/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar Acer pc.
Fra : bellawow
Vist : 1344 gange
100 point
Dato : 17-01-07 20:41

Hej. Jeg har set en Acer bærbar PC i Nettorvet i bladet samvirke, er der nogen der ved om det er godt køb ? den ser da fin ud, ikke ?
vh.Bellawow

Acer bærbar pc - Model AS7112WSMi
Pris ikke-medlemmer kr. 6.495,00
Medlemsrabat kr. 500,00
Medlemspris kr. 5.995,00

Acer bærbar pc - Model AS7112WSMi

Kraftig specificeret 17" notebook med Celeron M processsor og 1 GB hukommelse.

Se film på den store glasklare skærm, løs dagligdagsopgaver eller gå på nettet via det trådløse netværkskort - mulighederne er mange.

Computeren er Windows Vista-kompatibel.

Specifikationer:

17" WXGA+ CrystalBrite skærm

Celeron M420 1.6 GHz processor

Intel® GMA950 delt grafik med op til 128 MB

1024MB (2*512 MB) DDR2 hukommelse

60 GB 5400RPM harddisk

DVD SuperMulti brænder

5-in-1 card reader, Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC), Memory Stick® (MS), Memory stick

Trådløst netværk 802.11g

LAN: Gigabit Ethernet

Modem: 56K

6 cell batteri

40(B) x 29.5(D) x 3.1/3.9(H) cm

3.68 kg

Windows® XP Media Center Edition 2005

Model AS7112WSMi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 21:00

Til prisen - tja - ok

Men ellers ikke....

Media Center giver jo allerede nu problemer med IE7

Ingen grafikkort

Alt for lille harddisk...

Nej - jeg ville ikke købe den....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 17-01-07 21:07

Gå efter en med Centrino processor selv om den er dyrere.
Vihar en Acer med Centrino 1,4 og den kører rigtigt godt. Også købt på Nettorvet, som jeg ellers ikke bryder mig om at handle med da de henviser reklamationer til deres leverandør og i øvrigt henholder sig til, at der ikke er ombytningsret da varen afhentes i butik. Problemet er jo bare at man ikke kan få en computer og meget andet demonstreret i den lokal brugs så man ved jo ikke ret meget om hvad man har købt.

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 17-01-07 21:21

Tak til refi og BjarneD
Det er også lidt underligt at man ikke kan finde denne model i Danmark bortset fra Nettorvet/Brugsen.
Jeg har fundet den i England - Tyskland og Rusland så der er noget jeg er lidt bekymret for

Kommentar
Fra : janik

Dato : 17-01-07 22:34

Vi har købt en acer i kvickly til 6000 kr med 120 gb harddisk ati pci express op
til 256 mb.
Det eneste er t det er 14,5 " stærm.
Så den er for dyr efter min mening

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-07 23:25

Her kan du ihvertilfælde få noget grundviden om bærbare
http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/10raad/baerbar/
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-07 23:26
Godkendelse af svar
Fra : bellawow

Dato : 18-01-07 20:13

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : asm45

Dato : 02-01-08 08:25

Hej
Er der nogen som kender til Acer bærbar pc 15,4". Aspire A S5520-402G25MI, den er på tilbud i Merlin fra 2-5 januar 2008 til 5499,- (se link) http://www.merlin.dk/Bærbar_PC-90.aspx?PID=150&ProductID=16529
Er den god nok til at spille på, altså Counter Strike og World of Warcraft?

mvh. ASM