/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
fejl i formular i access
Fra : tomsen2004
Vist : 603 gange
500 point
Dato : 17-01-07 13:21

Jeg har lavet en lille databasehvor jeg fik lavet en forkert formular. Den slettede jeg og lavede en ny.
Når jeg nu skal åbne formularen via en makro får jeg denne meddelelse:
FORMULARNAVNET ER SKREVET FORKERT ELLER FINDES IKKE.
Når jeg så lukker fejlmeddelelsen åbner den rigtige (nye) formular alligevel.
Jeg vil gerne kunne undgå at få den dumme besked hvergang jeg åbner databasen, men hvordan??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-01-07 14:13

Prøv lige:
Funktioner > databasefunktioner > komprimér og reparer database.
Så kan det være at den renser ud i gamle henvisninger.
Du vil også opleve at databasen fylder mindre.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 17-01-07 14:17

Ændre din makro til at henvise til den rigtige formular. Den lader til at huske på din gamle formular.

Kommentar
Fra : tomsen2004

Dato : 17-01-07 21:59

Jeg har repareret og komprimeret databasen, den blev da lidt mindre, men der bliver stadig henvist til den gamle.
Jeg har også lavet henvisningen om i makroen til den "rigtige " formular, men intet hjælper.
Skal jeg lave en helt ny database???????????????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-01-07 22:07

Har du prøvet at lave en ny makro til den nye formular.

Access er jo en sjov størrelse, og det er fordi at faktisk sletter man ikke i access men gør det bare usynligt.
Ligeså er poster - de slettes ikke (nummeret er bare ikke synligt), men man kan slette indholdet i en post.

Kommentar
Fra : tomsen2004

Dato : 18-01-07 01:02

Jeg har lavet en ny "startmakro" der hedder Autoexec, den åbner formularen maximeret, men intet hjælper, jeg får stadigvæk den dumme besked.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 500 point
Dato : 18-01-07 09:45

Hmm. Så må der ligge noget henvisning og gemme sig.

Hvis du laver en ny base, kan du importere tabeller fra den gamle base.
Måske skal du lige koble evt. relationer fra inden.

Når jeg laver databaser, gør jeg sådan:
Opretter databasen eks. abc1.mdb og den ligger et "sted"
Næste ganng jeg åbner databasen, kopierer jeg databasen på det "sted" hvor den ligger.
Og indsætter så der står kopi af abc1.mdb
Det retter jeg til abc2.mdb og starter abc2.mdb
Når der så går lidt kludder i abc2.mdb..................kan jeg vende tilbage til abc1.mdb
Hver gang jeg laver noget på databasen laves det i en ny kopi.
Det har reddet mig for meget arbejde.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 18-01-07 12:42

Tak for svaret e.c.
Jeg vil prøve at kopiere over i en ny database, eller også laver jeg bare en helt ny hvor jeg er helt sikker på både tabeller og formularer er som jeg ønsker det ved starten.
Tak Tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 13:32

Ok - held og lykke med databasen.