/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
invitation til joost......
Fra : thorkil1
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 17-01-07 14:21

Hejsa...

Vil gerne give det meste af en halv arm for en invitation til at joosteeeee.

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 17-01-07 14:27
Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 17-01-07 14:31

jep - men der skal derværre en personlig invitation til .....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 14:38

Jeg er bange for at det er 'ris til egen røv' at kaste sig på vognen. Hele konceptet bygger på reklamefinaciering og målretning af reklamer. Jeg gætter på man vil blive tæppebombet fra alle sider med uvedkommende fnidder-fnadder fra denne tjeneste.

Med den kommende medieafgift på alle apparater der kan modtage film/tv vil der alligevel ikke været vundet det store ved at kunne ses gratis film som, når de er 'frigivet' og copyrightbetingelserne er lempet, alligevel vil kunne ses/hentes fra et utal af andre lovlige tjenester.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 17-01-07 15:27

Hej
Når jeg har fået min opdateret og fået tildelt invitationer skal jeg nok skrive til dig, der er desværre kø i øjeblikket på den server jeg skal hente de seneste opdateringer til.
Jeg behøver kun en 1/4 arm resten kan du give Molokyle

IPM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 16:10

Ieeh.. Tak IPM. Jeg er dybt beæret over din gavmildhed på andres vegne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-01-07 16:42

Som Beta-bruger synes jeg at Molo skal have en fod i stedet for. Her er hvad det handler om:

Gratis tv til alle på nettet
Inden for et år taler vi om at 'jooste'. I går åbnede den danske it-gulddreng Janus Friis dørene for sit seneste projekt på internettet. Joost er navnet, en tv-platform på internettet, der leverer gratis tv.

Af Rasmus Strøyer

Hjem fra arbejde eller lige stået op.

Klokken kan være, hvad den vil, for lysten til at se ’Den blå planet’, den nye musikvideo med Red Hot Chili Peppers eller ’Curb Your Enthusiasm’, er der nu. Men tv-programmet passer ikke ind i planerne. For tv-kanalerne har taget valget for dig. De bestemmer, hvad du skal se hvornår.

Hvad gør man så? Man tyer til Joost. Den nye tv-platform på internettet, hvor tv er gratis og kan ses når som helst og hvor som helst. Her bestemmer seerne.

Det er danske Janus Friis og hans svenske makker Niklas Zennström, som står bag det nye projekt, der i går gik i luften med navnet Joost. De er begge iværksættere og milliardærer, med både stort I og stort M, efter at de solgte deres seneste projekt Skype, gratis ip-telefoni over nettet, for ca. 15 milliarder til eBay i 2005.

Fri entre senere
Projektet har været i gang i et par måneder, men under navnet ’The Venice Project’. Men i går følte det dynamiske makkerpar sig klar.

Sammen med deres godt 130 ansatte åbnede de siden www.joost.com, hvor det fremover sker. Foreløbig har 15.000 brugere verden over fået lov at være med, og de kan så invitere et begrænset antal venner til festen.

Joost er ellers ikke ment som en lukket fest. Men man skulle nødig kvæles i egen succes. Og på denne måde kan selskabet selv styre, hvor mange brugere de får. Til en start om ikke andet.

Så snart teknologien er oppe i omdrejninger og kan bære millioner af brugere over hele verden, bliver der fri entre for alle interesserede.

»Både Janus og Niklas er meget ambitiøse, men vi har ikke sat os et bestemt tal som succeskriterium. Vi har ikke bestemt os for, om det skal være 20 millioner eller 100 millioner brugere«, fortæller Henrik Werdelin, der er produktansvarlig og en del af ledelsen i Joost.

Ideeen var klar sidste forår
Ambitionerne med Joost er store. Ikke underligt, når man som Janus Friis og Niklas Zennstöm har haft succes med både Skype og før det fildelingstjenesten Kazaa, som tidligere bevægede sig på kanten af loven.

I dag er det lovligt, og programmet er blevet downloadet godt 389 mio. gange. I 2003 solgte de Kazaa til Sharmann Networks for et beskedent beløb.

Allerede samme år, som de to solgte Skype, begyndte de at barsle med nye ideer. Teknologien var ved at være der. Og i vinteren 2005 begyndte de for alvor at udvikle deres nye ide – en platform på internettet, der skulle levere gratis tv.

I foråret sidste år var ideen udviklet, konceptet klar, og ansættelsessamtalerne kunne begynde. Foreløbig er 130 ansat til at sørge for, at Joost kan gøre både Google og Skype kunsten efter.

»Inden for et år håber jeg, at folk taler om at jooste, når de leder efter et særligt tv-program, som de gerne vil se på internettet«, siger Henrik Werdelin.

Tv på en ny måde
Tv på internettet er ikke nyt. DR gør det, TV 2 gør det, ja, stort set alle gør det.

Men Joost bruger en anden teknologi. For selv om internettet er globalt og ikke-fysisk, betyder afstande stadig noget. Internettet er ikke robust nok til at sende data over lange afstande endnu.

Sender man data fra USA til Danmark, er der simpelthen for mange led i fødekæden, der hver især tager en bid af datastrømmen, der derfor, når den ender på en computer i form af en film for eksempel, ikke har den fornødne kvalitet.

Men det kan ny teknologi gøre op med.

Brugerne 'hjælper' hinanden
Og det er præcis, hvad Joost gør. I stedet for at lægge det hele på en server, hvor brugerne kan hente det, bliver det i stedet brugerne, der supplerer hinanden med data. Teknologien kaldes for p2p. Det betyder, at hver enkelt bruger, der ser den samme udsendelse, sender data til hinanden. Ikke hele programmet, men små bidder.

Så hvis 1.000 mennesker ser et program, modtager de signalet fra 999 andre brugere. Tekniske detaljer, man som forbruger ikke behøver at bekymre sig om. Kvaliteten skal bare være i top. Og det skulle den være med denne teknologi.

Som bruger vil man opleve, at billedet streames på nettet, man skal altså ikke downloade store filer på computeren.

Faktisk er download ikke en mulighed. Janus Friis og Niklas Zennström fik nemlig brændt nallerne med Kazaa, fordi Pladeselskabernes Brancheorganisation mente, at fildelingstjenesten var ulovlig. De indgik et forlig, og i dag har de to sikret sig, at rettighederne overholdes.

Ellers ville underholdningsindustrien nok ikke indgå i et arrangeret ægteskab med Joost, som det er tilfældet.

Kun tre leverandører er klar
Det er nemlig selskaber som Warner og National Geographic, der leverer indholdet på Joost. Foreløbig er de to sammen med Indycar Series de eneste indholdsleverandører, som selskabet har offentliggjort, men flere er på vej.

»Vi er ikke YouTube. Vi satser på god kvalitet, så vi vil have det bedste. Vores indholdsleverandører kan være alt fra tv-kanaler og produktionsselskaber til pladeselskaber. Alle, som kan levere noget af en vis kvalitet«, fortæller Henrik Werdelin, produktansvarlig hos Joost.

Financieret af annoncer
Det koster selvfølgelig, men det skal seere og brugere ikke bekymre sig om. Det er nemlig annoncørerne, der betaler gildet. Og provenuet herfra deler Joost med indholdsleverandørerne. Snart er der gratis tv på internettet til alle.

»Nu skal Joost stå på egne ben. Og gratis internet-tv er mindst lige så interessant som gratis telefoni, som vi indførte med Skype. Det betyder, at vi ikke længere er afhængige af et tidsskema, der er fastlagt på forhånd. Jeg ser meget lyst på fremtiden«, siger Janus Friis i et interview på Joosts hjemmeside.

Printet fra politiken.dk Onsdag 17. jan 2007

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 16:53

Samme information her:
Kode
Det meget hemmeligtholdte og nu tidligere projekt, som gik under det midlertidige navn The Venice Project, er i dag gået ind i betatest-fasen og blevet lanceret som brandnavnet Joost. Det er den første nyhed, der kommer fra skaberen af Skype, Janus Friis, efter at IP-telefoniprogrammet blev solgt til Ebay.

Friis' vision er at skabe en internetbaseret TV-kanal, der tager det bedste fra begge medieverdener: Videoerne tilbydes gratis og sponsoreres helt af reklamer, men da systemet er interaktivt, og da man selv ville kunne vælge, hvad man har lyst til at se, vil sponsorerne have en stor mulighed for at målrette deres reklamespots mod netop de brugere, som de mener ville kunne være interesseret i deres produkter. Det sker konkret ved, at systemet opbygges omkring en virtuel TV-platform, hvor brugerne selv kan søge, finde og afspille de TV-programmer, film, musikvideoer m.m., som de ønsker, i høj kvalitet på deres pc'ere.

Udrulningen sker på "Google-manér", hvorved Janus Friis og hans administration får stor mulighed for at kontrollere, hvem der får adgang til hans internetbaserede TV. I dag fik 15.000 specielt indbudte personer lov til at teste programmet, der er i beta-fasen, og indtil videre er den eneste måde at opnå brugererettigheder ved at blive inviteret af venner og bekendte, som flere vil kunne genkende fra Google Gmail-tjeneste.

edit: link rettet, red.

http://newz.dk/

Kilde: http://borsen.dk/nyhed/102197/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 17-01-07 18:05

Hej
Har nu fået programmet ned, der er en del forbedringer fra den tidligere version.
Nu skal jeg så lede efter hvor man kan invitere KanDu vennerne.Så regner jeg med at jeg få en masse point af dem som jeg sender invitation til og vil på den måde vinde måneds 1 præmie.

IPM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 18:24

Der er 'noget' som hedder 'Private indlæg' IPM

..og premien?

Glem det..! : Den er min.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 17-01-07 18:39

nemli`- - bare kig under private indlæg....

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 17-01-07 19:10

Molo
Du har sådan et godt tag på din købmand så du får bare din regning overført til en anden person

IPM

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 17-01-07 19:13

Er der andre der ønsker at se hvordan brugerfladen er på dette program, så sender jeg den gerne til dem der ønsker.Skriv lige jeres email til mig i privat post så sender jeg lige 4 billeder af programmet

IPM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 20:47

Ka' du ik' bar' Skype billederne IPM?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jacknoir

Dato : 19-01-07 09:54

Jeg vil meget gerne have en invitation til Joost - har signet mig op som betatester men ventetiden er uudholdelig!!! Hvis muligt er min email: phjacobsen@gmail.com

Kommentar
Fra : Remote

Dato : 06-02-07 01:03

Jeg vil gerne give en halv arm, måske en hel? og en fod. ehem.. jeg vil meget gerne inviteres til Joost. Det er meget længe siden jeg søgte om at blive betatester og der sker vist ikke rigtig noget.
Hvis der er noget jeg kan gøre til gengæld.... min email er rune.bak@gmail.com

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 15-02-07 16:28

Det ville være fedt med en invitation til Joost....
På forhånd tak
skod78@hotmail.com

VH
Kokane