/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sletning af tidligere elementer,procesli~
Fra : hagbart1
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 09-01-03 09:10

Jeg vil lige spørge om der er nogen der ved hvordan man sletter,tidligere elementer i proceslinjen(tilpas) i Windows XP.
Med venlig hilsen og godt nytår.
Hagbart1

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 09-01-03 12:41

Jeg mener du "bare" trækker elementet op på skrivebordet og sletter det som en anden genvej.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 09-01-03 13:06

Start ->Programmer ->"Programmet" ->Højreklik ->Fanebladet Genvej ->slet/ret deri
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 09-01-03 15:28

jeg er nok nød til at uddybe spørgsmålet lidt,det er når man højreklikker på start->egenskaber->proceslinie->tilpas=
tidligere elementer der står forneden,hvorledes slettes disse,tak for de andre svar.er afprøvet men har ingen
virkning.
MVH.hagbart1

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-01-03 15:46

Hej hagbart1
Hvis der er de elementer der ligger når du klikker på start
så skal du bare klikke på den-der hedder ryd liste
Højreklik på start-egenskaber-tilpas-klik på ryd liste
så skulle den være der
hvis det er det du mener
MVH Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-01-03 18:28

Hej Hagbart1 m.fl.!

Jeg har samme (problem) men har valgt ikke at bruge "Skjul inaktive ikoner" fordi ikoner der burde være vist ikke var det og omvendt m.m. Jeg prøvede meget; men fandt ikke en holdbar løsning.

Men lige for at præcisere hvad det er du og jeg ønsker at man kan slette så til dem der benytter Windows XP så er der tale om disse: >højreklik start > egenskaber > proceslinie > flueben i skjul inaktive ikoner > tilpas > herefter er der mulighed for Aktuelle elementer og Tidligere elementer.
Hvis man herefter markerer et element under Tidligere elementer får man 3 muligheder: 1. Skjul når inaktiv, 2. Skjul altid, 3. Vis altid. Men mangler mulighed for sletning af et tidligere element.

Jeg oplever stadigvæk en gang imellem (selvom jeg ikke bruger "Skjul inaktive ikoner") at et ikon mangler på proceslinien. Jeg har fundet en måde at få disse manglende ikoner frem på igen. Man gør således:
Opret et gendannelsespunkt via systemgendannelse, efter at have oprettet dette gendanner man systemet med systemgenndannelse med det netop oprettede gendannelsespunkt - man vil herefter erfare i de fleste tilfælde, at alle ikoner er tilstede igen.

Håber du / I kan bruge dette til noget!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 10-01-03 05:07

fra hagbart1.
mange tak for svar fra Bjarne H,Steffansteffan,Briani+Catbody men jeg må desværre(med gråd i stemmen)meddele
at ingen af forslagene virker,men det kan være at det er så langt inde i systemmet,at det er en programmør man
skal have fat i men I skal alligevel have tak for svarene.
MVH Hagbart1.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-01-03 08:38

mit virker da :)

Start > kør > Skriv msconfig > OK > Vælg start > Fjern fuleben fra de programmer som du ikke vil ha.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 10-01-03 09:00

svar til steffansteffan
har prøvet start-msconfig-ok-start-fjernet alle flueben ingen virkning,mvh hagbart1

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-01-03 16:12

Hej igen Hagbart1!

Har du overvejet at prøve en geninstallation af Windows XP med "R-funktionen"?

Man mister ingen data og dine indstillinger bliver bevaret næsten 100% dog skal man huske at køre opdateringer eks.v. via Windows update!

Sådan bruger man reparation funktionen:
1:Det første man skal gøre er at boote op på fra Windows XP CD. (Bios skal ændres til at have (ved nogle bios) First bootdevice til at være cdrom.)
Derefter installerer Windows XP nogle foreløbige filer, og derefter skal man:
2: Springe det første tilbud om reparation i Consolemode over og fortsætte installationen (nyinstallation)
3: Herefter kan man så vælge hvilket drev m.v. hvor installation skal være på og her vælger man samme som det oprindelige sted.
4: Windows medeler nu at der et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en reparaton (R) - her vælger man R.
5: Windows udfører nu en ny installation; men med bevarelse af næsten alle tidligere indstillinger men med bevarelse af alle almindelige data.
6: Man bliver under installationen bedt om CD-Key igen.

Se endvidere:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 11-01-03 09:13

jeg vil lige sige tak til alle der gjort sig den ulejlighed at svare,jeg har lige fået svar fra "sekam" over på Experten,
det var lige det der skulle til. MVH Hagbart.
Spørgsmål lukket.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 11-01-03 11:37

Godt gået Hagbart1. Jeg har også lige set sekam's svar og skulle til at henvise til det.
hilsen
Catbody/HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 11-01-03 11:38

Jeg skriver lige et tip om det og henviser til sekam's link o.s.v.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-01-03 16:47

Steffansteffan: var det ikke lidt billigt??

Hagbart1: afvis alle svar, da du jo selv fandt de vise sten

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 03-02-03 12:42

Hej alle sammen,jeg vil lige meddele at jeg ikke har været på i lang tid,så jeg har ikke set
bemærkningerne her på siden,men jeg købte svaret af "sekam" på experten ,så han fik pointene
men ellers mange tak til alle. MVH Hagbart1.

Så svar afvist.

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 20-03-03 09:05

HØJREKLIK på det du vil slette og tryk slet

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 21-03-03 07:38

Jeg vil lige sige tak for div.svar.
Problemet er løst med svar fra "sekam" på experten,jeg har forøvrigt smidt XP ud og gået tilbage til 98se,
så ha`det godt allesammen.
Hilsen fra hagbart1.