/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvad hedde Simon Says på dansk
Fra : klemme2006
Vist : 6392 gange
100 point
Dato : 17-01-07 14:03

I Simon Says skal een lave bevægelser og de andre skal gøre dem efter, men kun hvis lederen har sagt Simon says f.eks "Simon says : klap". Hvis lederen bare siger "klap", skal de øvrige deltagere stå helt stille.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-07 14:14

Hvis det overhovedet hedder andet en Simons Says, må det være Kongens efterfølger??

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 17-01-07 14:15

Hedder vel: simon siger...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-07 14:16

Ej det kan ikke være Kongens efterfølger, undskyld

http://6omdagen.dk/frugtfest/superstar/leg/kongensefterfolger.shtml

Jeg tror ikke det hedder andet end Simon Says

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-01-07 14:27

"Følg kongen" eller "følg lederen" - eller "Simon siger" (og sikkert også andre navne)...

Kært barn har mange navne!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-01-07 14:29

Kongen befaler eller kejseren befaler...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 14:38

Som jeg husker det som barn hed det "følg lederen" men der skulle man også følge efter hvor lederen gik osv....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-07 14:51

Her er reglerne for Kongens efterfølger,(eller kejseren befaler/Følg lederen/mm og det er jo ikke helt det samme som Simon Says. I kongens efterfølger, skal alle abe efter kongen, i Simon Says, er ideen jo at folk gør bevægelsen på kommando og helst gør det uden kommando og dermed udgår af legen

Kongens efterfølger
Når vi er ude på dansegulvet, kan vi inspirere hinanden til dans. Vi står i en rundkreds, en person træder ind i midten og laver en dansebevægelse, som alle efterligner.

Når personen i midten synes, det er tid til at skifte koreografi, vælger han en ny til at træde ind i rundkredsen. Og så skal han finde på næste dansetrin.

Denne dans kan også laves, hvor alle står i kø efter hinanden. Så skal alle bevæge sig som den første i køen. Når han er træt, går han bag i køen, og den næste i rækken fortsætter med dansebevægelser, som de andre efterligner.

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-07 14:54

Ifølge ufe.dk (undervisning for tosprogede elever): http://www.ufe.dk/ufe_2002_4_06.php hedder det bare "Simon siger" på dansk.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-01-07 18:14

Børnene bruger den engelske titel.

Konkret går det ud på, at en "leder" siger Simon says og så skal alle gøre det som bliver sagt, ind imellem siger lederen blot en kommando uden først at have sagt Simon says.

De som lystrer kommandoen er ude af legen.

qfha

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 18:33

kongen siger kaldte vi det i min barndom

Dog - i skolen hed det følg john

men men men det er jo ligesom lidt længe siden

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 24-01-07 19:47

Tak for svaret rosekamp.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-01-07 20:01

Det var så lidt klemme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 20:04

Det var sjovt at læse om den leg igen, den havde jeg da helt glemt