/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE 7.0
Fra : Daxxa
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 17-01-07 19:08

Hejsa, har installeret Internet Explorer 7.0, men er ik helt tilfreds med såen skriften er.. det er lang fra det samme som i den anden, kan man lave det om så det ligner hinanden??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 19:29

er det på bruger grænsefladen,altså menuer o.s.v,så kan du ænder det i>Start>kontrolpanel>skærm>udseende>avanceret,der kan du ændre bogstaver/størrelse/farve på alle programmer og bokse i hele systemet.
Er det det du læser i browseren så>Funktioner>internet indstillinger>generelt>skrifttyper(jeg har f.eks. arial black)går du så til(samme sted)tilgængelighed og markerer
tilsidesæt skrifttyper er er angivet på websteder,det har jeg gjort og læser alle websider i arial black.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 19:40

Jeg har faktisk arial black(fed) skrifttype over hele min pc,ændre du f.eks, skrifttypen i icon under avanceret
så er f.eks,mappe træet i stifinder/skrift i mapper/kontrolpanel,min computer o.s.v i den skrifttype/størrelse du vælger,samme sted ændre du
skrifttypen/størrelsen på alle programmmer F.eks: IE7
og alle andre programmer,menuer/meddelese bokse, o.s.v
o.s.v

Men gå ind under fanen i (Skærm)Temaer og gem dit nuværende tema>gem som,så kan du altid vende tilbage til dit nuværende tema uden du skal prøve dig frem under avanceret.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 19:44

Start>kontrolpanel>skærm>udseende>avanceret>element

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 19:46

Kan du ikk forklare det lidt bedre,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 19:51

Forklare det bedre??med stave fejl og det hele så kan jeg ikke rigtigt se hvordan jeg skulle kunne forklare det bedre unden du spørger ind til noget specifikt/bestemt.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 19:57

Lave teksten sort f.eks. altså på div. sider

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 20:12

Det kan man ikke,det er styret af hjemmesiderne,man kan ændre skrift type i IE,så programmet/browseren læser
siderne med den skrifttype man har indstillet den til,man kan ikke ændre farven på siderne,men man kan ændre farven på besøgte link's og ikke besøgte link's +
farven når man peger på et link.
IE>funktioner>internetindstillinger>udseende>farver.
Det er der du også kan ændre skrifttypen
generelt>skrifttyper

tilgængelighed og markerer >
tilsidesæt skrifttyper der er angivet på websteder

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:20

Tror jeg går over til den gamle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:23

hmmm måske mener daxxa at teksen er utydelig ????

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:24

Jah noget i den stil

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:24

Hvert fald ik så nem og læse som den plejer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:30

daxxa har du en gammeldags skærm - eller en fladskærm ???

er din puter af en ældre model ???

(vi er nogen stykker der netop nok også kunne tænke os en løsning på det - jeg afinstallerede men har da formodning om at hente igen)

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:31

HAr en fladskærm ja, sidder på bærbar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:33

hmmm - så burde det ikke være noget problem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:34

altså ommer - manse har ret - jeg mener du burde ikke have noget problem med skriften - hvis den står klart og tydeligt

kig lige i egenskaber for skærm og se om du bruger cleartype - det skal du

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:34

Hmm, mærkeligt
Men kan jeg afinstallere den her, og så bare køre med den gamle igen. Og hvordan??

Men hvis jeg så vil have den her igen hvordan gør jeg så?? For installerede den med opdatering

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:36

HVor ser jeg om jeg bruger det??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:36

sagtens - gå i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer og fjern den der - så kører du videre på version 6

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:37

hvis du mener cleartype - så højreklik på skærmen - vælg udseende - vælg effekter - så kan du se om du bruger cleartype

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:44

Det gør jeg ikke??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:45

så brug den

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:47

Det ser da dårligere ud??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 20:47

nnåååe,midifik tanke læser,jeg har ikke forstået en skid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:47

det lyder til gengæld mere mystisk

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:48

Ellers er det bare mig

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:49

Skal teksten være sort i baggrunden af ikonerne på skrivebordet??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:49

nææ gør jeg knap nok selv mansemuk - men jeg oplever rigtig mange der netop synes at skriften online (firkantet sagt) er usædvanlig utydelig...

det ville jo egentlig være rart at finde grunden

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:49

Skal nok også bare vænne mig til det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:49

ajiiii daxxa - det er noget du selv bestemmer

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:50

:P Altså teksten ikk baggrunden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:50

hvis der hos mange brugere er problemer med at se webindhold tydeligt så har mikroblød da noget at rette til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:51

forstod dig

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:51

Hah

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:52

Men hvis jeg afinstallerer hvordan kan jeg få den her igen??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 20:57

den er der bare stol på det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 20:58

En ting det kunne være er,skærmen's opdaterings hastighed (Mhz)eller 'dpi indstillingerne(ændre txt's pixel størrelse),måske begge dele,
men hvordan hulen de skulle kunne ændre sig ved at installere en browser,vil min logiske sans ikke
vær med til

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 20:59

Hva mener du?? Ved jo ik lige hvordan jeg får den her igen, for den kom med opdateringerne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 21:00

nå,fyr aften

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 21:02

manse - jeg fatter heller ikke en disse - men hmmm ??? Mange personer med problemet med at skriften ikke er tydelig - og mange med problem med ikke at kunne se æ - ø og å - alle har hentet fra windows update

daxxa - hvis du afinstallerer får du tilbud om at hente den igen - vil du ikke have den lige nu og her så fjerner du bare krydset udfor opdateringen - du vil så senere kunne se du har nogen opdateringer der kan gendannes - der ligger den så

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 21:02

Du kan hente den igen på window update,ellers her>
http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/default.mspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 21:02

og her kaffe til fantasikage

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 21:03
Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 21:03

:P Får en Cola :P

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 21:07

Tror jeg afinstallere denne og går tilbage til den gamle, desværre kan ellers godt lig denne version, men træls at læse en utydelig tekst

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 21:08

dpi> my god watson,nå nu er det fyr aften,gå ind i skærm>indstillinger<avanceret og leg med din dpi opsætning,for øg med et par % af gangen gå til bage et par % af gangen,klik anvend,genstart pc'en,prøv dig frem.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 21:11

Tror sq ikk jeg gider, når jeg skal genstarte hele tiden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 21:12

sæt dpi op fra 96 til 100%>anvend,genstart pc'en
sæt den tilbage til 96>anvend>genstart pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 21:14

f.eks. gider man ikke så gider man ikke og lige nu gider jeg ikke,kan i have en god aften.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 17-01-07 21:18

I lige måde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 21:25

Det var da en frygtelig gang ævl

Skriften er da meget tydeligere i IE7..... (på min)

Nye briller er på tilbud i øjeblikket....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 22:33

manse måske nok slet ikke - jeg afinstallerede og geninstallerede og fik et bedre resultalt anden gang.

Men hører stadig fra flere og flere der har problemer - så

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 18-01-07 00:38

Hej Daxxa.
Jeg syntes meget det lyder som ClearType der driller dig. Jeg skulle vænne mig til den. Har lige prøvet at fjerne den men kan godt se nu at skriften er tydeligere med clearType slået til.

Funktioner - internetindstillinger. Fanen Avanceret, find "Brug altid ClearType til HTML" i rullemenuen. prøv med og uden flueben. HUSK AT GENSTARTE EXPLORER hver gang.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-07 07:00

Jeg tror at k_m_s er inde på noget af det rigtige,jeg tjekkede lige på en af mine andre pc'er hvor jeg havde slået clear type til,der var noget af teksten på visse
sider lidt udtværet og da jeg slog CT fra forsvandt det,

god ide k_m_s.

Altså i IE7,jeg valgte da jeg installerede IE, ikke at slå CT til på min nr 1,pc,denne jeg skriver fra nu.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 28-01-07 13:48

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : rimisu

Dato : 30-01-07 15:43

Hej med jer.

Jeg har samme problem med den nye explore 7, skriften er utydelig.
Samme problem med begge pc'er og det er ikke skærmen, der må da
være en forklaring og en løsning på problemet.

Michael

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 16:24

rimisu læs det accepterede svar og ellers kan du jo lige oprette et spørgsmål selv