/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Tunet - Stopper op ved 65
Fra : Rexonspix
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 17-01-07 16:33

Hej.

Jeg har lige tunet min scooter, og nu har jeg fået et problem med at når jeg kommer op ved de 65km/t, så er det ligesom at den går i stå og ikke vil give gas, indtil den er faldet et lille stykke ned.
Er der nogle der muligvis ved hvad det kunne være?

Her er en liste over ting som jeg har ændret på scooteren.

Turbokit Udstødning Original - Med Fjernet begrænsninger
90 Dyse
Ruller 4,5g
Fjernet skiven
Fjernet begrænsning i luftfilteret

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-07 16:58

Ja, dysen er for stor, prøv 84
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 17-01-07 17:03

pallebhansen>
Nå okay, dog de eneste dyser jeg har liggende lige nu er: 50, 52, 63 og 68. Jeg har også et Powerluftfilter liggende.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-07 17:08

Så må du købe.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 17-01-07 17:09

Må jeg vil hellere så :P

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-07 17:10

Prøv at sætte dit power filter på.
Det larmer enormt meget, men så får den meget mere luft og nu hvor den får for meget benzin, så burde det passe.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 17-01-07 17:11

NoShyGuy>
Ok, tror jeg prøver det først inden jeg køber en ny dyse ;)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-01-07 17:20

Den burde gerne snige sig op omkring 80 kmt.
En af mine venner har din opsætning og den kører næsten 90 kmt.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 17-01-07 17:25

NoShyGuy>
Havde han Power filter på?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-01-07 21:24

Nej, han havde Malossi filterpude i sin originale luftfilterkasse.
Men han har Proma Ghost på den.
Dyse 90
27kg koblingstrykfjeder
5 gram ruller

Kommentar
Fra : FætterM

Dato : 17-01-07 22:18

Du har tjekket at din makrel ikke har en begranser indbygget i tandingen!! hvis den har kan du gi armene en lille klat med en svejser.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-01-07 00:55

NoShyGuy>
Jeg fik monteret power luftfilteret, og nu er der ingen problemer :)
Dog kører den kun de 65 lige ud :/, hvad er det en trykfjeder hjælper med?

Godkendelse af svar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-01-07 00:56

Tak for svaret NoShyGuy, og også tak til jer andre som har været med til at hjælpe :)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 18-01-07 18:06

Den burde altså kører mere.
Min vens ligger også fast ved ca 60 kmt, men efter lidt tager fanden ved den og så maxer den speedometeret ud.
Prøv at skifter dine ruller, og hvis den altid stopper ved samme omdrejninger, så er det rimelig sikkert din tænding.
Ellers så skift din cylinder til en 48mm aluminium.
Så maxer den dit speedometer ud. (alt efter hvilken CPI det er)
Hans er en popcorn euro2