/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda sfx
Fra : Luffe20
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 17-01-07 13:31

Hej.

Jeg har købt en honda sfx men har fået et lille problem... den lader ikke strøm på batteriet mere... den havde tilhøret en gammel mand og den havde stået i en kælder ca 3 mdr inden jeg købte den og var helt død for strøm, men efter en lille tur var der strøm nok på til at el-starteren virkede... men nu lader den ikke strøm på mere.
mit spørgsmål er: kan være et relæ eller lignene som er defekt? eller hvad kan der være galt?

Mvh Luffe20

p.s har lige sat et andet batteri på som ellers er ok

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-01-07 14:52

Det kan være mange ting, stator, ensretter, tændingslås, batteri, forbindelser.
Det mest sandsynlige, er batteriet, dernæst forbindelser i multistikket nede ved ensretter.
VH Palle Hansen
NB: Sæt en pære over batteriet, og se om den lyser kraftigere når du går fra tomgang, til mere gas.

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 17-01-07 15:15

det har jeg lige prøvet og den lyser kraftigere nede ved batteriet jo mere gas den får... så kan det vel kun være et nyt batteri som skal på eller hva?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-07 17:07

Ja, det vil jeg tro, men kan stadig være ensretteren som vist er indbygget i spændingsregulatoren:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=803702495&n=1706727285&pn=1706727502
Men i langt de fleste tilfælde er det batteriet der er stået af.
NB: Husk at du ikke må lade med billader på et vedligeholdelsfri scooterbatteri, men lad den selv lade det op.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Luffe20

Dato : 20-01-07 08:02

Tak for svaret pallebhansen. jeg skiftede begge dele og nu virker det.

Mvh Luffe20