/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Manglende icon...
Fra : refi
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 17-01-07 10:36

Har et lidt besynderligt problem med "fruens" notebook....

Nede ved uret har altid været et symbol for hvor meget strøm der er tilbage på batteriet....

Det er pludseligt forsvundet...

Jeg kan godt gå i strømstyring og tjekke det og der er "hak" ved vis icon på processlinien - men iconet er der IKKE...

Foreslå venligst ikke diverse opdateringer da maskinen ABSOLUT IKKE må komme på nettet...

Hvorfor er en længere historie

Men maskinen fungerer ellers upåklageligt.

Vi taler XPhome med SP2 (men ikke opdateret de sidste 2 år)
Gericom Hummer Notebook

Har nogen en god ide til fejlen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 12:32

Rod i registreringsdatabasen?

Ryd op med dette program: http://www.download.com/TweakNow-RegCleaner-Standard/3000-2094_4-10616938.html

1.) Hent, installér og kør programmet.
2.) Vælg : Scan.
3.) Når den melder : Scan complete ..klik 'view details' ud for : Safe to delete.
4.) I vinduet vælger du i øverste menu: Delete.
5.) Luk/afslut programmet.
6.) Genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 12:46

Molo...

Det er meget godt, men den kommer som sagt IKKE på nettet....

Så med mindre regcleaner kan køre fra cd/usb-stik er denne mulighed udelukket....

Er der forresten ikke en regcleaner "indbygget" i XP ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-07 13:03

Du kan downloade den på en anden maskine og kopiere installationsprogrammet over: RegClean.exe

Programmet fylder kun 1.1 mb. og kan dermed være på en alm. diskette.

Indbygget i XP ? Nøeh... der er kun muligheden for at 'gå tilbage' vha. Systemgendannelse.

Citat
Windows XP - Tips & tricks

Der er - almindeligvis - ikke noget så velfungerende og velkørende som et totalt nyinstalleret styresystem, - men det varer desværre ikke ved.

Windows "mudrer til"

Med tiden vil dit styresystem mudre til, og gradvist blive sløvere at arbejde med. Der er forskellige årsager hertil. Én af de mest almindelige årsager er hyppige installationer og fjernelse af programmer. Et afinstalleret program bliver nemlig næsten aldrig fjernet fuldstændigt. Der vil som regel altid ligge nogle restmapper og restfiler i dit bibliotek, og din registreringsdatabase vil indeholde en lang række nøgleværdier og henvisninger til de fjernede programmer. Windows registreringsdatabase bliver indlæst hver eneste gang Windows starter op, og indeholder den så i hundredvis af ugyldige nøgleværdier til fjernede programmer, så vil dette sløve opstarten mere og mere. Et middel til at rydde op i sin registreringsdatabase er en såkaldt RegCleaner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 13:08

Jeg prøver lige at smide den på en "pind"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-01-07 13:09

- det er vist en varm, billig lille sag den der...

- og jo refi, der ligger en TweakNow regcleaner Std i Backup mappen. Jeg mener at den er kommer via en opdatering i sin tid, og så er der jo ingen hjælp at hente den vej... og der er nok heller ikke noget reg at cleane - på den maskine!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 13:24

Molo.....

Du er dagens mand - symbolet er tilbage

Lagde regcleaner på en pind og det virkede efter en genstart....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 13:24

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 13:34

Velbekommelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 13:37

Stouenberg

Jeg blev forbavset.....

96 entries blev slettet

Og nu kører den bare....

Ja det er en billig sag, men den er nødvændig da den KUN skal køre med ET program - det virker nemlig IKKE på opdaterede maskiner