/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problemer
Fra : clou
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 17-01-07 21:44

God aften med Jer

Så har jeg netop fået et kæmpe problem!

Har lige fået en opringning fra en person, der har fået en e-mail, som var sendt til min e-mailadresse (godt nok "kun" spam), men hvordan kan det lade sig gøre? Vore mailadresser ligger laaaaaangt fra hinanden, så der er ingen forvekslinger.

Personen der fik mailen, har lige videresendt den til mig, så jeg kunne se det var rigtigt, og rigtigt der står min mailadresse på, selvom han modtog den.

Det tidspunkt hvor den blev sendt til ham, var min computer ikke tændt!

Clou

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 17-01-07 21:46

Mange spammails bruger en tilfældig adresse i adresselinien, men den sendes til mange forskellige med en adresssering der ligner BCC, men som måske er mere avanceret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 21:47

Altså BCC viser jo slet ikke de øvrige modtagere og derfor kunne han ikke se sin egen adresse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 22:04

Lugter af HAN har været inficeret - og dermed er din adresse gået i gyngen fra hans adressekartotek......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 22:06

Jeg får af og til mail der bliver sendt FRA den samme som de bliver sendt TIL.....

Ryger gudskelov i spamfælden.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 22:18

Citat
som var sendt til min e-mailadresse

Hvis du står som modtsager hos ham er det enten fordi de har opsnuset din adresse eller fordi den har kunnet gættes med et almindeligt domænenavn.

Inficering hænger ofte sammen med afsender adresser, men de snuser jo alle steder efter adresser.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 20-01-07 16:46

Tak for svaret BjarneD. Håber på det er det, der er sket!

Fortsat god weekend fra

Clou

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-07 16:53

Sandsynligvis!
også GOD WEEK-END herfra