men gerne steder hvor man lade de unge prøve ting af, et sted hvor der er nogen der griber dem hvis det går galt (ikke sender dem ud på gaden og slås for uddøde ismer).

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 250 point
Dato : 07-03-07 20:56

Ja ja ja... BjarneD:

Jeg trænger til hvile nu

Jeg skal til begravelse i Avedøre Kirke i morgen formiddag, i følgeskab med min Ex. til en kær hjemløs ældre grønlandsk venindes bisættelse. Hun døde dog af ligegyldighed, halskræft og druk. Hverken af indsigt i eller forståelse for, de svage gruppers vilkår i Danmark.

Vi skrives ved

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 14-03-07 22:39

Tak for svaret molokyle.
Je erklærer hermed denne tråd for uddebateret..

Jeg tog den sidste kommentar, som et svar, både fordi, Molo, godt kan li a ha det sidste ord, men også fordi den viser et menneskesyn jeg godt kan lide.

Bjarne, jeg kan også godt forstå din holdnin, o jeg er ret sikker på , at vi alle tager stor afstnd fra vold..så lant er vi bestemt enige.
Resten er vi så delvis uenig/enig i..lad os alle bede!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-07 22:48

Ja, ja!

Jeg er nu mere end nogensinde overbevist om, at nogen der ikke er helt så unge har sat dagsordenen herunder har forhindret en fredelig løsning via fondens køb af Stevnsgade skole.

Den ældre dame der havde støttet tanken om, at de unge skulle have et sted at være, men som havde skiftet mening - sagde lige som det hele.

Jeg støtter retten til at bo i fred for unge mennesker, der vil realisere sig selv på alternativ vis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-07 08:19

Skal vi ikke slutte af med et par grønlandske salmer?

http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/Vivi.pdf

</MOLOKYLE>