/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tv via computeren
Fra : Mallie
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 17-01-07 15:09

Igår på P3 i radioavisen talte de om nye udtryk og at vi alle sammen skulle "skype" og "google" og nu også "juic'e".

Det skulle være en mulighed for at se tv-kanaler via computeren, men de nævnte aldrig hvad hjemmesiden hed. (men åbenbart noget med juice)

Nogen der kan hjælpe ?

/Mallie

Kommentar
Fra : strits

Dato : 17-01-07 15:21

Hej
Denne kan ses: http://news.tv2.dk/
og denne: http://tv2.dk/

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 17-01-07 15:22

Næh, har selv fundet det. Det hedder åbenbart Joost ...

Kommentar
Fra : strits

Dato : 17-01-07 15:27

Hej igen

Har du så den endelige adr:???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 16:18

Man skal 'inviteres' til Joost:

Citat
Det meget hemmeligtholdte og nu tidligere projekt, som gik under det midlertidige navn The Venice Project, er i dag gået ind i betatest-fasen og blevet lanceret som brandnavnet Joost. Det er den første nyhed, der kommer fra skaberen af Skype, Janus Friis, efter at IP-telefoniprogrammet blev solgt til Ebay.

Friis' vision er at skabe en internetbaseret TV-kanal, der tager det bedste fra begge medieverdener: Videoerne tilbydes gratis og sponsoreres helt af reklamer, men da systemet er interaktivt, og da man selv ville kunne vælge, hvad man har lyst til at se, vil sponsorerne have en stor mulighed for at målrette deres reklamespots mod netop de brugere, som de mener ville kunne være interesseret i deres produkter. Det sker konkret ved, at systemet opbygges omkring en virtuel TV-platform, hvor brugerne selv kan søge, finde og afspille de TV-programmer, film, musikvideoer m.m., som de ønsker, i høj kvalitet på deres pc'ere.

Udrulningen sker på "Google-manér", hvorved Janus Friis og hans administration får stor mulighed for at kontrollere, hvem der får adgang til hans internetbaserede TV. I dag fik 15.000 specielt indbudte personer lov til at teste programmet, der er i beta-fasen, og indtil videre er den eneste måde at opnå brugererettigheder ved at blive inviteret af venner og bekendte, som flere vil kunne genkende fra Google Gmail-tjeneste.

http://newz.dk/

Kilde: http://borsen.dk/nyhed/102197/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-01-07 01:12

Hvad kan du så gøre her ?

https://www.joost.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 10:05

jakjoe -> Det er en Beta. Den endelige skal du inviteres til.
Citat
page content: FAQ
Try Joost beta
What is Joost™?

I've downloaded it and run it - what do I do now?

How do the channels work?

I didn't get a password - where is it?

I changed my password and now I can no longer start up the application. What do I do?

My password doesn't work - what can I do?

Why am I being asked for personal information? What will you do with it?

Can I invite friends to join Joost™?

Does Joost™ work on the Mac or Linux?
What is Joost™?
Joost™ is a new way of watching TV on the internet, which uses new and established technologies to provide the best of both the internet and TV worlds. We're in the process of making it as TV-like as we can, with programmes, channels and adverts. You can also see some things that we think will enhance the TV experience: searching for programmes and channels, for example, as well as social features like chat. There are many more new features to come!

I've downloaded it and run it - what do I do now?
We'd like you to experiment and explore! Once you've spent some time with the software, we'd be delighted to hear what you think of it; please tell us using the bug reporting form available in the help section of Joost™ application (press F1 to get to the link).

Here are some things you can try:

Move the mouse around the screen, and click on the icons you can see to see more channels, options, and community features
Browse and change the programme on the mini programme guide
Search for "sharks" using the search box in the mini programme guide
Try chatting by going to the "My Joost" edge and joining the channel chat
How do the channels work?
Currently, channels are like playlists of videos. You can flip between channels, or use the programme guide to choose a channel or a video to watch. The channels start when you play them and not at any particular day or time. If you let them continue they will loop round to the beginning again. If you change channel and then switch back again, you'll start at the beginning of the programme again. In later versions we will have different kinds of channels, including ones that behave more like ordinary TV channels. Occasionally, you may see an advert.

I didn't get a password - where is it?
If you signed up for beta testing using the form on the website, you may not have been sent a password yet. Even though we are daily allowing new beta testers on the platform, there are a lot in line and it therefore might take some time before it is your turn. We very much look forward to have you test our new platform - but we just need to get it all working before we open it up completely.

If you know you should have been given one, for example if someone told you they invited you, it's worth checking your "unknown senders" folder or spam trap.

..og det sidste citat viser at 'nogen' åbentbart 'faker' en sådan invitation.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-07 10:07

Hm... der kom lidt rigeligt med

Det er kun de 2 sidste afsnit, som er relevante i denne forbindelse.

</MOLOKYLE>