/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
aktivering af xp - hvor ofte?
Fra : snaken
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 17-01-07 17:38

Jeg har en OEM version af WINDOWS PRO, som af og til bliver telefonaktiveret hos microsoft. Dette åbentbart fordi der er låg på hvor ofte man kan aktivere direkte via nettet.

Nu står jeg så og skal købe yderlige en ny XP men ønsker at undgå at skulle ringe til microsoft efter et vist antal direkte aktiveringer via nettet.

Nogen som kan give et hint om hvilken version jeg så skal købe af xp pro?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 17:54

Det lyder meget besynderligt....

Skifter du komputer hveranden dag ????

Generelt skal den KUN aktiveres 1 gang og aldrig mere.....

En OEM er beregnet til 1 maskine.... Nemlig den hvor den første gang bliver installeret...

Kun i visse tilfælde (skift af MEGET hardware osv.) er det nødvændig med en ny aktivering...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-01-07 17:58

Hej har det samme problem, men har fået af vide man ikke kunen gøre noget. Jeg ved ikke med andre versioner, men home kan du nok ikke undgå det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 18:04

Det må være fordi I ændrer ALT for meget på komputeren.....

Eller forsøger at installere den samme på flere PCer...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-01-07 18:05

For mit vedkommende er det fordi at jeg formatere tit. Det er jo self min egen sag, men jeg elsker at rode med det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:09

Vis Xp bliver genindstallerer inden for 120 dage efter første instalation så skal
det aktiveres igen,efter 120 dage så får man en automatisk opdatering uden man skal kontakte microblød(OEM)Altså vis man så geninstallere inden for disse 120dage så skal man ativere XP hver gang over tlf
eller nettet,og så begynder de 120 dage igen fra sidste install og så fremdeles,XP må kun være installeret på den computer den er installeret på første gang,OEM produktet lever og dør med pc'en der er installeret første gang,men jeg har selv flyttet rundt med OEM
versionen fra pc' til pc men det er før sp2'udkom.
Jeg har ikke behov for det mere da jeg altid køben en
ny licens når jeg køber en ny pc og sammler den.
Men rital versionen må man flytte rundt med fra pc til
pc,men den må kun leve på en pc af gangen.

Man kan installere OEM så mange gange man vil på
den samme pc,man skal bare igennem microblød's
aktiverings forvirring.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:12

en automatisk aktivering,
i øvrigt så redigere rigtige dovne mænd ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 18:26

Med andre ord....

Vi "normale" aktiverer KUN 1 gang, menlig første gang

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 18:31

Jeg skiftede et CD drev til DVD drev og så skulle der aktiveres. En forespørgsel til MS gav en forklaring om, at det skulle behandles af en der vidste mere om den slags og så ellers tavshed på trods af flere rykkere for svar.
De er alt for smålige med det aktiveringssystem der ikke bliver bedre på fremtidige versioner.
Det er som om, at de ikke fatter at computere kan gå i stykker.

Jeg holder stædigt fast ved min stabile Windows 2000, der ikke har den slags nykker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 18:35

Den maskine jeg sidder ved her har fået skifter både dvd-drev og dvd-brænder....

Jeg har ALDRIG skulle aktivere af den grund...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:37

jeg har fire pc'er og de 3 kører xp pro og en xp home
de to af dem bruger jeg til test pc'er og de er blevet geninstalleret et par hundrede gange hos microblød,så no problemos,jeg har også geninstalleret de fleste af mine venner's og familie's pc'er tons vis af gange,det vejer tungtefter de har vredet armen om på mig for at bygge skittet for dem,det kører i loop
Jeg vil da lige teste om man kan flytte rundt på
styresystemerne (som jeg har gjort masser af gange i fortiden)på de to test pc'er uden microblød
sender anti pirat gruppen efter mig
Deres snusen i/på ens pc'er skulle være mere nøjaktig efter sp2's ankomst og deres genius a.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:40

så vid jeg husker er det 7 vitale dele der skal skiftes,som så skaber en algorisme som udløser aktiveringen,en form for point system.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:44

altså et bundkort kan stå for f.eks. 70 point's dele og
en HDD kan f.eks. stå for 20 o.s.v når de 100 point's er nået så udløser det en aktivering.dette et meget simpelt forklaret,lang historie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 18:47

Lyder plausibelt.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-01-07 18:53

Forslag:
Indstaller XP og aktiver hos microblød.
Lav et image af hele den indstallerede partition.
...............................evt. Lowlevel HD
Sæt det gemte og allerede aktiverede XP ind igen.
vupti..................kun een aktivering.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-01-07 18:53

Hej Snaken
For at løse at du skal ringe og aktivere køber du en flere bruger ver. ca. 2000Kr. * brugere så mon ikke du kan leve med det andet

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-01-07 18:55

dayworker24
Har du ikke hørt om ghost, eller har du for meget tid!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:56

nemlig> e.c,det er bare for kompliseret når man føre SATA Og Raide,men på PATA diske er det en perfekt løsning.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 18:58

kører

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 19:09

10 ikke 7,huskeren er ikke hvad den har været.

http://www.aumha.org/win5/a/wpa.php

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-01-07 19:14

Hej jeg har for meget tid. kender til ghost programmer, men synes det er så hyggeligt hehe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-01-07 19:19

Ja den er go..............................

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 17-01-07 19:48

Du kan da gøre det med RAID
På med to paralelle HD (kan ikke huske raidtallet)
Indstaller og aktiver.....................................................
ud med den ene HD
videre.......................ind på de snavsede side...................hovsa det var ikke så godt
ud med HD og ind med den du tog ud
slet den defekte HD
ind med HD
nu køres der med to HD i Raid
ud med den ene ............................osv

Hver gang der sættes en HD ind, vil den følge den eksisterende.

Jeg har faktisk prøvet det en gang for lændge siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 20:01

Jeg har gjort det ,men hold da helt k... hvor er det besværligt,det hele handler om programmer der understøtter SATA controllere + drivere til samme,
det har noget med licens at gøre,mange
gratis programmer vil kan ikke betale og udnytte
de store firmaer's controller driver uden at betale kassen,der er et par programmer på Ultimate boot cd
der kan gøre det men det er for forbesværlig i længden,fremgangsmåden,PM kan også gøre det men
det er lige så besværligt.
er ski for kompleks

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 17-01-07 20:10

Jeg tænker i systemet SATA men også raid 0+1 kunne være en god mulighed. Jeg har 3 computere + 3 windows xp pro som alle har licens. Alternativet til microsofts aktiveringssystem er jo bare at hente en piratkopi, men vi er nogen som har det bedst med ærlighed!!!!!!!!!!!

Jeg kender godt mulighederne med aktivering + image, men jeg ved ikke hvorfor det ikke virker hos mig. Det hjælper sku heller ikke at flytte rundt på wpa.dbl filen, så derfor ønsker jeg egentlig bare en enkelt løsning uden at skulle belemres med at ringe til microsoft som jo ikke har åbent efter klokken 20.00 og om natten.

Det er her der måske er forskel på dig refi og mig, for jeg er ligesom manse 9933. En rigtig pc udfordrer.

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 17-01-07 20:11

Tak for svaret e.c. Det lyder som om det kunne være en mulighed.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-01-07 20:51

Backup af 6 GB på under to min. med Drive Image fra en anden HD eller fra en anden partition.
Fidusen er at den kører i Windows miljø og derfor kører hurtigt.
Normalt kører Drive Image og Ghost en batch i en doslignende tilstand (langsomt)

To skuffeholdere øverste er cabelselect (boot) nederste er slave
En skuffe med en rimelig nøgen XP og Drive Image sættes øverst. + stort lager 120GB alt NTFS
En skuffe med den Xp der bruges, sættes i nederste skuffe og der kan nu lynhurtigt laves backup eller sættes ind.

Og ja det såmænd også galt når jeg glemmer hvad der er hvad.
Men så har jeg forhåbentlig gemt det vigtigste på en af mine USB HD.