/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
"The Animal" Guitar - Værdi ?
Fra : NegoZatoR
Vist : 1211 gange
45 point
Dato : 17-01-07 20:22

Jeg Står Og Har En "The Animal" Guitar .. Jeg har fået afvide det er Fender der har lavet en kopi af deres egen Guitar og kaldt den "The Animal" - Passer det ? ..

Hvad er sådan en sag værd ? ..

På Forhånd Tak :)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-01-07 21:15

Hvis du går ind på www.fender.com så kan du søge på The animal. Det er ingen match.Er du sikker på at det er en Fender?
alimak

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 55 point
Dato : 17-01-07 21:16

Nej, det passer ikke.

Men Phil Spector gav en speciel fender guitar det øgenavn, nemlig en Lyric Harp guitar.

Citat
Spector eventually named the lyric harp guitar, “The Animal,” partly because of its sound and partly because of its beastly appearance

Du kan se den i linket her:

http://www.serge.org/guitarsforsale/

Og Fender Telecaster er også af forskellige musikere blevet kaldt animal, p.g.a. den rå lyd.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-07 21:23

Citat
Jeg har fået afvide det er Fender der har lavet en kopi af deres egen Guitar og kaldt den "The Animal

Forresten har Fender jo lavet utallige guitarmodeller, og i alle prisklasser, lige fra de nogenlunde billige til de sindssygt dyre

http://www.fender.com/

Lidt om serienumre, specaludgaver m.m
http://guitar.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?ProductId=14474

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 29-01-07 20:40

Tak for svaret dova.